Gå til innhold

Gratis skanner finner Conficker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geee... Ormen har et sikkerhetshull.

Ja, det er derfor man bør bytte til Blaster. Mye mer brukervennlig og skadelig...

 

Synes Conflicker er oppskrytt. Tror utvviklerene slapp en dårlig og haltende build som ikke en gang har vært gjennom betatesting engang. Synes de skulle lytte mer til brukerne, og hvilke ønsker de har for virus i fremtiden. Kanskje tilogmed implementere et nytt og bedre brukergrensesnitt hvor brukerene selv kan få velge hvilke filer som går tapt.

 

 

Men conflicker har potensialet for å bli verdens beste practical joke. 1.april når folk starter pc'ne kommer det "formatting C:"

Og så,

Aprils fool!

Lenke til kommentar
Det er jo kjempelurt å skrive alle svakhetene til et virus ut på en nettside. For alt vi vet så kan jo personen/e som har laget viruset lese akkurat dette og fikse feilen.:ph34r:

 

Men ellers godt at det finnes svakheter til virus også

 

 

Ja, de som har laget conficker, et virus som har spredt seg til millioner av pcer og laget mye trøbbel for politiet holder seg sikkert oppdatert om svakhetene i sin egen orm via hardware.no ...

Lenke til kommentar
Nrk har vel også skrevet om dette "viruset". Ikke usansynlig at det er en april spøk i mine øyne :roll:

 

Det er i såfall en DÅRLIG aprilspøk. Man burde ikke tulle med folk sin sikkerhet. Jeg, for min del, har tnkt å være så lite som mulig på nettet i morgen. Har virkelig ikke tenkt å kople til nettverksledningen. (virker kanskje paranoid, men er i hvertfall trygg ;) )

 

Det er jo kjempelurt å skrive alle svakhetene til et virus ut på en nettside. For alt vi vet så kan jo personen/e som har laget viruset lese akkurat dette og fikse feilen.:ph34r:

 

Men ellers godt at det finnes svakheter til virus også

 

 

Ja, de som har laget conficker, et virus som har spredt seg til millioner av pcer og laget mye trøbbel for politiet holder seg sikkert oppdatert om svakhetene i sin egen orm via hardware.no ...

 

Jeg mente ikke at de fikk det fra Hardware. Åpenbart er det ikke Hardware som har oppdaget "hullet" i viruset, men en stor offentlig side som sikkert også har annonsert det.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

"I just wanna tell you how Im feeling

Gotta make you understand...

 

Never gonna give you up

Never gonna let you down

Never gonna run around and desert you

Never gonna make you cry

Never gonna say goodbye

Never gonna tell a lie and hurt you"

 

You just got Rick'd!

Lenke til kommentar

Ja, nå er vi 2 timer og 10 min over tiden ca, skal det skje noe snart eller er det slik som ikke aktiveres før etter arbeids tid?

 

Men synd om de fikk tak i passordet på mailen min, mange statshemmeligheter som kunne gått tapt der ja, fy og fy.

Og om de får tak i kontonr mitt så må de jo gjerne sette inn penger, ikke noe problem, jeg tar med glede i mot.

Lenke til kommentar
Det er i såfall en DÅRLIG aprilspøk. Man burde ikke tulle med folk sin sikkerhet. Jeg, for min del, har tnkt å være så lite som mulig på nettet i morgen. Har virkelig ikke tenkt å kople til nettverksledningen. (virker kanskje paranoid, men er i hvertfall trygg ;) )

 

Du er ikke trygg bare fordi du ikke er på nett i dag. Den oppdateres jo om du kobler deg til i morgen, eller dagen etter.

 

Nå var det jo ikke slik at det i dag skulle skje noe spesielt med Conficker. Eneste var at den fra 1. april kan få en oppdatering, det kan skje i dag, eller senere.

Lenke til kommentar

Hmm, bare ett spørsmål, sånn med engang jeg besøkte hw.no dag, så hadde jeg muse pekeren over en sak helt på toppen, så datt den liksom nedover også gjorde jeg det samme med flere artikler og de datt også nedover helt til bunnen av nettlesern og blei liggende da.

Hva skjer, eller bare jeg som ikke har fått med meg noe?

 

Bruker firefox 3.0.8.

Lenke til kommentar
Hmm, bare ett spørsmål, sånn med engang jeg besøkte hw.no dag, så hadde jeg muse pekeren over en sak helt på toppen, så datt den liksom nedover også gjorde jeg det samme med flere artikler og de datt også nedover helt til bunnen av nettlesern og blei liggende da.

Hva skjer, eller bare jeg som ikke har fått med meg noe?

 

Bruker firefox 3.0.8.

 

Du har bare ikke fått med deg noe.

 

En av aprilsnarrene til Tek nettverket. Artikklene faller ned og avatarene i forumet er McGyver, Mr T og Chuck norris.

 

Det med artikklene gjelder bare første gang, men for hver av sidene HW.no tek.no etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...