Gå til innhold

Chrome 2 ut av beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testet skandiabanken i denne? Nettbankstøtte er gjerne det som holder meg fra å bytte til en gryende nettleser..

Hvorfor ikke laste ned og prøve ut selv? :) Det er ingenting som hindrer deg fra å prøve ut Chrome selv om du ikke vil bruke det som standard nettleser fra dag 1.

 

Uansett ser jeg ikke Chrome som en Firefox-killer, av flere grunner. Men den kan kanskje være bra for noen javascript/ajax-tunge sider.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg at Google selv kommer til å lage 'ad-block', de lever tross alt av reklame. Det må i så fall bli etterhvert når det åpnes for plugins.

 

Testet FF på min bærbare hvor jeg bruker Ubuntu. FF funker dårlig på javating så Opera tok raskt over der gitt. Hver sin smak.

 

Chrome skulle jeg bare teste den dagen det ble sluppet og siden har jeg knapt brukt annet. Har faktisk litt dårlig samvittighet ovenfor Opera, er tross alt litt patriot. ;)

Lenke til kommentar
...

Chrome skulle jeg bare teste den dagen det ble sluppet og siden har jeg knapt brukt annet. Har faktisk litt dårlig samvittighet ovenfor Opera, er tross alt litt patriot. ;)

 

Samma her.. jeg hadde egentlig akkurat vent meg til opera fra firefox, men etter jeg testet chrome har jeg ikke brukt annet. Både ser bra ut og starter jo like kjapt som calc.. De andre nettleserne er mange ganger tregere å starte, i hvert fall på min maskin.

Lenke til kommentar

Privoxy er et tilleggsprogram til Chrome som har samme funksjon som AdBlock Plus til Firefox. Med det på, går nettleseren raskere enn noe jeg har opplevd før. Kjempebra, Google! Eneste minuset for meg er at formatering i forumet vises som [ b ] istedenfor f osv. Dette fungerer heller ikke i Safari. Kan det fikses mon tro? :dontgetit:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke laste ned og prøve ut selv? :) Det er ingenting som hindrer deg fra å prøve ut Chrome selv om du ikke vil bruke det som standard nettleser fra dag 1.

 

Å takk for at du påpeker dette Jay, men hvordan vet du at ingenting hindrer meg fra å prøve ut Chrome? Som feks at jeg sitter på jobb hvor jeg ikke har tilgang til å installere en ny browser, men fortsatt lurer på noe angående Chrome? Lær deg litt folkeskikk så blir forumet et hyggeligere sted for alle.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke laste ned og prøve ut selv? :) Det er ingenting som hindrer deg fra å prøve ut Chrome selv om du ikke vil bruke det som standard nettleser fra dag 1.

 

Å takk for at du påpeker dette Jay, men hvordan vet du at ingenting hindrer meg fra å prøve ut Chrome? Som feks at jeg sitter på jobb hvor jeg ikke har tilgang til å installere en ny browser, men fortsatt lurer på noe angående Chrome? Lær deg litt folkeskikk så blir forumet et hyggeligere sted for alle.

chrome installeres ikke i *vanlige* plasser den installer seg i C:\Users\[bruker]\AppData\Local\Google\Chrome

 

så google lar deg installer den selv om programfiler mappa er off limit ^^

 

å ja du har jo http://www.adsweep.org/ vis du trenger adblocker ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

før privoxy ikke er plagsom mer, MÅ man konfigurere litt. eksempler på steder privoxy har problemer med er finn.no og bruktmarked.no.. mest pga ordet annonse i adressefeltet. da må man legge inn de sidene i den ene config txt saken. så funker det ganske greit. hvis ikke er det ikke noe problem å kjøre privoxy force eller bare deaktivere filtreringa engang i blant.

 

noe jeg savner i den cleane installen av chrome 2 er home knappen.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Noen som har testet skandiabanken i denne? Nettbankstøtte er gjerne det som holder meg fra å bytte til en gryende nettleser..

 

 

Noen som har testet skandiabanken i denne? Nettbankstøtte er gjerne det som holder meg fra å bytte til en gryende nettleser..

 

BankID ser ikke ut til å fungere. Når jeg velger BankID, reloader den bare forsiden til SkandiaBanken :/

Jeg har også dette problemet med skandiabanken, og jeg har også vært i kontakt med kundeservicen deres for å fikse dette, men det ser ikke ut til å ha skjedd noe.

 

Feilen ligger mest sannsynlig hos skandiabanken, og ikke hos bankid-systemet, da jeg kan logge inn med den samme bankiden hos fokus og smn.no

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...