Gå til innhold

Aprilfest 2009 - carmelita - musikkinspirert


Anbefalte innlegg

Bruker: carmelita

Utfordring: Alle bildene skal være inspirert av musikk. Tittelen på bildet blir tittelen på låta eventuelt en del av teksten.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Nikon D200 (nytt kamera, nye utfordringer), Sigma 30mm F/1.4 og Nikon 50mm F/1.8.

 

Skal prøve meg på et bilde hver dag, men det er ikke sikkert jeg rekker det i disse dager (har heldagsprøver i 2 hele uker etter påskeferien).

Kan bli spennende bilder, siden det er mange rare låttitler ute og går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, av en eller annen grunn er det en del låter om penger. Det er visst noe vi er opptatt av? Takk!

 

2. april - find yourself

Denne sangen er Crazy Diamond sin. Det er et lokalt band fra Toten, og kjenninger av meg.

 

Egentlig veldig vanskelig å ta et sånt bilde uten stativ, og uten å kunne se i søkeren samtidig. Speilbildet blir jo et annet sted i forhold til kameraet og meg.

post-132318-1238695114_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Kult! Tydelig godt planlagt. Alt "rotet" rammer faktisk inn motivet på en fin måte. Det ser ikke oppstilt ut, men må være godt gjennomtenkt. Veldig bra!

 

Takk :) Hva vil du si at bildet formidler? Greit å høre hva andre syns om det også.

For meg tenker hovedpersonen som følger: "hmm? Hvem er jeg egentlig? Skal jeg virkelig gjøre det?"

 

Veldig bra bilde :)

Lenke til kommentar

Likte det siste bildet veldig, veldig godt. Ansiktsutrykket gjør hele bildet – tolker det som en slags håpefull usikkerhet. Kanskje litt nervøsitet, men det er sommerfugler; ikke den vonde, ekle følelsen av å virkelig grue seg til noe. Sitter med følelsen man får før man skal gjøre noe man synes er litt skummelt – møte noen ukjente, stå på en scene eller noe annet, men der man samtidig vet at dette kan bli gøy, og det går nok bra. Fint var det uansett.

Lenke til kommentar

Penga rår. Fint utsnitt, og du har klart å få lagt mynter og sedler noenlunde passe random. Den syke hvitbalansen ga egentlig bare en ekstra stemning til badespeilbildet. Dermed ser det ut som du er i ferd med å fundere på noe sykt også (sammen med ansiktsuttrykket).

Lenke til kommentar
Takk :) Hva vil du si at bildet formidler?

Det som slo meg med en gang var usikkerheten rundt et valg, hva blir rett? Eller rundt en viktig prestasjon, -"kan jeg klare det?, vil jeg klare det?", og det håper man jo å få svar på ved å se seg selv inn i øynene av og til, når man er riktig desperat. Man kan jo håpe at sånt blir enklere med alderen, men det gjør det ikke.

 

Med ung person som ser bekymret i speilet kunne dette veldig fort sett ut som en panisk jakt etter tilløp til kvise, for bred X, eller litt skjev Y, men du har effektivt ungått alt det.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som at jeg gjorde en god jobb med bildet da, og fikk frem det jeg ville. Det er jo vel og bra. Takk for kommentarer.

 

Anew: Jeg skjønte ikke helt hva du mente?

 

3. april - scream

I dag har jeg valgt scream av inflames. Man blir litt inspirert til sånt noe, når man møter høye, og ikke minst skumle gutter. (Jeg måtte stå på en stol for å få til den vinkelen.)

Man kan ikke være like heldig hver dag. Noen ganger har man ikke nok kreativitet og andre ganger har man ikke tid til det man egentlig vil. Sistnevnte var vel strengt tatt problemet mitt i dag.

post-132318-1238796930_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ganske virkningsfullt å klemme den tilskrekede ut i høyre kant på 3. april. Virker som personen har lyst til å forsvinne ut av bildet.

 

Får følelsen av at vedkommende på dagens bilde ikke har tenkt å komme ut. Bare vise at, "jo jeg er her, men jeg kommer ikke ut, og du kommer ikke inn". Synes du har latt selve døra fylle passe mye av bildet her.

Lenke til kommentar

Jeg blir nesten trist av å se på det siste bildet. Det er noe lite hyggelig som skjer innefor døra men ingen er villig til å la det slippe ut så man kan få hjelp. Det som skjer der blir der, uansett hvor vondt det måtte være.

 

Sånn at det ikke blir misforstått, bildet er veldig bra, det går bare litt sterkt innpå meg :)

Lenke til kommentar

Morsomt å høre hva dere mener om det. Spennende å se om jeg har truffet veldig, eller om dere har andre synspunkt. At det vekket følelser, litium, er vel strengt tatt det en prøver på når man fotograferer.

 

Jeg har vært på hytta noen dager, så bildene kommer først nå.

 

5. april - Sol ute (Sol inne. Sol i hjertet. Sol i sinnet. Sol, bare sol.)

 

post-132318-1239223710_thumb.jpg

 

6. april - Jump (Oslo Soul Children)

 

post-132318-1239223886_thumb.jpg

 

7. april - My horse and me (Mary-kate Olsen)

Noen ganger poster man et bilde bare for å gjøre det, for å slippe å bryte den fine rekka man har hatt så langt. Dette er en av de gangene.

 

post-132318-1239224011_thumb.jpg

 

8. april - blue mist (hør her)

Jeg har aldri tatt bilde i tåka før. Det har selvsagt vært tåke mens jeg har drivi med foto, men det var som regel når jeg skulle på skolen.

 

post-132318-1239224296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...