Gå til innhold

Spesialtilpasser Geforce GTX 260


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Duh... Bedre å kjøpe billig et kort og sette på en Thermalright kjøler. Den "overklokkings"-boksen var forøvrig reine juletreet.

 

Hvorfor gjør de ikke dette med 285 istedenfor 260 ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

3D mark er jo bare et måleprogramm, har ikke brukt det på noen år.

 

man trenger jo feks ikke 3dmark for å vite at man scorer bedre på en X4 core enn en X2 core.. hvis man har logikken i orden. eller at GTX 285 er bedre enn 9800GTX.

 

Har en OC MSI GTX 285 og MSi hovedkort kjører den vanlige crysis med 30+ fps med 4 AA. 1400x900 er veldig fornøyd jeg. og ikke har jeg brukt 3dmark heller på noen år.

 

Edit:Scora 13000 poeng (hva enn det betyr)i nylig 3Dmark vantage trial. og jeg har bare billig hardware eneste dyre er skjermkortet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
om man er under beskytning fra fiendtlig artilleri.

ser større grunn til og være redd den "fisken" eller reptilen som angriper luftskipet..... :cry:

 

sikkert artig for ungdomen og ta med på lan dette kortet, men utover det blir det litt sært

 

men rart med 260, det liksom litt utgått det? hvorfor ikker 285, 270 eller 250 ??

Lenke til kommentar

Når ble 9800 GTX utdatert? Men dersom du ser det på den måten, så ja da er GTS 250 eldre. :)

 

Har ikke falt for noe, bare ikke tenkt over det. :)

 

Egentlig er ikke noe av dette særlig nytt, da det ikke dreier seg om stort mer enn krymping av kjernen og prosesser. GTX 285 fører ikke så veldig mye nytt til markedet i forhold til GTX 280.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Når ble 9800 GTX utdatert? Men dersom du ser det på den måten, så ja da er GTS 250 eldre. :)

 

Har ikke falt for noe, bare ikke tenkt over det. :)

 

Egentlig er ikke noe av dette særlig nytt, da det ikke dreier seg om stort mer enn krymping av kjernen og prosesser. GTX 285 fører ikke så veldig mye nytt til markedet i forhold til GTX 280.

 

Utdatert var kankje litt og ta i, har ikke noe for nVidias rebranding :p

Lenke til kommentar
1792 mb minne på 260 er vel også litt overkill. er jo en grunn til at 260 standard bare har 896mb minne og ikke 1024 som GTX 280/285

 

Det er på grunn av minne bussen, de bruker et annet PCB som har 448bit buss i stedet for 512bits buss, dette gjør de mest for og spare penger, ikke for at 260 ikke kan ha bruk for mer en 896mb minne.

Lenke til kommentar
Når ble 9800 GTX utdatert? Men dersom du ser det på den måten, så ja da er GTS 250 eldre. :)

 

Har ikke falt for noe, bare ikke tenkt over det. :)

 

Egentlig er ikke noe av dette særlig nytt, da det ikke dreier seg om stort mer enn krymping av kjernen og prosesser. GTX 285 fører ikke så veldig mye nytt til markedet i forhold til GTX 280.

 

Utdatert var kankje litt og ta i, har ikke noe for nVidias rebranding :p

Seriøst, rebranding er ikke noe problem om man leser litt om speccs og info om kortene og blant annet leser tester på nettet.

 

GTS 250 og GTX 260, der kan jeg se at det ene er et GTX kort som er et bedre kort, gts er litt under GTX som er et medium/high-end gaming kort og har et mindre navn som 250 og GTX kortet har et navn GTX 260 som er et high-end kort, men selvfølgelig kan dette variere fra kort til kort.

 

Derfor valgte dem å modifisere/lage de 2 nye kortene i GTX 260 utgavene.

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

@jazz

 

Det er ikke nødvendigvis et problem for meg og deg, men det er mange som blir lurt, mange som har litt "peilig" også men ikke gidder og pugge navnene på skjermkort.

 

Jeg er ganske sikker på at de fleste ser på GTS 250 som et bedre kort en 9800+ uten at det egentlig er det, altså det er mange som blir lurt, og jeg er i mot det.

Endret av SVD
Lenke til kommentar
1792 mb minne på 260 er vel også litt overkill. er jo en grunn til at 260 standard bare har 896mb minne og ikke 1024 som GTX 280/285

 

Det er på grunn av minne bussen, de bruker et annet PCB som har 448bit buss i stedet for 512bits buss, dette gjør de mest for og spare penger, ikke for at 260 ikke kan ha bruk for mer en 896mb minne.

 

ehm joda jeg skjønner dette med minnebussen. men 1792 er fortsatt overkill. er sjelden jeg får bruk for hele minnet på mitt 280 kort som har 1 gb ram. gpuen er rett og slett ikke rask nok. så da sier det seg selv at 896 mb er mer en nok for 260.

Lenke til kommentar

Feks GTA 4 kan bruke 1.5gb minne, det finnes andre skjermkortminne intensitive spill også

 

Ja 1792MB minne er litt mye, men det er det enesete logiske trinnet over 896MB som kan bli lite noen ganger, og for ikke og snakke om i SLI da minne blir speilet og vi fremdeles har samme minne, 896MB er lite for to eller tre 260 GPUer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...