Gå til innhold

Slutt på gratis Windows XP-support


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

XP kan stilles ut på museum ganske snart.

 

Husker det tok meg lang tid å bestemme meg for å legge vekk windows 95/98 fordi XP var nytt, men denne gangen er det XP som er gammelt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kvaliteten til Windows XP er god den. Selvfølgelig er det ting som ihvertfall jeg skulle ønsket bedre. F.eks. bedre minnestyring/at programmer ikke stopper å reagere, og spesiellt at operativssystemet ikke får problemer p.g.a. at programmer fryser fast.

 

Kunne også tenkt meg at Microsoft skrinla Internet Explorer, og startet med å lage den på nytt. Slik at Windows XP (og nyere Microsoft OS) ble kvitt "sveitserosten", jeg referer til alle sikkerhetshullene. Det ser jo dessverre ut til at når ett hull er tettet så dukker det opp 10 nye hull, eller noe sånt. Slik føles det ihvertfall innimellom, selv om det ikke er en logisk rekkefølge i dette.

 

Men nå får vi jo tredd ned over ørene akkurat det Microsoft måtte like å finne på. Det er jo Vista ett godt eksempel på.

 

Jeg har hørt mange lovord her på forumet om Windows 7. Selv har jeg ikke prøvd. Men jeg er rimelig skeptisk til selv Windows 7, inntil jeg får gjort meg tilsvarende erfaringer som en del har beskrevet. Windows 7 er mindre ressurskrevende, er jo det mest gjennomgående temaet i så måte. Det vil jo vise seg om det stemmer. Det høres jo fint ut, men det jeg er mer skeptisk til er om Microsoft har ryddet opp i brukergrensesnittet, og om det går an å få en ordentlig "Windows Update"-tjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Finnes det noen som faktisk benytter MS support ?

(...annet til enn lesing av publiserte feil og mangler på nettet)

 

Jeg prøvde en gang for noen år siden hvor jeg til slutt endte hos en eller annen stakkar i Irland som fortsatt ikke kunne svare, det hele endte med at jeg på egenhånd senere fant info'en jeg trengte i msdn databasen.

 

Så det at MS dropper XP support kan umulig bety veldig mye for mange...

 

Hvordan blir det med support pga åpning av feilaktig lukkede lisenser og slike trivielle saker ?

Lenke til kommentar
Pff ikke faen om jeg velger noe annet en Xp, W7 burde være jævlig bra nå hvis jeg skal gidde og bry meg om microsoft igjen, når datan min streiker som ikke er så lenge til så blir det OSX hvis ikke de kommer med noe bra og ikke noe rotete, vanskelig dritt OS...

 

Skal du framdeles sitte med winxp i 2058? Ting endrer seg jo kjappere du blir vant til det jo bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skal du framdeles sitte med winxp i 2058?

Når hardware produsentene ikke lenger gidder å lage drivere til XP (eller dette ikke lenger er mulig) vil systemet dø ut av seg selv. Dette skjer antagelig lenge før 2058 ...

Lenke til kommentar
Risikosport

 

- Resultatene viser at firmaer er skeptiske til å ta i bruk Windows 7, til tross for en tidlig entusiasme, forteller Diane Hagglund, senioranalytiker hos Dimensional Research, i undersøkelsens gjennomgang.

 

- Negativ oppfatning av Vista ser ut til å ha bygd opp denne mistilliten overfor Windows 7.

 

72 prosent av de spurte tror det er en større risiko å gå over til Windows 7, enn å sitte med en utdatert versjon av Windows XP.

 

Vraker Windows 7, vurderer Mac

Ole-Petter-farge_31511a.jpg

Ole Petter Baugerød Stokke

15.04.2009 kl 06:55

windows_7_32122e.jpg

UTSETTES: Mange kvier seg fra å ta i bruk det nye Windows 7.

 

 

Programvareselskapet Kace har sammen med Dimensional Research utført en undersøkelse blant 1142 profesjonelle it-folk verden over.

 

Her har de spurt dem om hvordan de forholder seg til Microsofts nye operativsystem som sannsynligvis vil komme rundt årsskiftet.

 

Og prognosene er heller labre for Microsoft sin del.

 

Vil hoppe bukk

 

Ifølge pressemeldingen fra Kace oppgir 84 prosent at de ikke planlegger å bytte til Windows 7 i løpet av neste år.

 

Hovedgrunnen skal være Vista sin manglende suksess i det profesjonelle markedet. Mange vil derfor avvente det hele, for å se om Windows 7 blir en ny Vista-bommert eller en suksess. Andre grunner er kompabilitet, kostnader og finanskriseproblemer.

 

Samtidig oppgir 83 prosent at de vil hoppe bukk over Vista, og gå rett over til Windows 7. Men få vil altså gjøre dette spranget allerede neste år.

 

Risikosport

 

- Resultatene viser at firmaer er skeptiske til å ta i bruk Windows 7, til tross for en tidlig entusiasme, forteller Diane Hagglund, senioranalytiker hos Dimensional Research, i undersøkelsens gjennomgang.

 

- Negativ oppfatning av Vista ser ut til å ha bygd opp denne mistilliten overfor Windows 7.

 

72 prosent av de spurte tror det er en større risiko å gå over til Windows 7, enn å sitte med en utdatert versjon av Windows XP.

 

"Nå skal vi skilles, Microsoft..."

 

Men ikke nok med at folk kvier seg for å bruke Windows 7 med det første. Ifølge undersøkelsen er det også mange som nå kvier seg for å bruke WIndows i det hele tatt.

 

50 prosent av de spurte oppgir å ha vurdert å flytte sine klienter over til et helt annet operativsystem. Av disse, oppgir 27 prosent at Apples system er det mest aktuelle. Også Linux skal ha være noe mange vurderer.

 

Disse tallene er mye høyere enn hva de var for bare ett år siden. Da var det bare 40 prosent som var villige til å bryte ekteskapet med Microsoft.

 

 

Artikkelkilden

Endret av G
Lenke til kommentar
Pff ikke faen om jeg velger noe annet en Xp, W7 burde være jævlig bra nå hvis jeg skal gidde og bry meg om microsoft igjen, når datan min streiker som ikke er så lenge til så blir det OSX hvis ikke de kommer med noe bra og ikke noe rotete, vanskelig dritt OS...

 

Skal du framdeles sitte med winxp i 2058? Ting endrer seg jo kjappere du blir vant til det jo bedre.

 

Det er enkelte som har slått rot, og vil gro fast i år 2001, imens andre ser framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...