Gå til innhold

Rediger bildene dine gruppevis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Photoshop har dette innebygd, og har hatt det i mange år, og i Photoshop kan man dessuten selv programmere og legge til nye actions som siden kan brukes til å automat-endre så mange bilder man vil i slengen. Dessuten finnes Photoshop både for både Windows og Mac. Så har man Photoshop fra før så er dette programmet helt unødvendig.

 

GraphicConverter (kun for Mac) er et sharewareprogram som både kan brukes til batch-endringer, til diverse vanlig fotobehandling, lage lysbildefremvisninger og dessuten til å sortere, ordne og bla i hele fotoarkivet. GC koster 30 €, noe som gir rett til flere hovedoppgraderinger.

Lenke til kommentar
Hvorfor betale, når man kan bruke "FAST STONE IMAGE VIEWER" gratis?

Jeg er på utkikk etter et gratis alternativ til Faststone der jeg kan justere eksponering og hvitbalanse på DNG-filene før jeg konverterer til jpg.

 

Jeg bruker ufraw til dette (for nef filer wel og merke, men hva jeg vet er dng også støttet)

 

ie noe ala:

 

ufraw-batch --exposure=+1 (eller auto) --wb=auto --out-type=jpg --out-path=/et/sted --create-id=also *.nef

 

for å kjøre flere prosesser samtidig må du nok ordne noe selv (f.eks angi bare en del av nef filene, åpne en ny terminal, og ta flere der )

Lenke til kommentar

Paint Shop Pro Photo har også en veldig bra makro/script funksjon som kan brukes i kombinasjon med batch-funksjonen i samme program - kan i praksis automatisere så og si alle funksjoner hvis du vil.

 

Bruker dette selv ganske ofte, hvis det er en del enkle operasjoner jeg skal utføre på mange bilder.

 

Programmet er ikke gratis, men er absolutt verdt $80 - har de aller fleste funksjonene du finner i Photoshop og er meget brukervennlig. Finnes dog dessverre kun for Windows.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...