Gå til innhold

MiniTV i Oslo-området


Anbefalte innlegg

Allerede i dag var det mulig å få inn mobil-tv (blir lansert under navnet MiniTV) i Oslo-området. Foreløpig er det en kanal fra NRK, en fra TV2 (svart i dag) og TV3 som blir sendt. Etterhvert (sannsynligvis ila mai) skal de vel ha ca tre hver.

 

Kvaliteten var ikke så verst, selv om man ser at det er noe komprimering. Har bare testet på en 2,4" Cowon D2 DAB, så hvordan det vil bli på en større skjerm er jeg litt usikker på. Men uansett var det en positiv opplevelse. Det var f.eks ingen problemer med å lese tekstingen.

 

Det vil nok komme en god del enheter som vil kunne vise MiniTV, men den må ha en DMB mottaker. Sendingene går via DAB nettet, foreløpig i stor-oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tøft konsept, håper virkelig det holder seg gratis!

 

 

Hva med oss stakkarer her oppe i Bodø, når får vi MiniTV?

 

Etter hva jeg har fått opplyst, vil det bygges ut i resten av landet fra 2011, dersom pilotperioden tilsier at det vil bli satsing.

 

hvordan oppdaterer man firmware på d2 da?

Og er det Europeisk firmware eller noe annet?

Finnes det noe kart over dekningsområde?

 

Har lagt ut siste firmware (v1.59) på nettsiden vår. Du vil få Koreansk språk, men gå inn på settings (nederst til høyre), velg display (skjermen oppe, nr 2 fra venstre). Språk er da første valg.

 

Oppskriften for å legge inn firmware kan du se her (dette er for v.4.59):

http://www.cowonglobal.com/zeroboard/zboar...amp;category=21

 

Har ikke sett dekningskart, men det er/blir satt opp fire sendere. Tryvann, Kolsås, Ekeberg og Romsås. Skal kunne dekke Oslo og noe utenfor.

Endret av Vostok.no
Lenke til kommentar
noen som får inn noen greie kanaler? selv sitter jeg med "vi på langedrag" 24/7 på alle kanaler :/ (har cowon d2 dab)

og noen som vet hvordan jeg får inn flere? har prøvd å søke, men til ingen nytte...

 

Du må nok vente litt. Det er bare testsendinger som går nå. Blir offisielt lansert om noen få dager, og da kommer det flere kanaler fra NRK, TV2 og Viasat.

Lenke til kommentar
noen som får inn noen greie kanaler? selv sitter jeg med "vi på langedrag" 24/7 på alle kanaler :/ (har cowon d2 dab)

og noen som vet hvordan jeg får inn flere? har prøvd å søke, men til ingen nytte...

 

Du må nok vente litt. Det er bare testsendinger som går nå. Blir offisielt lansert om noen få dager, og da kommer det flere kanaler fra NRK, TV2 og Viasat.

 

aaah. daså :) takk

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper mp3-spiller med DAB&DMB-muligheter, får man da lisenskrav?

 

Får du inn D2+ 16GB og/eller S9 32GBmed DAB etterhvert?

 

Det er mulig at man må betale for noen kanaler, men dette vet jeg nok mer om etter lanseringen i morgen. Uansett blir det noen åpne kanaler, ellers er prosjektet dødfødt spør du meg. Og du vil ikke få NRK-lisens i posten når du kjøper en spiller som tar imot miniTV. :thumbup:

 

Regner med at de kommer etterhvert også, men de står ikke på listen hos importøren enda, så de er nok ikke under produksjon enda. 4GB og 8GB startet de full produksjon på denne uka for Norge (D2+). Kommer i slutten av måneden. Litt senere for S9 ser det ut til. Skal også høre om de to variantene du spør om på lanseringen.

Lenke til kommentar

Da har Trond Giske offisiellt åpnet miniTV over dmb.

 

På pressekonferansen ble det spurt om hvordan de kommersielle kanalene vil tjene penger på miniTV. De ble ikke gitt noe konkret svar på det, men ett av alternativene var å ta betalt, reklamefinansiering ble også nevnt. Men jeg tror uansett det vil være gratis de to neste årene prøvedriften skal pågå.

 

D2+ 16GB og S9 med 32GB (DMB) er det ikke spesifikke planer om enda. Vil nok ta noe tid før de kommer.

Lenke til kommentar

Det var synd. På S9 som ikke har minnekortleser så er det et klart poeng å ha maks kapasitet. For D2+ er det mindre viktig kanskje, men alltid fint med maksimalt internminne så kapasiteten kommer opp i 32 eller 48 gb uten å ha med løs kortstokk... TV'en er forsåvidt en (morsom) gimikk for min del, men DAB-radio er jo fint... men sklir vel litt OT nå.

Lenke til kommentar

Kjekt! Da har jeg installert 1.59-firmwaren på min D2 DMB, og får inn NRK1, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Nyhetskanalen og TV3. :)

 

En svakhet med 1.59-firmwaren er at normal DAB-radio ikke ser ut til å fungere lenger. Tryker på DAB i MODE-menyen, men får bare opp DMB uansett. Vel-vel, bedre å ha TV og bruke FM til radio.

Lenke til kommentar
Det var synd. På S9 som ikke har minnekortleser så er det et klart poeng å ha maks kapasitet. For D2+ er det mindre viktig kanskje, men alltid fint med maksimalt internminne så kapasiteten kommer opp i 32 eller 48 gb uten å ha med løs kortstokk... TV'en er forsåvidt en (morsom) gimikk for min del, men DAB-radio er jo fint... men sklir vel litt OT nå.

 

Samme problemet hadde jeg, men han jeg snakket med hos importøren hadde ikke problemer med å bytte mellom DMB/DAB. Regnet med at det var noe jeg ikke hadde gjort riktig. Nå har jeg ikke flere spillere å teste på før til neste uke.

Lenke til kommentar
Kjekt! Da har jeg installert 1.59-firmwaren på min D2 DMB, og får inn NRK1, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Nyhetskanalen og TV3. :)

 

Tester i Fredrikstad nå og får så vidt signal, dog det hakker veldig.

 

En svakhet med 1.59-firmwaren er at normal DAB-radio ikke ser ut til å fungere lenger. Tryker på DAB i MODE-menyen, men får bare opp DMB uansett. Vel-vel, bedre å ha TV og bruke FM til radio.

 

Vet ikke helt hva jeg gjorde, men nå har jeg DAB-radio i tillegg til DMB plutselig. :)

Lenke til kommentar
Kjekt! Da har jeg installert 1.59-firmwaren på min D2 DMB, og får inn NRK1, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Nyhetskanalen og TV3. :)

 

Tester i Fredrikstad nå og får så vidt signal, dog det hakker veldig.

 

 

Oi, i Fredrikstad? Det er jo utrolig. Langt utenfor dekningsområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...