Gå til innhold

[Løst]Fake eller modifisert Epiphone Les Paul


idsøe

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en fin og brukt Epiphone Les Paul for 3000,-, som jeg tror at er custom modell. Jeg kjøpte den av en hyggelig fyr som hadde kjøpt den av en annen fyr. Problemet er at han jeg kjøpte den av, ikke vet hvor han som kjøpte den ny hadde fått den ifra. Han visste heller ikke hva type det var før jeg sa det. Og da sitter jeg jo selvsagt og lurer på om den er fake, men informasjonen som finnes på internett om emne er jo rett og slett helt horribel.

 

Jeg tror også at gitaren kan ha blitt modifisert av han første som eide gitaren, og det er det som gjør gitaren litt "rar". Plekterbrettet er fjernet, og det er den letteste tingen visstnok å se fake gitarer på. Humbuckene er sannsynligvis blitt byttet ut, ettersom de er skrudd til gitaren med vanlige skruer og ikke gullskruer. Den bakerste toneknappen er høyere enn de andre, og er ikke i gull som de andre. Dette er det jeg reagerer litt på. Den bakerste toneknappen skurrer også når jeg bruker den. Når det kommer til lyden på gitaren, er jeg heller usikker. Jeg har ikke spilt gitar så altfor lenge, og er ikke så flink på å høre om den er skikkelig.

 

Jeg tenkte å ta med gitaren på en musikkbutikk (han som eide den anbefalte Hagstrøm i Bergen) og få de til å se på den, og evt fikse det som var galt. Den må sikkert justeres og intoneres og hva vet jeg også. Jeg har også lyst å ha ny toneknapp til den bakerste tone tingen og gullskruer. Vet dere hvor mye dette koster? Er fattig student og alt det der :p

 

Et lite ekstra spørsmål: Han som eide den har satt på tykkere strenger, er dette skadelig for gitaren? Den skulle visst ha 0,10, og han hadde satt på 0,11.

 

Håper at dere kan hjelpe!

 

Mvh Idsøe

Endret av idsøe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...