Gå til innhold

HTC Touch HD får GPS-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årsaken [til at det ikke er mulig å oppgradere telefonen til den nye varianten ved å laste ned navigasjonsprogrammet] er at "Touch HD med CoPilot GPS-navigasjon regnes som et nytt produkt og kan ikke sammenliknes med Touch HD".
Så de med en Touch HD uten GPS-program får ikke tilbud om å kjøpe den modifiserte utgaven av CoPilot? Det virker jo helt rart, og vil vel bare føre til piratkopiering samt tapte inntekter for HTC. Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Vil vel kanskje heller si at HTC er blant de flinkeste på akkurat dét. Jeg har en Windows Mobile-telefon fra HP, og det har ikke kommet én "windows update" der. Det er heller ikke all verdens muligheter til å oppgradere kjerneprogramvare på Symbian heller. Mens HTC faktisk snakker om muligheter til å oppgradere til neste versjon av Windows Mobile - ikke mange andre som har tatt slike ord i sin munn.

Lenke til kommentar

Nå finnes det flere navigeringsprogrammer tilgjengelige til WM, som og passer til Touch HD, blant annet kommer Tomtom 7 straks.

CoPilot Live 7 fåes og kjøpt løst.

Andre kjente GPStelefoner får man jo ikke navigeringsprogrammer til i det hele tatt... :)

Lenke til kommentar
CoPilot Live 7 fåes og kjøpt løst.
Poenget her er at HTC har gjort noe med kritikk vedrørende mangelende GPS-programvare på denne telefonen.

 

Denne løsningen hjelper ikke kunden som allerede har telefonen og med en ikke-optimalisert utgave av CoPilot tilgjengelig blir mange fristet til å skaffe denne programvaren på ulovlig vis istedenfor å betale en sum for å oppgradere. Å forbedre litt på en eksisterende modell når salget begynner å falle er noe alle i denne bransjen gjør, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor noen gir HTC ros for å fikse noe under kritikk når løsningen ikke fikser "problemet" for eksisterende kunder.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Vil vel kanskje heller si at HTC er blant de flinkeste på akkurat dét. Jeg har en Windows Mobile-telefon fra HP, og det har ikke kommet én "windows update" der. Det er heller ikke all verdens muligheter til å oppgradere kjerneprogramvare på Symbian heller. Mens HTC faktisk snakker om muligheter til å oppgradere til neste versjon av Windows Mobile - ikke mange andre som har tatt slike ord i sin munn.

Apple har i alle fall latt sine brukere få oppdatere OS'et på de gamle telefonene når det kom en ny generasjon (3G), men er generellt veldig dårlig på dette området fra de fleste produsenter ja.

Lenke til kommentar
Nå lurer jeg fælt på hvorfor dette skjer.

 

Lisenser?

 

Ikke umulig. Og muligens andre subsidieavtaler. Men tror heller det kanskje er et slapt forsøk på dirty markedsføring a'la "nå med bedre provitamin B5" i shampooreklamene og "Activus spiralis" (eller noe i den duren) i yoghurtreklamene.

Lenke til kommentar
"Touch HD med CoPilot GPS-navigasjon regnes som et nytt produkt og kan ikke sammenliknes med Touch HD".

 

Men det er samme hardware? Give me a break.

 

 

Om du kjøper en Dell Inspiron med Windows Vista Home Basic og Works eller om du kjøper den tre måneder senere på tilbud med Windows Vista Ultimate og Office, er det også samme hardware. Er ikke samme produktet for dét.

 

Vet ikke hvorfor du forventer en break. GPS-programvare er ikke rimelige greier og lisenser er komplisert juss.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Selv om det er kjipt, så skjønner jeg HTC utmerket godt hvorfor man ikke kan bytte inn telefonen sin med en nyere versjon. Tenk hvor mange stygge og slitte telefoner man får inn. Tenk hvor mye penger de ikke tjener ved å la folk bytte inn :)

 

 

Kan jo alltids bare kjøpe seg en tomtom til mob, hvis man er desperat etter denne type navig. Koster da ikke all værden..

Lenke til kommentar
Selv om det er kjipt, så skjønner jeg HTC utmerket godt hvorfor man ikke kan bytte inn telefonen sin med en nyere versjon. Tenk hvor mange stygge og slitte telefoner man får inn.
Det er vel ingen her som har snakket om maskinvare?

 

Jeg snakker i hvert fall kun om at HTC burde la Touch HD-kunder kjøpe den optimaliserte utgaven av CoPilot.

Lenke til kommentar
Nå har det sikkert noe med lisens/rettigheter å gjøre. Har vurdert å teste ut forskjellige navgiasjonssystemer. Men er egentlig ganske fornøyd med siste versjon av Google Maps som fungerer greit for mitt bruk :)

Får man kjøpt TomTom til HTC Touch HD? Trodde det var begrenset til noen operatører som ikke er representert i Norge?

 

EDIT:

TomTom 7 har kommet til flere HTC modeller nå:

 

http://www.idedata.no/nyheter/clickcount.asp?ID=2871

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...