Gå til innhold

Test: HP 2309m


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca 500 AUD = ca 2400 kr. De har litt lavere moms i Australia enn her og mangler miljøgebyr så regn med at den vil koste litt over 2500 kr i Norge.

 

Personlig liker jeg over hodet ikke skjermene med bare 1080 punkter i høyden. De med hele 1200 i høyden er i mange tilfeller billigere! 11% høyere oppløsning har en del å si.

Lenke til kommentar

Kan man ikke holde seg til en standard, si 16:10? det er det de fleste spill er satt opp for nå til dags. Om vi får svarte striper så får det være, om man skal se film på pcen da kobler man på den fine 42" eller whatever man har i stua til pcen, og bang så har man dobbelt så stor skjerm, godstol og anlegg, og man sparer 2000 kr, resten til kabler og remote styring av pc da ;)

Lenke til kommentar
....

Personlig liker jeg over hodet ikke skjermene med bare 1080 punkter i høyden. De med hele 1200 i høyden er i mange tilfeller billigere! 11% høyere oppløsning har en del å si.

 

Helt enig, dumt å redusere oppløsningen; dessverre kjøper nok folk i bøtter og spann når de ser ordene "Full-HD". Kanskje noen kunne komme opp med et fengende navn for 1920x1200 oppløsning, hva med "Extended-HD" el.l.?

Lenke til kommentar

Dette er vel en skjerm laget for filmentusiaster? Da er det vel mest aktuelt med 1080 og ikke 1200 eller så får man som sagt svarte striper og hvis du er filmentusiast er ikke svarte striper noe for deg.

 

Hvem tok bildene? Han synes ganske godt i speilbildet av skjermen :p

 

En ting jeg har tenkt på; går det ikke an å lage en skjerm som har støtte for både 1920 x 1080 OG 1920 x 1200? Eller er dette umulig? Hadde jo vært så greit å bare ha oppløsningen i 1080 til vanlig også kjører du spill i 1200.

Lenke til kommentar
Dette er vel en skjerm laget for filmentusiaster? Da er det vel mest aktuelt med 1080 og ikke 1200 eller så får man som sagt svarte striper og hvis du er filmentusiast er ikke svarte striper noe for deg.

 

Hvem tok bildene? Han synes ganske godt i speilbildet av skjermen :p

 

En ting jeg har tenkt på; går det ikke an å lage en skjerm som har støtte for både 1920 x 1080 OG 1920 x 1200? Eller er dette umulig? Hadde jo vært så greit å bare ha oppløsningen i 1080 til vanlig også kjører du spill i 1200.

 

Se film kan du gjøre på tven ;)

Lenke til kommentar
Dette er vel en skjerm laget for filmentusiaster? Da er det vel mest aktuelt med 1080 og ikke 1200 eller så får man som sagt svarte striper og hvis du er filmentusiast er ikke svarte striper noe for deg.

 

Hvem tok bildene? Han synes ganske godt i speilbildet av skjermen :p

 

En ting jeg har tenkt på; går det ikke an å lage en skjerm som har støtte for både 1920 x 1080 OG 1920 x 1200? Eller er dette umulig? Hadde jo vært så greit å bare ha oppløsningen i 1080 til vanlig også kjører du spill i 1200.

 

Se film kan du gjøre på tven ;)

 

Enkelt og greit! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ehm, hva menes med dette?

 

23 tommer er dessverre litt for lite for at du kan jobbe to sider parallelt i Word, men regnearkene dine blir brede og fine.

 

Jeg får da vitterlig inn to sider ved siden av hverandre i Word @ 100% med min Samsung 226CW (22", 1680x1050). Er vel også oppløsning og ikke antall tommer dette går på!? :ermm: Har stusset over slike formuleringer tidligere.

Lenke til kommentar
En ting jeg har tenkt på; går det ikke an å lage en skjerm som har støtte for både 1920 x 1080 OG 1920 x 1200? Eller er dette umulig? Hadde jo vært så greit å bare ha oppløsningen i 1080 til vanlig også kjører du spill i 1200.

Det går ikke med vanlig LCD-teknologi i hvert fall. Pixlene er fysiske enheter som man ikke bare kan utvide eller flytte rundt på. Men å spille av 1920x1080 på en skjerm som har 1920x1200 pixler er jo ingen katastrofe. Det blir jo 1:1 pixel perfekt.

 

Se film kan du gjøre på tven ;)

Du kom meg i forkjøpet. :) Hvilke filmentusiaster ser vel film på en 23-tommer?

Lenke til kommentar
...

En ting jeg har tenkt på; går det ikke an å lage en skjerm som har støtte for både 1920 x 1080 OG 1920 x 1200? Eller er dette umulig? Hadde jo vært så greit å bare ha oppløsningen i 1080 til vanlig også kjører du spill i 1200.

 

På en måte finnes slike skjermer allerede; nemlig nettopp skjermer med 1920x1200 oppløsning. De støtter visning av 1920x1080 også, dvs. de vil vise slikt materiale i full oppløsning og ha noen ekstra ubrukte piksler øverst og nederst. Disse ledige pikslene kan om ønskelig brukes til å vise en liten menylinje for mediaspilleren (eks. Media Player Classic).

 

1920x1080, 16:9 skjermer støtter derimot ikke 1920x1200 oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ja hei. jeg har denne skjermen og den er veldig god synes jeg. den har denne feilen som de sier i testen, at du kan se deg selv og at den er litt daarlig i vertikal vinkling. :p men den er aa anbefale. :)for den er veldig skarp og fin, med klare aa fine farger med litt rosa hvit og litt blaa svart. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...