Gå til innhold

Nett-PCer tar store markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med større skjem, tastatur og oppløsning, samt kraftigere maskinvare og lavere pris enn det er nå så er jeg solgt. Men det er kanskje litt vel optimistisk...

 

Det du snakker om er jo ganske nær en helt normal bærebar PC. Det begynner å bli litt meningsløst med alt for store nettPCer/ultraportable.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med større skjem, tastatur og oppløsning, samt kraftigere maskinvare og lavere pris enn det er nå så er jeg solgt. Men det er kanskje litt vel optimistisk...
Dette er i korte trekk Intels CULV plattform du beskriver, bare at lavere pris er erstattet med høyere pris. CULV kommer i løpet av sommeren.
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at 11" vil være akkurat passe størrelse. Tester ut 10" til Acer nå, som jeg synes er litt for liten. Om den kalles ultraportable eller ikke er irrelevant for min del, jeg savner bare mer utvalg i segmentet mellom 10" og 15", som jeg anser som passe størrelse for en bærbar. CULV kan nok være en god kandidat.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at 11" vil være akkurat passe størrelse. Tester ut 10" til Acer nå, som jeg synes er litt for liten. Om den kalles ultraportable eller ikke er irrelevant for min del, jeg savner bare mer utvalg i segmentet mellom 10" og 15", som jeg anser som passe størrelse for en bærbar. CULV kan nok være en god kandidat.

 

Det finnes mange maskiner i segmentet 10-15" som har god ytelse og grei pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet är ju att de måste upp i över 40% andel av det totala bärbar pc salget för att de inte skall tappa pengar på det. Som det är nu så köper ju folk dessa i stället för "run-of-the-mill 15,4 maskinen till 6-7000 från samma tillverkare.

Tillverkare som MSI och Lenovo däremot, borde kunna göra god butik av nett-pc sedan de inte stjäl salg av egna led så som Acer och Asus gör.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner faktisk bare ett menneske som har en slik maskin.

 

Hvilken brukergruppe er det dere har sett flest slike hos?

 

Jeg vil ha mindre og mindre netbooks. 11" og 12" er allerede godt dekket av ultraportable hvor bare pris mangler, men 5-8" er et udekket marked hvor jeg syntes netbooks bør dekke. Den nye saken fra Sony er et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Og enda ser jeg dem aldri, hvis en av 5 kjøper en, så lurer jeg virkelig på hvor de er.

Dei blir brukt mykje av studentar. Eg går sjølv Datateknikk på eit stort universitet, og jamt over er det mange slike nettpc'ar i ei gjennomsnittleg forelesing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...