Gå til innhold

Google saksøkes for Android-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Kan virke litt som om noen så en mulighet til å klore til seg noen penger.

 

Google har ikke gjort noe ulovlig hvis de søkte og fikk navnet, har de vel?

Lenke til kommentar

Nei, kan ikke helt se noe lys i Android-Data's tunnel dersom de alt har søkt og fått godkjent til tross for at de visste om selskapet. Da burde de som har godkjent dette også være ansvarlige.

 

Men de prøver nok som du sier og klore til seg litt av Google formuen :)

Lenke til kommentar

Google har ikke fått merkevarebeskyttelse av navnet. På det punktet er artikkelen riv ruskende gal.

 

Men saken er en parodi uansett. Av følgende grunner:

1. Det er mulig å merkevarebeskytte et vanlig ord (android er et vanlig ord)

2. At selskaper som ut fra det jeg kan leser er opphørt kan beholde sine rettigheter og reetableres med formål erstatningskrav.

3. At det er mulig å reise erstatningskrav i tilfeller der saksøker uten tvil aldri er påført hverken tap eller kostnad.

 

Jeg har ikke store håp til det amerikanske rettssystem i denne saken, men saken bør avvises kontant med begrunnelsen av at Googles (med partneres) bruk av navnet Android ikke har medført tap eller kostnad for saksøker, og vil ikke gjøre det i framtida.

Lenke til kommentar

Men skal ikke se bortifra at Google bare kaster litt penger i hans retning, for å bli kvitt han, han har tross alt rettigetene til navnet, men siden den eneste aktiviteten fra Android Data sin side de siste årene er og sitte på de rettighetene, så tviler jeg på at han får noe erstatning for noe.

Lenke til kommentar

Er det rart det er krig i verden...?

 

Dette selskapets søksmål faller på sin egen urimelighet. I den originale artikkelen står det at selskapet ikke har foretatt seg noe som helst de siste 4 årene. Mener da virkelig eier av dette selskapet at det er NEGATIVT å bli forvekslet med et imperium som google har blitt? Hva slags negativ effekt KAN dette ha?

 

Jeg blir bare mer og mer oppgitt på menneskers forsmålighet og trangsynthet. Er like før jeg blir med Gry Jannicke Jarlum på neste UFO...

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...