Gå til innhold

Junifest 2009 - Kellendil -Lære å bruke min nye 50mm 1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Bruker: Kellendil

Utfordring: Skal kun bruke 50mm f/1.2 AIS for å lære meg å bruke dette. Det er så nyinnkjøpt at det ikke er i hus enda, men burde vere her i løpet av uka.

 

Deltakernivå: Dette er min første utfordring så starter litt rolig på Kandidat.

Utstyr: Nikon D300, 50mm f/1.2 AIS, SB-900, reflektor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da har man fått redigert sitt første bilde, vel og merke over remote-desktop, og konklusjonen er vel at manuell fokus på blender f/1.2 er.. vanskelig.

 

Det ble endel ute-av-fokus skudd i går, og dette er vel et av få som er noenlunde brukendes.

 

3. Juni - Løvetann

20090604095252_3_juni.jpg

 

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/1000 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer :)

 

Her er dagens bilde. Fikk farmor til å posere litt. Det var ikke kjempelett å få fokus helt rett, spesiellt ikke når hun insisterte på å se oppover hele tiden :D

 

Fikk et par bilder jeg ble fornøyd med, og dette er et av de.

 

5. Juni - Farmor

20090605192237_farmor.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/400 sec | Blender: f 2.8 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer.

 

Liker så langt 1.2en veldig godt, men man må vere litt tolmodig. er ikke gjort i en fei å få fokus på rett plass når den er manuell. For meg er det ikke et problem, men litt verre for de jeg prøver å ta bilder av :D

 

Søsteren min har en liten jente på 8mnd, og hun er umulig å ta bilder av med dette objektivet :D

 

Edit: Det er ikke sikkert jeg legger ut noe i dag, men skal ta bilder. Vi skal på lavo-tur så satser på at vi får til noen stemningsbilder :)

 

Edit2. Grunnet uforutsette omstendigheter ble det ikke tur likavel.

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...