Gå til innhold

Asus ENGTX295


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den konklusjonen jeg drar ut av dette er at GTX 285 er et ganske godt kjøp. Eller kanskje til og med 275. Da ytelsen er såpass lik i veldig mange situasjoner, mens prisen er mye snillere. Det samme gjelder strømforbruk, støy, varme osv.

 

Men for all del, GTX 295 er et bra kort.

 

Skulle hatt med 275 og kanskje ATi's 4890 også. Men disse er vel vanskelig å oppdrive enda.

 

Jeg merker meg også gang på gang at 8800 GTX fortsatt henger relativt bra med jevnt over hele linja, spesielt med tanke på at kortet snart feirer 3 års dagen sin :)

Lenke til kommentar
synes at alle skjermkort burde komme med HDMI-utgang
Agreed. Bare synd man ikke kan bruke begge DVI-utgangene og HDMI-utgangen samtidig.

 

SLI oppsett?

Og hvilken AA kjører dete på crysis på testene?

Kanskje også skrive Ampere på 12v linjen PSU må ha for dette kortet.

Nei, ikke SLi annet en kortets interne oppsett.

0x AA, lagt til i beskrivelsen

Ingen av dagens strømforsyninger med respekt for seg selv vil ha store problemer med å drive dette kortet og et high-end oppsett.

 

Den konklusjonen jeg drar ut av dette er at GTX 285 er et ganske godt kjøp. Eller kanskje til og med 275. Da ytelsen er såpass lik i veldig mange situasjoner, mens prisen er mye snillere. Det samme gjelder strømforbruk, støy, varme osv.

 

Jeg merker meg også gang på gang at 8800 GTX fortsatt henger relativt bra med jevnt over hele linja, spesielt med tanke på at kortet snart feirer 3 års dagen sin :)

GTX 285/275 er absolutt et bra kjøp. Dual-GPU løsninger har enda en lang vei å gå, og relativt korte bein atm - virker ikke som produsentene satser på det, de bare spyr ut kort etter kort.

 

8800GTX holder fortsatt koken, selv om det som du nevner snart er tre år gammelt. Det er et kort jeg aldri kommer til å gi opp, og aldri selge ;)

 

Ligger kortet såpass langt nede på grunn av dårlige drivere?:hmm: Det er jo litt motsigende at en 285 slår en 295...
Driverne har mye av skylden ja. Som nevnt trengs det mer satsing på denne teknologien, så kanskje de får til noe. ;) Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Selv har jeg 8800GTX, men klarer liksom ikke helt å se den store vitsen med å bytte enda. Hadde tenkt å bytte så snart GTX 280 kom, men også der fikk jeg samme dilemma. Kortene yter jo bedre, men ikke så mye at jeg vil bruke 4k+ for å bytte ut det jeg har.

 

Også har det kommet masse kort etter dette, men liksom ingen som har tatt helt av. Vurderer til stadighet 275, 285, 280, og har vært innom tanken på 295, men blir til at jeg sitter på gjerde.

 

Om ikke annet så blir de kortene som er best nå billigere når det kommer enda noe nytt.

 

Men noe som er litt interessant er jo hvor dårlig f.eks. 3DMark score 8800GTX får, sammenlignet med disse nye kortene. Men allikevel hvor bra faktisk ytelse kortet har når man spiller. Ikke at det er noe nyhet, at 3DMark ikke gir en reell indikator på hvor godt kortet er i spill, men allikevel en tanke man kanskje burde tenke litt over når man handler nytt.

Lenke til kommentar
Selv har jeg 8800GTX, men klarer liksom ikke helt å se den store vitsen med å bytte enda ...

Jeg byttet nettopp mine 2 8800GTX i SLI med en GTX285 (Gigabyte til 3000 kroner inkl. frakt). Forskjellen er at nå har jeg en vifte som går på rundt 1500rpm istedet for 2 på nesten 3000. De to gamle 8800 kortene kom ofte oppimot 100C og krasjet om jeg ikke luftet godt i rommet, men GTX285 kortet har enda ikke vært oppi 80C på full guffe. Ytelses messig er det ingen signifikant forskjell med unntak av at jeg kan nå sette på 4xAA og DX10 uten at det gir noe særlig utslag på FPS. Far Cry 2 ble bare enda vakrere!

Lenke til kommentar
Selv har jeg 8800GTX, men klarer liksom ikke helt å se den store vitsen med å bytte enda ...

Jeg byttet nettopp mine 2 8800GTX i SLI med en GTX285 (Gigabyte til 3000 kroner inkl. frakt). Forskjellen er at nå har jeg en vifte som går på rundt 1500rpm istedet for 2 på nesten 3000. De to gamle 8800 kortene kom ofte oppimot 100C og krasjet om jeg ikke luftet godt i rommet, men GTX285 kortet har enda ikke vært oppi 80C på full guffe. Ytelses messig er det ingen signifikant forskjell med unntak av at jeg kan nå sette på 4xAA og DX10 uten at det gir noe særlig utslag på FPS. Far Cry 2 ble bare enda vakrere!

 

Jeg har Thermalright kjøler på kortet. Så det er verken varmt, eller bråkete. Lydløst uansett load, og temperatur som ikke overstiger 80 grader :) Stabilt og fint.

Lenke til kommentar

Jeg har et GTX295 kort selv og jeg må si at jeg er ganske irritert på PC-spill produsenter som porter spill over til PC med elendig ytelse og gud vet hvor mange bugs bla. GTA IV, Age of Conan(ved launch)Crysis, Saints Row 2++ og for å ikke nevne DRM beskyttelsene de plager livet av meg! Det er utdatert å måtte bruke CD på PC spill for å i det hele tatt kunne bruke det. Jeg begynner å miste troen på PC som spillplatform...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra gjennomført test gutta! :thumbup:

 

Eneste grunnen til å kjøpe Nvidia i disse dager er for å få høy score i 3DMVantage. :D

 

Fytte katta så dyre Nvidia's kort er i forhold til konkurrenten fra ATI/AMD! :thumbdown:

Lenke til kommentar
I oktober 2005 begynte turen. Da hadde Asus laget en spesialversjon av datidens prins, Geforce 7800 GT – som vi forøvrig testet november 2005. Kortet kom utstyrt med ekstern strømforsyning, god teoretisk ytelse og høstet priser etter priser. Turen ble kort, etter som når kortet møtte markedet ble det møtt med enkelte driver-, stabilitet- og ikke minst kompatibilitetsproblemer.

 

Dette var det første og eneste skjermkortet med to grafikkprosessorer på et kretskort i sin tid, så noe annet kunne man nesten ikke forvente på den tiden.

 

Ikke for å pirke, men det doble 7800GT var ikke det første kortet med to GPU-er på ett kretskort. Jeg vet iallefal at 3dfx Voodoo 5 hadde to GPU-er. 3dfx ble forøvrig kjøpt opp av Nvidia om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
I oktober 2005 begynte turen. Da hadde Asus laget en spesialversjon av datidens prins, Geforce 7800 GT – som vi forøvrig testet november 2005. Kortet kom utstyrt med ekstern strømforsyning, god teoretisk ytelse og høstet priser etter priser. Turen ble kort, etter som når kortet møtte markedet ble det møtt med enkelte driver-, stabilitet- og ikke minst kompatibilitetsproblemer.

 

Dette var det første og eneste skjermkortet med to grafikkprosessorer på et kretskort i sin tid, så noe annet kunne man nesten ikke forvente på den tiden.

 

Ikke for å pirke, men det doble 7800GT var ikke det første kortet med to GPU-er på ett kretskort. Jeg vet iallefal at 3dfx Voodoo 5 hadde to GPU-er. 3dfx ble forøvrig kjøpt opp av Nvidia om jeg ikke tar feil.

 

ATI Rage Fury Maxx er vel det første stand alone skjermkortet med dual gpu og kom før Voodoo 5. Men det første grafikk kortet sånn sett er Voodoo 2 SLI, men dette krevde et annet eksisterende grafikk kort for å fungere.

Lenke til kommentar
Pene bilder

:new_woot:

Takker - hadde ikke stativet tilgjengelig, så noen av de kan være en smule uklare :blush:

 

Funker det ikke med noen programm for og styre viften?
Spesielt uten last er dette noe upraktisk. Denne kan selvfølgelig endres med programmer som f.eks. Riva Tuner, men som nevnt hadde vi ofret noe høyere temperaturer ved skrivebordsbruk og lav last mot senket viftehastighet.

:)

 

Ikke for å pirke, men det doble 7800GT var ikke det første kortet med to GPU-er på ett kretskort. Jeg vet iallefal at 3dfx Voodoo 5 hadde to GPU-er. 3dfx ble forøvrig kjøpt opp av Nvidia om jeg ikke tar feil.
Takker, tenkte på Geforce-kort - skal gjøre det litt klarere :) Endret av WheelMan
Flettet sammen to innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...