Gå til innhold

Windows 7 RC kan brukes i over ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg finner ingenting, jeg. Kan man laste ned Win7 noe sted? For det går ikke an hos meg, jeg får bare svar at "Sorry.."

 

For det hadde vært skitkult å prøve Win7, men klarer å holde meg, hvis de absolutt ikke vil at fler skal laste den ned.

 

Står jo i artikkelen at den blir lagt ut for nedlasting i morgen.

Lenke til kommentar

Lilleirene:Det er nok betaen (Build 7000) du tenker på, den kom tidlidligere i år, og man kan ikke laste den ned. Den finnes på diverse andre sider, der finner du også senere builds. RCen er build 7100.

 

Conflict: Litt forskjeller på startmenyen, også er taskbaren gjort en del om.

Lenke til kommentar
Det er nå 5 mai men jeg som en sier over, så ser jeg fortsat ikke noe plass man kan laste den ned ??

Det er nå 4. mai...

 

Bare av ren nysgjerrighet:

- Kan den tildelte lisensnøkkelen brukes på kun én PC?

- Vil man få mye mas om kjøp før lisensen utgår i juni 2010?

Lenke til kommentar
Skulle ikke Windows 7 kreve mindre enn Vista? Ble solgt pc-er med 512 MB ram og Vista, så skal Windows 7 kreve 1000 MB.

Jeg ser ikke bort i fra at Win7 faktisk krever mindre enn Vista i praksis. De offisielle kravene og praksis er to forskjellige ting. Vista + 512MB ram er direkte plagsomt å jobbe med. Vista + 1 GB er ikke fullt så smertefullt men bytt ut Vista med W7 så begynner det sikkert å nærme seg brukbart.

 

At MS valgte 512MB som offisielt minstekrav for Vista er bare tragisk misvisende.

Lenke til kommentar

FYI

 

et lite utdrag fra Technet sine sider:

 

.......Some things to be aware of with the Windows 7 Release Candidate:

Please plan ahead for Windows 7 Beta and Windows 7 RC expiration dates. To avoid interruption, you’ll need to rebuild your test machine using a genuine version of Windows 7 before the software expires. Windows will remind you when the expiration process is beginning; two weeks after this notification your PC will begin shutting down every two hours.

Windows 7 Beta expires on August 1, 2009, and bi-hourly shutdowns will begin July 1, 2009.

Windows 7 RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010.

In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the operating system and reinstall all your programs and data.

Since Windows 7 RC is not the final release, your PC will gather and send information to Microsoft engineers to help them check the fixes and changes made based on testing of Windows 7 Beta.

Windows 7 RC requires that you do a clean install. Before installing Windows 7 RC, please read the Release Notes and Things to Know for important information.*

Keep your PC updated. Be sure turn on automatic updates in Windows Update in case we publish updates for Windows 7 RC.

Microsoft doesn’t offer technical support for prerelease software, including Windows 7 RC. If you have problems or questions, we encourage you to visit our online forums, where you can get answers from our Windows Community and Support Professionals.

 

hele artikelen finnes her:

http://blogs.technet.com/springboard/archi...aspx?ITPID=aspx

mere info om RC:

http://technet.microsoft.com/nb-no/evalcen...x?ITPID=carepgm

 

 

Seb

Lenke til kommentar
Det er nå 5 mai men jeg som en sier over, så ser jeg fortsat ikke noe plass man kan laste den ned ??

 

Er det noe feil med kalenderen din? Min kalender sier at det fortsatt er mandag 4. mai, og vil sannsynligvis være det frem til midnatt.

0_0 øh hehe, trodde først det måtte være noe galt med kalenderen min, men var vist bare øya....

 

Pluss en litt sein døgnrytme

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Har i alle fall ingen planer om Windows de neste årene når linux har alt jeg trenger. Funker fint på 256 MB og langt mindre enn det

Sist jeg sjekket har vi kommet til år 2009 nå. Du og andre som sitter med steinalder PC'er kan ikke forvente at Microsoft sitt nyeste OS skal kjøres smooth på slike maskiner!!! Greit at Linux funker, men Windows er et helt annet OS. Begge har sine sterke og svake sider.

 

Man får 8GB DDR2 minne til tusenlappen nå, og det kan ikke kalles dyrt. Har man ikke penger til å oppgradere PC'n, så fortsett å bruk WinXP eller Linux. Verre er det ikke. Er bare så teit å høre på at "Uhhh Vista/Win7 funker dårlig med min 256MB maskin".

 

Jeg er på ingen måte en Microsoft fanboi, men synes jeg hører Linux fanboiene gnir seg i hendene et eller annet sted i dette land... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...