Gå til innhold

Fedora 11 beta er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig noen som gjør et stort poeng ut av oppstartstid :D

Jeg gleder meg stort.

 

Holder på å laste ned nå.

 

EDIT: 5 minutter DL tid fra uib.no :D

 

EDIT2: Da var live cd-en startet opp. Førsteinntrykket er godt, oppstartskjermen var pen, oppstartstiden var rask for å være live-cd, og fontene er etter min mening penere, de fleste ikonene har fått en lett oppdatering også.

 

Litt screenshots:

 

Screenshot.png

Screenshot-1.png

Screenshot-2.png

 

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Fedora 11 startet betydligere fortere fra livecd-en enn ubuntu 9.04 ;)

 

Men ekstremt annoying bug oppdaget. Packagekit som ligger inne klarer ikke å force-install pakker som ikke er signerte, men den oppdaterte packagekit er ikke signert... noen som ser min frustrasjon når plugins for både video musikk og flash krever noen usignerte pakker?

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo en beta, fedora har jo alltid kjent for å være bleeding edge, med alle ulemper det medfører. Tror jeg drøyer det til release, eller i hvert fall neste beta.

 

Installeren hengte seg under installasjon, og ødela bootsectoren til windows 7. Og windows 7 sitt automatiske repareringsverktøy fungerte ikke, ei heller bootrec. Så måtte registrere windows installasjonen manuelt (myyyye jobb) for å få det tilbake... Jaja, lever man på bleeding edge så gjør man :p Man lærer masse i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det er greiere å installere fedora manuelt fra en annen GNU/Linux-distro, og ha egen partisjon med grub som styrer oppstart som du lar være fra og med den dagen du oppretter den.

 

Det gjelder strengt tatt alle distroene det da, du har mer kontroll hvis du monterer ny root-katalog under /mnt et sted, og så legger inn de nyeste pakkene fra image manuelt.

 

Men for all del, vil man la ting gjøres automatisk og i bakgrunnen så ender man ikke nødvendigvis opp med det ruseltatet man vil

Lenke til kommentar

Tror mitt første møte med RedHat-familien var rundt RedHat 6.0. Ble fort oppgitt over disse tåpelige .rpm-greiene, og fortsatte å kompilere alt selv, som jeg hadde gjort i Slackware tidligere. RPM var egentlig skikkelig crap på den tiden, men har heldigvis tatt seg opp en hel del. :)

 

Tror jeg skal gi F11 litt mer tid, men tester det nok når release kommer. Spent på om det blir noe orden på grafikkdriverne til Intel snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...