Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ingard - life at f/1.2


Anbefalte innlegg

Bruker: Ingardj

Utfordring: Life at f/1.2 (bokeh med andre ord)

Deltakernivå: pingle..

Utstyr: Rokkor-x 50mm f1.2 og Zuiko 55mm f/1.2

 

 

Det er så trist ute! Så jeg tillater meg å ta det minst kreative bildet hittil :p

 

Vi får håpe det blir noen bilder i løpet av April. Nå snør/regner det ute og er bare trist.

 

 

p4035417_red_1024.3j4774d6hh0kw44884gokgcgc.57k9o2thhikokwkkgk04k8osg.th.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det bare objektivet som har behandlet motivet :)

 

Dette er så nært som man kommer. Overraskende nært faktisk. Har sett noe optikk gir slik "swirl"-effekt, men vanligvis bare noen ganger. Bokehen til Zuiko 55mm er noe spesiell til vanlig og. Gir sånn amerikansk fotballform på ringene..

 

Canon 85mm f/1.2 (drømmeobjektiv) gir ofte sånn (og helst i bakgrunnen), det samme med Noctilux f/1.0 (en enda større drøm)..

Lenke til kommentar
Her er det bare objektivet som har behandlet motivet :)

Mener du at du har holdt kameraet dønn i ro her? Det ser unektelig slik ut på øverste halvdel egentlig. Snodig effekt i så fall. Skikkelig lysende irrgrønt som gir liv.

 

Det er tatt som et vanlig bilde ja. Sjekk ut taggen "swirl" og "bokeh" på flickr.com. Da finner du en del eksempler på det.. :)

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at disse bokstavelig talt flyter. Fint "utflyting" på den bakerste der i alle fall. Den dype burgunderfargen passet bra som bakgrunn også.

 

Jeg kikket for øvrig etter "bokeh swirl", og ser at det ikke er så uvanlig. Men jeg kan ikke huske å ha sett det før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...