Gå til innhold

Sett minnepinnen rett i mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adapteren heter Mobidapter, og har et MicroSD-kort festet i den ene enden. I den andre enden plugger du inn minnepinnen din.

Noe sier meg at det er stor sjanse for at denne vil knekke fort om man ikke er veldig forsiktig.

 

 

Hvordan virker dette da? Tar denne enheten all data fra mobilen, følger det med et program som styrer overføringen? Og da, hvilke OS er støttet?

Fungerer på samme måte som et minnekort, og vil fungere på telefoner som har minnekortplasseringen slik at man får puttet i denne dingsen.

Lenke til kommentar

Tipper USB-pennen dukker opp som et vanlig minnekort.

 

Det gikk ikke ann å lage mer tungvindt, nei? Først må man ta ut minnekortet, sette inn adapteret, finne fram USB-pennen og sette inn den. Så mister man minnekortet på bakken, og hvis det er MicroSD, blir det litt vanskelig å finne igjen. Så når man er ferdig med USB-pennen, tar man utstyret ut og setter inn minnekortet igjen.

 

Så for meg et adapter som lot deg plugge USB-pennen inn i den alledede-eksisterende USB-kontakten, og en smarting hadde laget en liten hack du la inn på smarttelefonen.

Lenke til kommentar

Kjekk å ha i lommeboka da, for de gangene man får filer av andre som man vil se på eller sende til noen. Kombinerer man denne med en av disse minnekortadapterene man får på Clas, så kan man plussli lese store minnekort også. :) (kanskje noen med mye fritid kunne photoshoppe hvordan det ville se ut :D )

 

Ved nærmere ettertanke skal jeg kunne koble et kamera til mobilen også med denne... Endelig MMS fra harddisk kameraet da...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes dette blir en utrolig tungvindt versjon av denne med et stort microSD-kort i?

 

Du får samme funksjonalitet men slipper en gigantisk klump som står ut på siden av mobilen. En USB-stick / microSD-kort koster jo mindre enn en CD-R kostet i starten...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes dette blir en utrolig tungvindt versjon av denne med et stort microSD-kort i?

 

Du får samme funksjonalitet men slipper en gigantisk klump som står ut på siden av mobilen. En USB-stick / microSD-kort koster jo mindre enn en CD-R kostet i starten...

 

-KJ

Meningen var vel at man kunne koble en minnepenn/annen lagrinskilde til telefonen. Det der er jo bare en miniSD kortleser.

Lenke til kommentar
"Denne adapteren"? jeg ville mye heller skrevet "Dette adapteret"

Adapter er et hankjønnsord

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

 

Selv om dingsen i seg selv er ganske genial fordi du ikke lenger er avhengig av en PC, klarer jeg ikke helt å se nytteverdien. Når har man bruk for en slik dings egentlig? Hvis hensikten er å sende filer til en annen telefon har man bluetooth, hvis hensikten er å legge filene over på PCen har man usb-kabel. Så HVORFOR skal man på død og liv ha dataene over på en minnepenn? Mobilen er jo allerede en "minnepenn" ved hjelp av USB-kabelen.

 

Det hadde vært mye mer interessant om man kunne koble til en ekstern harddisk, men artikkelen sier ingenting om maks lagringskapasitet så jeg regner med det ikke går.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kvifor gå vegen om kyra når ein kan ete graset?

Med det meiner at ein likegodt kan bruke mobilen som minnepenn i utgangspunktet.

Eg har alltid mobilen med meg og på den ligger USB-driver filene til min Sony Ericsson K800iv med 8GiB M2-kort.I tillegg til at eg har eit 4GiB i lommeboka eg kan bruke.Når eg tar meg råd til det skal eg ha meg eit 16GiB M2-kort også.

 

Løsningen er dog kanskje meint om andre har filer til meg på ein minnepenn.Men,det skal haste veldig å få dei filene om eg ikkje kan be han/ho sende dei kryptert på epost,legge dei ut som ein torrent eller på ein ftp-server.

 

Og som tidligere påpeikt så er det kanskje begrensa kor mykje du får overført til internminne på ein del mobiler sjølv om det finnes unntak.

 

 

Om noen bare kunne laget ein USB til Sony Ericsson sin særekontakt som eit armband slik at eg slepper å ta med meg den lange kabelen :p

 

*redigert pga at eg gløymde å legge til ein bokstav.

Endret av Mr.Hassan
Lenke til kommentar
Meningen var vel at man kunne koble en minnepenn/annen lagrinskilde til telefonen. Det der er jo bare en miniSD kortleser.

 

Og hva blir en microSD kortleser med et stort microSD-kort inni, da?

 

Joda, en utmerket minnepinne. (Bruker dette selv i stedet for minnepinner...)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Og hva blir en microSD kortleser med et stort microSD-kort inni, da?

 

Joda, en utmerket minnepinne. (Bruker dette selv i stedet for minnepinner...)

 

-KJ

Dette blir jo ikke det samme. Dersom man har noe lagret på en minnepinne må man da uansett inn på en datamaskin for å overføre til (micro)SD-kortet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...