Gå til innhold

Twitter er rekordpopulær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å bruke twitter som "leser" (altså ikke publisert selv), men føler ikke jeg sitter igjen med noe særlig fra det. Mulig jeg benytter det på feil måte....?

 

Kanskje dere som benytter twitter en del kan gi meg noen tips?

  • Hvordan følger dere med på folk som "twittrer"? (Eget program? sidene til twitter? integrert i browser?)
  • Hvordan type twitter tråder benytter dere dere? (Offentlige personer? Venner? Bedrifter?)
  • Kommer hovedinformasjonen i twitter eller er det mest linker videre til større artikler enn de 140 tegnene en har på twitter?

Lenke til kommentar

  • Via egne klienter — Twitterific i OS X og Twhirl (Adobe Air) på Windows
  • Dem som har noe interessant å fare med, spiller ingen rolle hva slags konto det er. Venner har dog høyere takhøyde der
  • 50/50. Ofte klarer man å formulere interessante setninger på 140 tegn, andre ganger er det nettsider som promoteres. Det er litt uviktig for meg, det viktige er informasjonsdelingen i seg selv

Men det sier seg selv, om du kun ønsker å lese andres tweets kan det fort bli kjedelig. Twitters, og andre mikrobloggtjenesters, styrke er at man kan komme i kontakt med andre, nærmest hvem som helst, og at kommunikasjonen er toveis.

Lenke til kommentar
og hvorfor poster ikke HW nyheter på twitter? :<

 

Vi postet nyheter på Twitter, men en ren speiling av alle nyheter over på Twitter kan kanskje ikke så veldig kreativt. Vi har fremdeles en konto der, men det er ikke så ofte at ting publiseres der nå. Vil man følge den så legg til HWno.

Lenke til kommentar

Synes Twitter er kjedelig. Det er derimot blitt medienes yndling, og "nye facebook".

 

Twittring gir meg ingenting. (som leser)

Enten er det bare normale venneting (som statuser på facebook).

Bloggere, men da vil jeg heller lese en reflektert blogg.

Folk som bruker det som RSS, da foretrekker jeg RSS.

Bedrifter og sånt som publiserer ting de ikke normalt publiserer på websiden sin. Det synes jeg rett og slett er teit. Hvorfor skal jeg gå en annen plass for å få med meg alt?

Lenke til kommentar

Som en jeg følger formulerte så nydelig: "Facebook is for finding old friends, Twitter is for finding new ones."

 

Twitter handler alt om det å følge folk og skape 2-veis kommunikasjon, på alle mulige måter, med 140 tegn. Søk på twitter etter noe som interesserer deg og følg de som twitrer interessante ting. Let på tjenester som har blitt skapt rundt twitter, som http://www.wefollow.com/ og finn folk innen feltene du finner interessant.

 

Finn deg nye venner, snakk og delta, og du vil snart se hvor fint det virkelig er :)

Lenke til kommentar
Synes Twitter er kjedelig. Det er derimot blitt medienes yndling, og "nye facebook".

 

Twittring gir meg ingenting. (som leser)

Enten er det bare normale venneting (som statuser på facebook).

Bloggere, men da vil jeg heller lese en reflektert blogg.

Folk som bruker det som RSS, da foretrekker jeg RSS.

Bedrifter og sånt som publiserer ting de ikke normalt publiserer på websiden sin. Det synes jeg rett og slett er teit. Hvorfor skal jeg gå en annen plass for å få med meg alt?

Du må finne folk som kommer med interessante ting. Mennesker som forteller om at de ser på TV og spiser kringler er jo totalt uinteressant, det er jeg enig i. Men å følge nettjournalister ol. som kommer med ting du aldri ville funnet eller lest selv er derimot interessant.

Når folk bruker Twitter som RSS bruker de det bare feil, og det er naturlig at du heller følger RSS-feeden andre steder en Twitter.

Bedrifter gjør det vel sånn fordi de føler at de får bedre feedback på Twitter. De føler vel at der har de brukerne som virkelig er interessert.

 

 

Videre lesning: En guide til Twitter - for Diskusjon.no sine brukere

Lenke til kommentar

for min del har twitter vist seg grei for å holde følge med mer uformelle nyheter, folk som er på messer og sender twitter oppdateringer om hva dem finner som kanskje ikke er verdig en full artikkel pr rss eller lignende.

 

og siden en kan sende noe tilbake også så blir det en slags offentlig IM-tjeneste, hvor en kan tipse folket en følger om å se nærmere på noen produkter som dukket opp via andre kanaler osv.

 

tingen er at twitter er som sms med en offentlig log (eller privat om en kun ønsker bekreftede venner å lese det som er der), det er verken mer eller mindre den hva en gjør det til. men siden folka bak følger med og implementerer bedre støtte for ting folk allerede gjør (@koden ble først brukt av folket, så ble bedre støtte for det lagt til i server osv) samt at dem har gjort det mulig for tredje part å bolte på tjenester (eller absorberer tjenester, slik som search.twitter.com, som via #tags gjør det mulig å følge med på ting som skjer, når det skjer) via oauth.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...