Gå til innhold

Nå har Chess Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøpe iPhone i dette landet er for å si det rett ut, tåpelig.

Mobilnettet er for dårlig og det er for dyrt. For å få utnytte en slik telefon, trengs minst 4G-teknologien. Og en fastpris, slik som det er med bredbåndsabonnement.

 

Beklager off-topic... Men hvorfor ikke fikse linken slik at den vises i ny vindu/fane?

PÅ denne måten slipper man å forlate siden, bare for å lese en artikkel.

Lenke til kommentar
For å få utnytte en slik telefon, trengs minst 4G-teknologien.
Var det der en meget dårlig spøk eller?

Hva skal man med 4G-nett til Iphone, når telefonen ikke støtter det.

 

Javell. Da er det enda en grunn til å ikke kjøpe den.

 

Så du ville heller brukt pengene dine på en mobil med 4g støtte du da? money well spent isåfall..

Lenke til kommentar
Telefonen er nettverkslåst til Netcom-nettet. Å fjerne operatørlåsen innen bindingstiden koster 500 kroner.

 

Du slipper bindingstid på abonnementet, men det er snedig nok en "nedbetaling" på 199 kroner i måneden i ett år.

Så det dere egentlig sier er at ingen som bestiller vil få bindingstid på abonnementet, men dersom man på uforklarlig vis likevel skulle få bildingstid må man betale 500kr for å bryte den?

Lenke til kommentar
Telefonen er nettverkslåst til Netcom-nettet. Å fjerne operatørlåsen innen bindingstiden koster 500 kroner.

 

Du slipper bindingstid på abonnementet, men det er snedig nok en "nedbetaling" på 199 kroner i måneden i ett år.

Så det dere egentlig sier er at ingen som bestiller vil få bindingstid på abonnementet, men dersom man på uforklarlig vis likevel skulle få bildingstid må man betale 500kr for å bryte den?

 

 

Vel ihvertfall etter hva jeg har forstått er operatørlås og binding to forskjellige ting.

Operatørlås: Telefonen er via programvaren på telefonen låst til en type simkort.

Altså har en iphone opratørlås mot chess/netcom nettet i ett år. Hvis du vil bryte den mens du fortsatt betaler ned på telefonen må du ut med 500,-.

Bindingstid: er det at du er forpliktet til å ha ett type abbonement i f.eks 12 måneder.

 

Altså har denne telefonen en lås i seg som sier at du må ha netcom/chess simkort i den de første 12 månedene og må betale 199 kr i måneden i den perioden.

Men du står fritt til å enten kjøpe ut telefonen for 500,- i tillegg til restbeløpet for nedbetalingen før, og gå over på en annen leverandør.

 

Samtidig kan du bytte abbonement innenfor chess før det har gått 12 måneder uten å måtte "kjøpe ut" telefonen.

 

Sikkert en invikla forklaring eg hadde men sånn har jeg forstått det

 

Correct me if im wrong!

Lenke til kommentar

rhumbor, poenget mitt var at amobil motsier seg selv. De sier at å fjerne operatørlåsen innen bindingstiden koster 500 kroner. Samtidig sier de at man slipper bindingstid på abonnementet. Så det de egentlig sier er at det er gratis å fjerne operatørlåsen uansett, noe jeg regner med ikke stemmer.

Lenke til kommentar

@Symbian_Pro:

 

Det virker som Chess har valgt å la deg kjøpe telefonen på rentefri avbetaling. Du kan med andre ord kjøpte telefonen hos Chess, si opp abonnementet, stappe i et Netcom-SIM-kort og bruke telefonen med et Netcom-abonnement samtidig som du får ei regning fra Chess på 199,- i måneden som ikke er tilknyttet et abonnement. Eventuelt kan du i tillegg velge å betale 500,- for å bryte operatørlåsen og bruke telefonen med et Telenor-SIM-kort e.l. og samtidig betale 199,- til Chess.

 

EDIT: Dette er altså noe helt nytt der operatøren har byttet ut subsidie med avbetaling. Chess har uten tvil gjort dette for å differensiere sitt abonnement fra konkurrentenes. I praksis er det jo det samme, med den lille forskjellen at du slipper å betale et større beløp med én gang når du sier opp abonnementet.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Wooh. Dette betyr forhåpentligvis at iPhone-prisene går nedover og nedover. :p

 

Noen som vet hvordan det funker å kjøpe en brukt ulåst iPhone? Må man ta den med i en Apple-butikk og registrere den der, eller kan man gjøre det på nettet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror iTouch abonnementet blir tingen for meg når bindingen til Netcom er over. Skal visst bli litt avansert å skifte over (må overføre nummer med bestilling av et annet abonnement og så ringe Chess for å bli overført til iTouch-abonnementet), men iforhold til min bruk er 3G en større prioritet enn SMS og tellerskritt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...