Gå til innhold

Test: HTC Touch Diamond 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til at denne telefonen dukker opp i postkassa nå! :D

 

Tror den kommer til å passe perfekt for meg etter å ha lest denne testen (og andre tester forøvrig). Den er god på det jeg bruker telefonen og dårlig på det jeg aldri bruker mobilen til. Jeg er for opptatt av kvalitet at jeg hadde kunnet brukt mobilen min til musikkspiller eller kamera. Til det har jeg bedre og dedikerte løsninger.

 

Dette blir bra det :)

 

Edit:

Hva skjer med videotestene dere ofte hadde før? Liker det veldig godt, for da får du et mye bedre inntrykk av telefonen.

Henger meg på denne jeg, kunne absolutt tenkt meg en videotest av denne!

Endret av KimS
Lenke til kommentar

Ikke helt edru da denne artikkelen ble skrevet? Ettersom den er både høyere, tykkere og tyngre, er det vel ganske lite riktig at den er "mindre og slankere"... Den er litt SMALERE, ja, men verken mindre eller slankere. Og absolutt ikke like pen som forgjengeren, dessverre...

Endret av alangel
Lenke til kommentar
God test. Da blir det nok en Touch Pro 2 på meg, regner med den er rimelig lik software-messig.

Skal være temmelig lik på den fronten ja. Slik jeg har forstått det skal Touch Pro 2 ha litt mer software messig når det kommer til konferansesamtaler. Men for alt jeg vet kan det være at dette også ble lagt til i D2. For min del blir det størrelsen, ventetiden og den ekstra tusenlappen som gjør at jeg går for D2 fremfor TP2.

Lenke til kommentar

Trist at operatørene må lage et eget skall rundt WM for å få det levelig. Selv når de gjør det, blir det i de fleste tilfeller ikke bra nok; plutselig skal du bla deg frem til en fil, og den innebygde filbehandleren støtter kun scrolling med scrollbar, ikke fingerflikking over skjermen. Samme med andre WM-programmer du trenger innimellom - overgangen til det underliggende, mangelfulle, OSet blir stor.

 

Jaja, Spb MobileShell 3 er blitt virkelig bra, så med en god, fingervennlig filbehandler tror jeg det meste er dekket.

Lenke til kommentar
Kan denne sammenlignes med Iphone, sånn at du kan laste ned alt slaks virr varr av aps og programmer? eller er dette faktisk en proffmobil.

Og er det noen som vet om det kommer ny iphone til sommeren?

Sammenliknes på hvilken måte da? Windowstelefonene er profftelefoner, og ja, det går an å gjøre alt mulig av tweaks, tilpasninger og installeringer av programvare, mye mer fritt enn med Iphone. Mest sannsynlig kommer det en ny Iphone til sommeren.

 

 

Trist at operatørene må lage et eget skall rundt WM for å få det levelig. Selv når de gjør det, blir det i de fleste tilfeller ikke bra nok; plutselig skal du bla deg frem til en fil, og den innebygde filbehandleren støtter kun scrolling med scrollbar, ikke fingerflikking over skjermen. Samme med andre WM-programmer du trenger innimellom - overgangen til det underliggende, mangelfulle, OSet blir stor.

 

Jaja, Spb MobileShell 3 er blitt virkelig bra, så med en god, fingervennlig filbehandler tror jeg det meste er dekket.

Når ble HTC en operatør? TF3D fungerer da ypperlig det. Det går fint an å bruke en av de veldig mange startskjermene fra Microsoft også, eller bruke tredjepartsgrensesnitt. Og når det kommer til fingerflikking er da det støttet over alt. Man er ikke tvunget til å bruke scrollbaren, det fungerer fint å sette fingeren hvor som helst på skjermen og dra opp eller ned eller til en av sidene (som ved bytte av f.eks. e-post konto).

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Når ble HTC en operatør? TF3D fungerer da ypperlig det. Det går fint an å bruke en av de veldig mange startskjermene fra Microsoft også, eller bruke tredjepartsgrensesnitt. Og når det kommer til fingerflikking er da det støttet over alt. Man er ikke tvunget til å bruke scrollbaren, det fungerer fint å sette fingeren hvor som helst på skjermen og dra opp eller ned eller til en av sidene (som ved bytte av f.eks. e-post konto).

Tja, det fungerer ikke i Outlook, som et eksempel. Med mindre de har utvidet TouchFlo voldsomt siden diamond, kommer man til å bruke det programmet dersom man bruker telefonen noe særlig til epost. Filbrowsing er også et eksempel. Ingen av WM-appsene støtter fingerflikking, meg bekjent. Finerflikking "overalt" er det definitivt ikke. Man er altså nødt til å bruke tredjepatsprogrammer, enten fra produsent eller andre, for å kunne bruke systemet med fingrene. Om ikke disse tredjepartsprogrammene er helt stabile, kan man måtte ende opp med å måtte reflashe telefonen.

 

Og der tredjepartsprogrammene ikke strekker til, og du må bruke WMs innebygde verktøy, er det frem med pekepenn eller forsiktig negltrykking. Det er ikke verdens undergang, men det er unødvendig, Og det merker man godt, særlig når det nå finnes alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en Touch HD med standard WM 6.1 firmware, og fingerflikking fungerer da overalt det, både i Outlook (alle fire veier) og i filutforsker. Ikke er det behov for å dra frem pennen noen steder heller. Det finnes instillingsmuligheter som lar deg endre størrelse på tekst, og ønsker man å ta skrittet videre kan man endre på registerverdier, enten ved bruk av f.eks. DiamondTweak som gir et grafisk grensesnitt eller en registereditor.

Lenke til kommentar

Da har HTC gjort en god jobb. Det er dessverre ikke standard i WM 6.1. Ihvertfall ikke på f.eks. i780'en min. Men da er det jo ihvertfall mulig. Jeg får sjekke om det er noe man kan ordne relativt greit selv, ller om det trenger patcher ellr tredjepartstillegg. Outlook er største irritasjonsmomentet å bla i fortsatt.

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med en Touch HD med standard WM 6.1 firmware, og fingerflikking fungerer da overalt det, både i Outlook (alle fire veier) og i filutforsker. Ikke er det behov for å dra frem pennen noen steder heller. Det finnes instillingsmuligheter som lar deg endre størrelse på tekst, og ønsker man å ta skrittet videre kan man endre på registerverdier, enten ved bruk av f.eks. DiamondTweak som gir et grafisk grensesnitt eller en registereditor.

 

Jepp, D1 og HD m.fl. er helt rå på dette!

Endret av alangel
Lenke til kommentar
Hva er det du prater om, og hvorfor siterte du meg, alangel?

 

Sorry mac, forumet som føkka! Skulle sitere en lenger opp, men så ble din kommentar sitert! Hehe... Men støtter deg fullt på din kommentar, kompis!

 

Hvor ble det av de skikkelige testene av lydkavliteten som Amobil pleide å ha? Dette er helt på jordet!

 

Og de nevnte heller ikke noe om skjermen på denne er ripemagnet i like stor grad som forgjengeren...?

 

Vel, ripemagnet? Det finnes vel knapt noen mobilskjerm i denne verden som er så ripebestandig som D1! Mon tro om D2 kan konkurrere der - lets hope!

 

Leste en engelsk test av D1 for en tid tilbake - testeren hadde faktisk sluppet telefonen ned på et betonggulv!! Resultat: NULL RIPER!

Lenke til kommentar
Å skrive e-post og SMS på Diamond var en særdeles trang opplevelse. Tastaturet tok så mye av plassen på skjermen at det såvidt var plass til det du skrev.

 

Hos Diamond 2 er historien heldigvis en hel annen, og du får se flere linjer av gangen.

En helt annen av dårlig er vel bra? Hvorfor trekker dere for dårlig plass da?

 

Synes ellers dere kunne ha testet mobilen med et skikkelig headset for å sjekke om lydkvaliteten er bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...