Gå til innhold

Friprog-konferanse i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En svært grønn logo som får meg til å assosiere om noe miljøvennlig.

 

Et program jeg ikke skjønner... hvem er mottakeren? Privatpersoner? Bedriftsledere? Det offentlige? Eller ...

 

<<Åpning av GoOpen 2009, Heidi Arnesen Austlid

Blablabla velkommen, hurra for oss

 

<<Å dele for å skape, fornyingsminister Heidi Grande Røys

Politiker, og de skal man ta med en klype salt. Det de sier er ikke det de sier, og hvertfall ikke det de gjør eller har tenkt å gjøre. Staten er bare totalt LOL når man snakker IT, anskaffelser, og hvilke krav de stiller(eller mangel på slike).

 

<<The Secret of Getting Open Source Everywhere - Simon Phipps, Sun Microsystems

Muligens dette er interessant. Uten det enorme tilbudet av open source så hadde antagelig ikke java og andre ting vært det det er.

 

<<Collaborative Development and Re-use of OSS - Szabolcs Szekacs, EU

Mistenker dette er en høytstående OSS fanboy fra EU. Det kan sikkert være litt interessant, men mistenker det er stort sett svada.

 

<<Open Source Software trends and the impact ...Werner Knoblich, Red Hat

Dette kan nok være interessant. Red Hat har mye for seg.

 

<<Vinnere i finanskritiske tider - Peter Hidas, Gartner Group

LOL - seriøst.... GG skal man ta med en klype salt.

 

<<Valgkampen 2009 foregår på nett - Hadia Tajik, Stortingskandidat, Ap

Så bra....

 

<<Kan ministeren blogge? Fra Kongens bord til bloggosfæren - Bård Vegar Solhjell

Weee

 

<<Future IT-services? Ask a teenager! - Andy Mulholland, CTO, Capgemini

Skal ikke kimse av Capgemini, men titelen er til å le av. Tenåringer er sjarmerende idealister/fundamentalister og svært korttenkte. Men de skriker høyt og noen (politikere) vil altid pøse penger på dem. Prøver Capgemini å selge løsninger mot tenåringer som staten skal sponse?

 

 

Er det bare meg, eller er dette bare en haug politikere + fanboys + oss lobyister som kommer sammen til en "hurra for oss" samling? Sikkert greit for pressen, men jeg ser ikke helt mål og mening her.

Sun og Red Hat er vel det som kan være interessant, men når publikum kanskje er fanboys og turistpolitikere som er på stemmesanke .... *sukk*.

 

Open Source er så sinnsvakt svært, det er bøttevis av ting å snakke om, åsså drar de dette nilleprogrammet.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
En svært grønn logo som får meg til å assosiere om noe miljøvennlig.

 

Et program jeg ikke skjønner... hvem er mottakeren? Privatpersoner? Bedriftsledere? Det offentlige? Eller ...

 

Er det bare meg, eller er dette bare en haug politikere + fanboys + oss lobyister som kommer sammen til en "hurra for oss" samling? Sikkert greit for pressen, men jeg ser ikke helt mål og mening her.

Sun og Red Hat er vel det som kan være interessant, men når publikum kanskje er fanboys og turistpolitikere som er på stemmesanke .... *sukk*.

 

Open Source er så sinnsvakt svært, det er bøttevis av ting å snakke om, åsså drar de dette nilleprogrammet.

"Mottaker" er alle som har interesse for fri programvare. Jeg skjønner ikke hva det er du klager over, hvordan er denne konferansen anerledes enn andre konferanser? dessuten, det mest interessante på konferanser er ikke nødvendigvis foredragene, det er pausene. :p

Lenke til kommentar

"Årets tema: Åpenhet lønner seg"

 

Koster og ha et åpenhet om ting gitt..

 

 

Pris for deltagelse: NOK 3.400.-

For deltagelse på teknisk spor er prisen:

 

* NOK 3.400.- pr. person for bedriftsdeltagere og

* NOK 1.100 for privatepersoner

* Nuug-medlemmer har 30% rabatt på disse prisene(bruk angitt rabattkode)

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...