Gå til innhold

Lydserver blir kraftig oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tingene som er nevnt i artikkelen at er nytt i denne versjonen, er ikke noe som det har vært noe behov for for min del. Sikkert noen som syns det er nyttig, men..; er de håpløse problemene som gjør at lydoutput hakker/skipper nå løst? Har prøvd PulseAudio på 4-5 forskjellige distroer i forskjellige versjoner, på 5 forskjellige PCer, og aldri funnet noen løsning på dette.

Inntil dette fungerer 100%, avinstallerer jeg PulseAudio og bruker ALSA (som jeg aldri har hatt noen problemer med).

 

Forstår det sånn at det faktisk er folk som ikke har problemer med PulseAudio, men lurer litt på hvor mye uflaks det er mulig å ha, når jeg har testet såpass mange konfigurasjoner som jeg har gjort.

Lenke til kommentar
De tingene som er nevnt i artikkelen at er nytt i denne versjonen, er ikke noe som det har vært noe behov for for min del. Sikkert noen som syns det er nyttig, men..; er de håpløse problemene som gjør at lydoutput hakker/skipper nå løst? Har prøvd PulseAudio på 4-5 forskjellige distroer i forskjellige versjoner, på 5 forskjellige PCer, og aldri funnet noen løsning på dette.

Inntil dette fungerer 100%, avinstallerer jeg PulseAudio og bruker ALSA (som jeg aldri har hatt noen problemer med).

 

Forstår det sånn at det faktisk er folk som ikke har problemer med PulseAudio, men lurer litt på hvor mye uflaks det er mulig å ha, når jeg har testet såpass mange konfigurasjoner som jeg har gjort.

 

Det er hardware problem, har vært borti det jeg også, det er noen spesifikke chipsets som har problemer, og jeg tror det var ett mål å løse en del av dem i denne versionen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Spent på om dette løser problemer jeg har sett i ubuntu om man av og til bruker USB-høyttalere. Må gjøre flere endringer for hver gang jeg bytter fra USB-høyttalere til vanlig lydutgang...

Lenke til kommentar

PulseAudio har løst alle mine audioproblemer. Jeg har to lydkort; et internt og et eksternt. Etter litt trial & error har jeg lært hvor store muligheter man har med PulseAudio. Alt kan konfigureres slik man vil ha det.

 

Et par nyttige tips på veien:

 

1. "aplay -l" lister audio device-ene dine

2. "asoundconf set-default-card <navn på device fra cmd 1> for å sette default lydkort dersom du har flere"

3. "asoundconf set-pulseaudio" for å fortelle alsa at pulseaudio skal brukes

4. Lek med PulseAudio Device Manager og PulseAudio Volume Manager for å justere lydkilde og output.

Lenke til kommentar
Klarer meg ganske fint med en musikkavspiller som støtter flere soner.
Den der skjönte jeg ikke. PulseAudio er ingen musikkavspiller.

 

Nei, men det eneste jeg har kommet på som pulseaudio kan være nyttig til (for meg) løses like greit med en musikkavspiller med flere soner. Men godt mulig jeg har oversett noe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...