Gå til innhold

Bredbånd på norske flygninger til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synd jeg ikke fristes til å ta fly, siden en tilbringer mer tid i sikkerhetskontrollen den en gjør i lufta...

 

Rart en ikke får utlevert oransje kjeledress og må legge igjen alle personlige eiendeler og klær før en går om bord...

Stakkars deg :hmm:

 

Ellers er jo dette en super ide, for lengre turer.

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke fristes til å ta fly, siden en tilbringer mer tid i sikkerhetskontrollen den en gjør i lufta...

Det spørs hvor man skal. Skal man f.eks til Spania så tar det definitivt lengre tid med tog, bil, buss og båt.

 

Men at man skal behandles som mistenkte og høyrisikofanger i sikkerhetskontrollene gjør jo sitt til at man gjerne bruker litt mer tid på alternative reisemåter. For ikke å snakke om trange seter, støy og dårlig luft om bord.

Lenke til kommentar

Sikkerhets kontroll tøvet er en vits... Tror nok at det blir der det smeller neste gang, enten en terrorist med AK meier ned alle som står i køen eller en eksplosjon, på enkelte flyplasser er det flere i sikkerhetskontrollkø enn det er på en flymaskin.

 

Joda, greit nok at vi får bredbånd nå da... Nytt flyvende LAN treff? :p

Lenke til kommentar

Så det er via satelitt ja ...

Ved korte flygninger kunne de hatt en rj-45 kabel på trommel. En ganske grei løsning vil jeg tro, som vil gi mulighet for større internetthastighet. Det største problemet vil bli å finne ut hvem av de ansatte på Gardermoen som skal bli plaget med å ha denne kabelen gjennom dørsprekken og inn på kontoret sitt.

Et annet problem er jo selvsagt at flyene kan surre seg fast i hverandre, noe som vil bidra til ytterligere forsinkelser.

Å velge satelitt er nok i første omgang den greieste løsningen, inntil de nevnte problemene med kabel er løst ...

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke fristes til å ta fly, siden en tilbringer mer tid i sikkerhetskontrollen den en gjør i lufta...

 

Rart en ikke får utlevert oransje kjeledress og må legge igjen alle personlige eiendeler og klær før en går om bord...

 

Ja, det er ille trist med gode sikkerhetstiltak gett... Lurer på hva du har gjort for å tilbringe lang tid i kontrollene, det går vanligvis på helt ok fart. Tror du er redd for å fly jeg..

Lenke til kommentar
Ved korte flygninger kunne de hatt en rj-45 kabel på trommel. En ganske grei løsning vil jeg tro, som vil gi mulighet for større internetthastighet. Det største problemet vil bli å finne ut hvem av de ansatte på Gardermoen som skal bli plaget med å ha denne kabelen gjennom dørsprekken og inn på kontoret sitt.

Et annet problem er jo selvsagt at flyene kan surre seg fast i hverandre, noe som vil bidra til ytterligere forsinkelser.

Å velge satelitt er nok i første omgang den greieste løsningen, inntil de nevnte problemene med kabel er løst ...

 

Dagens :!:

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke fristes til å ta fly, siden en tilbringer mer tid i sikkerhetskontrollen den en gjør i lufta...

 

Rart en ikke får utlevert oransje kjeledress og må legge igjen alle personlige eiendeler og klær før en går om bord...

 

Ja, det er ille trist med gode sikkerhetstiltak gett... Lurer på hva du har gjort for å tilbringe lang tid i kontrollene, det går vanligvis på helt ok fart. Tror du er redd for å fly jeg..

spørsmålet er om dem faktisk er gode, eller om dem bare er ett spill for galleriet.

 

usa har jo en lite over folk dem ikke tør å stoppe i tilfelle det skal skape problemer for etterretningens informasjonsamling, eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Vil alle typer kunder få kjøpe slik bredbåndstilgang da, og er det via trådløst (WiFi), en som passasjer på disse flyene kobler seg opp?

 

Kommentar om flysikkerhet (Off-topic):

 

Sikker nok blir man vel aldri. Sikkerhetskontrollen er vel ett minimum av tiltak for å få flest mulig til å føle seg trygge som passasjer. Sikkerhetsvaktene har vel en tendens til å bli sløve av å stå der dag ut og dag inn. Det er vel også derfor en ganske lett får lurt med seg småting (gjerne bagatellmessige gjenstander) uten at noen reagerer. Som små skarpe gjenstander og kanskje noen centiliter mer væske enn hva reglene tillater.

 

Jeg stoler mer på bombesnifferne som finnes innstallert i mange "røntgenapparater", sporhunder og ett solid etteretningsapparat. "Røntgenapparater" gjør jo også en grei jobb for vekteren, om han/hun er våken.

 

Ansatte på flyplasser tror jeg er mer skummelt, nå når en likevel har såpass god passasjerkontroll. F.eks. så kan varene som selges over disk rulles inn av slike, og gjerne inneholde skumle ting (Eksempelvis: eksplosiver i væskeform?). Eller kanskje skarpe gjenstander skjult i rørene på trallene det rulles inn på (eller kanskje de er sikret, hva vet vel jeg), eller noe helt annet som folk ikke har kommet på når de gikk gjennom sikkerhetstrusslene. En trenger ikke å ønske å skade noen / være terrorist for å tenke seg gjennom scenarier.

 

Tegn på hva som har vært vurdert, og så blitt tatt prioritering på:

En kan reise fritt for å vise ID-kort på innelandsreiser dersom en ikke behøver å levere innsjekket baggasje. Jeg antar at dette er en svakhet, men hvor det nok har blitt vurdert at de vil finne svært få terrorister ved å sjekke ID-kort alene. Ett fly er jo ett fly, med en ganske grei rekkevidde uansett hvilken reise du legger ut på.

 

Lenke til kommentar

Internett på fly er en vits spørr du meg( hvis du har en litt stor bærbar ). Jeg hater å sitte på flyet med bærbaren min da det er så liten plass du har at det er kvalmt, hvis jeg har bærbaren min på fanget på et fly, så ender det opp med at jeg kan ikke ha opp skjermen enn bare litt å da får jeg ikke sett helt hva som er på skjermen, fordi skjermen stanger i det ene setet du har foran deg. Dette var på SAS sine fly da, men regner med at de fleste norwegian flyene er lik SAS sine.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...