Gå til innhold

Visual Studio 2010 beta kan lastes ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@icc: Jeg LER av mine kollegaer som bruker Eclipse og Emacs til å progge c++ .De fleste som har noen innvendinger mot Visual Studio holder godt kjeft når de ser hvor raskt jeg skriver kode i VS med Visual Assist installert. Det at VS har den beste debuggeren blandt de tre er det heller ingen som stikker under en stol.

 

 

Sweet! VS2010 har debugger støtte for parallell computing! Ikke at jeg er så uheldig at jeg må jobbe med slikt om dagene.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Pft.. har prøvd mange IDE og på topp hos meg ligger nyeste Netbeans. Hvorfor? Fordi det kan brukes til nesten alt, er kjapt og den mest intelligente IDE'en som finnes. Og når vi først er innom det vil jeg nevne at VS har "lånt" mange idéer fra Netbeans. Netbeans er basert på java og kan kjøres hvor som helst ved hjelp av jre, VS på den andre siden funkar bare i windows. Også er plugins et mareritt i VS sammenlignet med Netbeans, hvor man bare kan hive seg over i ruby ved hjelp av et knips med fingrene.

 

Med fare for å skrive så mye at ingen gidder å lese innlegget tror jeg bare at jeg linker til denne grundige sammenligningen: http://sunnytalkstech.blogspot.com/2008/05...tudio-2008.html

 

NB! Nyeste Netbeans(6.5.1) er blivet mye kjappere til Code Completion o.l. enn VS08

Lenke til kommentar
Sweet! VS2010 har debugger støtte for parallell computing! Ikke at jeg er så uheldig at jeg må jobbe med slikt om dagene.

Betyr det at den også støtter GPGPU funksjonalitet, eller er det bare multithreading?

Om det første er tilfellet, hvilke API? Og har den noen funksjon for automatisk parallellisering av kode?

Jeg kjenner noen som har hatt prosjekter med parallellisering, og det er visstnokk ikke alltid like lett å holde oversikten eller bestemme hvor det burde lages parallelt.

Lenke til kommentar
Pft.. har prøvd mange IDE og på topp hos meg ligger nyeste Netbeans. Hvorfor? Fordi det kan brukes til nesten alt, er kjapt og den mest intelligente IDE'en som finnes. Og når vi først er innom det vil jeg nevne at VS har "lånt" mange idéer fra Netbeans. Netbeans er basert på java og kan kjøres hvor som helst ved hjelp av jre, VS på den andre siden funkar bare i windows. Også er plugins et mareritt i VS sammenlignet med Netbeans, hvor man bare kan hive seg over i ruby ved hjelp av et knips med fingrene.

 

Med fare for å skrive så mye at ingen gidder å lese innlegget tror jeg bare at jeg linker til denne grundige sammenligningen: http://sunnytalkstech.blogspot.com/2008/05...tudio-2008.html

 

NB! Nyeste Netbeans(6.5.1) er blivet mye kjappere til Code Completion o.l. enn VS08

 

Epler og pærer ... dessuten handler dette om VS2010 som du neppe har testet.

 

Siterer en av kommentarene til din "grundige" sammenligning:

 

"Comparisons like these are useless because you clearly have a bias towards a particular IDE and your analysis is anything but objective."

 

VS er bygget på og for MS plattformen og til dette er den uten tvil det beste valget uansett hvor kjapp code completion Netbeans har. For Java, Linux, Open Source etc. er kanskje Netbeans det beste alternativet.

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar
Sweet! VS2010 har debugger støtte for parallell computing! Ikke at jeg er så uheldig at jeg må jobbe med slikt om dagene.

Betyr det at den også støtter GPGPU funksjonalitet, eller er det bare multithreading?

Om det første er tilfellet, hvilke API? Og har den noen funksjon for automatisk parallellisering av kode?

Jeg kjenner noen som har hatt prosjekter med parallellisering, og det er visstnokk ikke alltid like lett å holde oversikten eller bestemme hvor det burde lages parallelt.

 

Parallelliseringen er nok først og fremst i forbindelse med PLINQ (Parallell LINQ), og jeg har sett noen videoer med F# hvor de har tatt det i bruk. Typiske kall som i dag finnes som et synkront og asynkront kall, vil i C# 4.0 eksistere i et parallell kall også hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jøsses.. Er det faktisk noen som bruker driten?

 

Jepp.

Alle noenlunde oppegående/dyktige utviklere som lever av å lage sw for M$/Windows-platformen, dvs. ca. 99% av markedet, bruker denne driten.

 

Men Netbeans er bra ja..

:)

Lenke til kommentar
Pft.. har prøvd mange IDE og på topp hos meg ligger nyeste Netbeans. Hvorfor? Fordi det kan brukes til nesten alt, er kjapt og den mest intelligente IDE'en som finnes. Og når vi først er innom det vil jeg nevne at VS har "lånt" mange idéer fra Netbeans. Netbeans er basert på java og kan kjøres hvor som helst ved hjelp av jre, VS på den andre siden funkar bare i windows. Også er plugins et mareritt i VS sammenlignet med Netbeans, hvor man bare kan hive seg over i ruby ved hjelp av et knips med fingrene.

 

Med fare for å skrive så mye at ingen gidder å lese innlegget tror jeg bare at jeg linker til denne grundige sammenligningen: http://sunnytalkstech.blogspot.com/2008/05...tudio-2008.html

 

NB! Nyeste Netbeans(6.5.1) er blivet mye kjappere til Code Completion o.l. enn VS08

Denne artikkelen er om VS 2010, ikke VS 2008 :).

 

Men ja som de fleste er enige om her, så er VS helt topp :)

Lenke til kommentar
Jøsses.. Er det faktisk noen som bruker driten?

Å herregud så morsom du er.. jeg holder nesten på å le meg i hjel. Lurer på hvor mange år det er til du slutter på barneskolen. /s

 

Jeg jobber med Visual Studio hver dag, og siden jeg har erfaring med både Visual Studio og Eclipse så kan jeg fortelle deg at Visual Studio er mye bedre enn Eclipse som er det mest anvendte blant Java utviklere. Selv Java utviklere i firmaet jeg jobber i innrømmer at Visual Studio er bedre enn Eclipse.

 

Så selv om det er mye rart MS driter seg på og klarer å gjøre feil så er det hvertfall en ting de får til veldig bra..

Lenke til kommentar
Jøsses.. Er det faktisk noen som bruker driten?

 

 

"Driten" du refererer til brukes tilfeldigvis av tusenvis på tusenvis av utviklere hver eneste dag fordi det er den som gir mest bang for the bucks. Og det sier en del når svært mange alternativer er gratis.

 

I VS får man alt en Windows-utvikler trenger, i en og samme pakke.

 

Code completion er milesvis forran de fleste OSS-alternativer, og debuggeren er - med det utviklingstempoet enkelte OSS-editorer viser - lysår forran.

 

 

Sånn - Nå har trollet fått mat nok for en stund til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så selv om det er mye rart MS driter seg på og klarer å gjøre feil så er det hvertfall en ting de får til veldig bra..

 

Helt korrekt. :)

De (Bill&Steve) er noen hvithaier business-wise, men Bill har alltid vært "utviklerenes" beste venn og MS har derfor lagt stor vekt på å lage svært gode utvikler-verktøy med VS.

Dette er en de facto KSF for MS.

Lage ett IDE/Utvikler-sw som gjør utviklere produktive og får *lyst* til å kode. :D

OSS er og blir *crap* i forhold, men også her er det gjort store fremskritt (takk og lov) i nyere tid.

Eclipse, Netbeans er bra, men har laaaangt igjen til VS.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
@icc: Jeg LER av mine kollegaer som bruker Eclipse og Emacs til å progge c++.
Du burde le litt mindre av dine kolleger, kan hende du også har noe å lære.
De fleste som har noen innvendinger mot Visual Studio holder godt kjeft når de ser hvor raskt jeg skriver kode i VS med Visual Assist installert.
Si meg er du ansatt hos Whole Tomato? Det er alltid hyggelig når folk er entusiastiske over å ha funnet noe nytt som de tror er unikt. Heldigvis er det ikke helt slik. Spesielt morsomt at du drar med Emacs i sammenligningen. Du burde tipse dine kolleger om CEDET. Selv kan du jo ta en titt på KDevelop, husk at denne også har rikelig med plug-ins.
Det at VS har den beste debuggeren blandt de tre er det heller ingen som stikker under en stol.
Kanskje du har lyst til å begrunne dette, jeg er en av dem som har en annen oppfatning.
Sweet! VS2010 har debugger støtte for parallell computing! Ikke at jeg er så uheldig at jeg må jobbe med slikt om dagene.
Hvis du er interessert i parallellisering burde du vurdere å bytte plattform.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...