Gå til innhold

Konflikt rundt Googles Android-navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker litt merkelig at et ikke lengre eksisterende firma skal kunne kreve penger. Omtrent like merkelig som om en død person skulle kreve lønn.

 

Jeg liker ikke helt dette opplegget. Eiere av det nedlagte firmaet kverulerer nok kun for en grunn: at de håper å få presset ut litt penger. Ikke for at de skulle ha noen interesse av Android-navnet. Dette er kverulering og grådighet på høyt nivå med advokater og rettsvesen som mellommenn. Det kommer neppe noe produktivt ut av denne saken.

Lenke til kommentar

Pfft.... Jeg vil neppe kalle det "hardt juridisk vær"...

 

Leser man arstechnica's dekning av saken, kommer ikke bare det at firmaet har vært oppløst siden 2004 frem sammen med domenet androiddata.com (?), men også at android-data.com ble registrert kort tid før søksmålet ble levert.

 

Da det er snakk om ~50 bedrifter som hver saksøkes for 2 millioner dollar, tror jeg vedkommende bør være mer bekymret for å bli sittende med de juridiske kostnadene, enn å planlegge en feit ferietur...

Lenke til kommentar

jeg trodde vanlige ord ikke ble veldig beskyttet av denne loven.

 

android: an automaton in the form of a human being.

Origin: 1720–30; < NL androīdēs

 

http://www.trademark.iastate.edu/basics/[/url]']Words that are common or ordinary receive less protection unless they have developed public recognition due to their long use in the market place. These type of marks are said to have acquired a secondary meaning.

 

Merk det i uthevet skrift. Her tror jeg ikke disse folka vil komme særlig langt.

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...