Gå til innhold

Nytt serverkonsept fra Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke at jeg er noen ekspert på servere og slikt, men til tynnklienter og liknende kan vel dette være greit, når du bruker lite datakraft bruker du bare en av serverene og om du trenger mere datakraft så kan man starte opp en server til og så har man større datakraft

Lenke til kommentar

Jeg kan i alle fall ikke se hva jeg skulle brukt dette til i den IT organisasjonen jeg jobber i. Virtualisering går jo dette en høy gang i de fleste scenario.

 

Hvis en kan VLAN tagge ethernet portene så kan dette kanskje brukes til et cluster av brannmurer og rutere?

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Jeg kan i alle fall ikke se hva jeg skulle brukt dette til i den IT organisasjonen jeg jobber i. Virtualisering går jo dette en høy gang i de fleste scenario.

 

Hvis en kan VLAN tagge ethernet portene så kan dette kanskje brukes til et cluster av brannmurer og rutere?

Det var dette jeg også kom til å tenke på, man kan bruke det som brannmurer og routere, men som tjenestegivende servere kan jeg ikke se dem for meg.

Lenke til kommentar

Dell Fortuna XS11-VX8 er en server utviklet av Dell Data Center Solutions Division som spesialdesigner løsninger for konkrete oppgaver, spesielt rettet mot cloud computing og hosting sentere med mange tusen servere. I motsetning til Dell PowerEdge servere er Fortuna utviklet med helt spesifikke oppgaver i tankene og ikke som en generell server plattform.

 

Litt om bakgrunnen for disse serverne. Utvikling av prosessorer de siste årene har gjort store fremskritt og gjort servere veldig kraftige. Ikke alle applikasjoner klarer å utnytte tilgjengelige ressurser, noe som har ført til en bred viritualiseringsstrategi for å utnytte maskinvare i større grad. Likevel oppstår det hos større hosting selskaper situasjoner hvor man har behov for plassoptimaliserte servere som kombinerer lavt strømforbruk med lett prosessering. På forespørsel fra enkelte store hosting selskaper utviklet derfor Dell XS11-VX8.

 

Her er eksempler på oppgaver som XS11-VX8 er designet for:

- Dedikert web hosting, web farms og infrastruktur med lett last tiltenkt single socket servere hvor det er krav om eller er foretrukket arkitektur med en server instans per server

- 1:1 Viritualisering hvor hver server bare kjører 1 VM og prosesseringskravet ikke er stort. Benyttes av mange hosting selskaper for utrulling, image administrasjon og katastrofesikring.

 

Ytterlige informasjon om løsninger fra Dell DCS og Cloud computing finnes her: http://www.dell.com/cloudcomputing

 

Med Vennlig Hilsen

Kristian Heim

Advanced Solutions Group

Dell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...