Gå til innhold

Minitest av HTC Magic


Anbefalte innlegg

HTC Magic

 

baksidewide.jpg

 

Da amobil skrev at telefonen var i salg så måtte jeg bare skaffe meg en. Min ble kjøpt fra Tyskland og har vodafone-logoen på seg. Var så heldig at jeg fikk prøve telefonen for noen uker siden og jeg falt helt for systemet og enkelte funksjoner som Street View (compass) i Google Maps.

 

Spesifikasjoner

Prosessor: Qualcomm MSM7200A 528 MHz

Minne: 512 MB ROM / 288 MB RAM

Skjerm: 3,2” TFT-LCD touch med 320x480 px (HVGA)

Kamera: 3,2 MP med autofokus

Nettverk: HSDPA/WCDMA 900/2100 MHz (opptil 7,2/2 Mbps), Quadband GSM/GRPS/EDGE

Andre finesser: Bluetooth 2.0, Wi-Fi (b/g), GPS, microSD-kortleser, G-sensor, digitalt kompass

Størrelse: 113 x 55 x 13 mm

Vekt: 116 gram

Batteri: Opptil 7,5 timers taletid (1340 mAh)

 

Innhold i esken

Etui

Headset (stereo)

USB-kabel

Lader

 

Design og byggekvalitet

Telefonen er forholdsvis lett, men ligger godt i hånda. Pga. fargen sin synes heldigvis ikke riper og støv så godt (min har heldigvis ingen riper). Telefonen er jo stort sett plastikk tversigjennom, men allikevel virker den solid.

 

Skjerm

Jeg brukte HTC Touch Diamond før jeg gikk over til denne og skjermen virker like bra selv om oppløsningen ikke er like høy. Touchskjermen er ikke av glass slik som iPhone, men den virker ganske ”robust” allikevel. Min har ligget i lomma sammen med en iPod og en nøkkel uten at det har ført til noen merker.

 

Ytelse og programvare

Android er helt nytt for meg, men det er veldig enkelt i bruk. Minner mye om en blanding av iPhone sitt og Windows Mobile, bare man har fordelene til begge to.

 

Man har 3 startskjermer man kan dra imellom (som man kjenner fra iPhone). Fordelen her er riktignok at man kan velge selv hva man vil ha på dem. Du kan ha en Google søk-bar der, analog klokke, snarveier til programmer, kontakter, url’en etc.

Telefonen er også veldig kjapp til å være en smartmobil. Her er det ingen venting som noen ergrer seg over på enkelte med Windows Mobile og Symbian.

 

På denne har du også en egen butikk man laster ned programmer i. Denne heter ”Marked”. I Europa er det ikke mulig å kjøpe programvare enda, men det kommer. Allikevel er det vannvittig mye med spill og programmer som ligger tilgjengelig gratis.

Alle kan melde seg som utvikler av Android. Det koster $25 også kan man selv dele det man lager og etter hvert selge det.

 

Youtube, Facebook, MSN og MySpace, for å nevne noe, er selvfølgelig lett å integrere og så vil man få en beskjed når det skjer noe nytt der.

Man kan når som helst dra ned en meny med nye hendelser fra toppen av skjermen. Her vil også det komme beskjeder om tapte anrop, nye meldinger og liknende.

 

Alt i alt er brukervennligheten utrolig god og det er ikke stort jeg savner på den.. Er det noe jeg skulle satt fingeren på må det være batterikapasiteten som er noe svak og minijack-utgang.

Legger ved et klipp så dere kan se hvor genialt Street view er, selvom man kanskje ikke har bruk for den. ;)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk, takk :)

 

Jeg sitter med en n82 uten fireveistast, og Magic frister veldig. Vanskelig prosses å bestille den fra Tyskland ?

 

Jeg bor for tiden i Tyskland og har funnet en side som minner om prisguiden til hardware.no Jeg har søkt opp HTC Magic og den går for 476,- EUR i skrivende stund. Tror man kan bestille den til Norge, men har ikke prøvd. Tenkte også å skaffe meg en slik en, men tror jeg venter litt ettersom pengen ikke strekker til.

Her er søkesiden:

http://www.geizkragen.de/preisvergleich/te...gic/524050.html

Lenke til kommentar
Pris på denne da, ferdig klar opplåst til Norge? :)

Et sted mellom 3.200 og 3.500 kr. vil jeg tro (+ mva hvis den blir stoppet). Min kom på 3.800 kr. totalt, men da med ekspressfrakt.

 

Hvordan fikk du låst opp tlf? Regner med den var låst mot Vodafone.

 

Noen som vet om det er Vodafone i Frankrike? Jeg skal en tur til Paris i slutten av mnd og hadde vært fristende å kjøpt en slik tlf :)

Lenke til kommentar

Frister dette. Kommer den med engelsk språk når du kjøper den fra Tyskland? Norsk er vel å håpe for mye :D ) Og hva med æ-ø-å?

 

EDIT:

Vel, at den hadde engelsk språk så jeg forsåvidt på bildene :cool: Men norske tegn er fortsatt en fordel uten å taste alt for mye.

Endret av alexasc
Lenke til kommentar

geirbergmann: Min var låst opp når jeg fikk den. De selger vel kun telefonen med abo, så han jeg kjøpte den av har nok sagt opp abo. med en gang og så har enten han låst den opp eller så har den ingen operatørlås. De fleste som selges på nettet nå står som unlocked.

 

alexasc: Det er engelsk språk på den, ja. Hvis man skriver melding er det bare å holde inn A eller O så får man opp en liten meny på skjermen der man kan velge spesialtegn som ligger under bokstaven. Der finner du blant annet norsk æøå.

Lenke til kommentar
geirbergmann: Min var låst opp når jeg fikk den. De selger vel kun telefonen med abo, så han jeg kjøpte den av har nok sagt opp abo. med en gang og så har enten han låst den opp eller så har den ingen operatørlås. De fleste som selges på nettet nå står som unlocked.

 

alexasc: Det er engelsk språk på den, ja. Hvis man skriver melding er det bare å holde inn A eller O så får man opp en liten meny på skjermen der man kan velge spesialtegn som ligger under bokstaven. Der finner du blant annet norsk æøå.

 

Er det noe forskjell på selve hardwaren på denne og G1? Eller er det bare utseende og tastatur? Er nære på å kjøpe G1 istedenfor å kjøpe Dream fra ebay.

Lenke til kommentar
Var det noe problem å skifte fra QWERTZ (tysk tastatur) til QWERTY? Og språket generelt for den del:D

Jeg gikk inn på "Locale and text" (husker ikke det tyske navnet) og valgte "English (international)". Trengte ikke å gjøre noe mer, når jeg da holder A-knappen f.eks. inne i 1 sekund kommer valget opp med Æ og Å.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...