Gå til innhold

Verdens første SMS-orm oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper at som med de fleste andre ligger denne også i kategorien horribelt dårlig engelsk.

 

men det som forundrer meg mest er at folk klarer pokker ikke å spørre vedkommende om det var han/hun som faktisk sendte meldinga, og hvorfor engelsken var så ufyselig dårlig.

 

og før jeg synser videre, hadde det vært mulig å fått vite hva som står i meldingen? trenger ikke lenka, men selve "hai, u look sexy pix? ok? http://fancypix.free.virus.worm/sexybum.jpg"

Lenke til kommentar

Herved kan vi konkludere med at amobil ikke kan drive ekte journalistikk!

en rask titt på kildens kilde sier (som Dead_Rabbit) at det bare er Symbian S60 som rammes,

så om jeg får en slik melding på min billige SE mobil, eller på min windows mobile mobil, så vil ingen av

disse rammes av viruset, det er faktisk usikkert om det i det hele tatt lar seg gjøre å installere dette

viruset på de to nevnte telefoner.

 

"Smarttelefoner" er et meget vagt begrep, og innebærer mange forskjellige OS, deriblandt Windows, Symbian og UIQ.

Lenke til kommentar

Ja, slett journalistikk å bruke begrepet "smarttelefoner" dersom det kun er (èn versjon av) Symbian som rammes. Hvilken Symbian versjon er dette? Det eneste mobile operativsystemet som det er utbredt virus til er jo omtrent bare Symbian S60 v.1 og 2.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke riktig, en orm kan spres med eller uten brukermedvirkning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Worm_(computer_virus)

Fra Malware: Fighting Malicious Code av Ed Skoudis.

 

"A worm is a self-replication piece of code that spreads via networks and usually doesn't require human interaction to propagate."

 

Jeg er klar over at det står "usually", men dette har også med å gjøre at det har vært mye uklarheter rundt hva som er malware, virus, trojanere, ormer, osv. Malware som oppdages i dag karakteriseres vanligvis som ormer om de spres uten brukerinteraksjon. (Det hender at det finnes hybrider.)

 

.. Forøvrig sier jo wikipedia-artikkelen mye av det samme.

Endret av Dead_Rabbit
Lenke til kommentar

Wikipediaartikkelen refererer jo også til ILOVEYOU viruset som en orm.

Det var et virus, det er definert som et virus i sin artikkel, og det ble

omtalt som et virus når det brøt ut. Vet ikke om noen her husker det, men

det gjør i allefall jeg.

 

Jeg begynner å tro at definasjonen forandrer seg...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...