Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ok67 - Vidvinkel av bro


Anbefalte innlegg

Satser noe høyere enn jeg tenkte i utgangspunktet og prøver meg som Entusiast/Kandidat, men det kan være det skjærer seg og at jeg ender opp som pingle.

 

Tittel blir: Bro i vidvinkel.

Skal benytte: Olympus E-520 og ED 9-18

 

Bro trenger ikke nødvendigvis være en bro, men kan også være en "bro" (hva nå det måtte være?)

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble hektisk i dag, med møte i 17.mai-komite etc. Men stressa ut etterpå (i regnværet) og fikk da tatt noen bilder før batteriet på kameraet gav opp......

 

Bildet er av Blomsterbrua også kalt Barbro.

 

post-19109-1238617328_thumb.jpg

Exif i bildet.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Rota litt rundt i byen på leting etter en bro å ta bilder av i dag, havna til slutt på den opp-pussa broa over Ravnkloløpet. I morgen tror jeg at jeg bare plukker ut en bro og tar bilde av den uansett, mye jobb å rase rundt og lete etter fotogene broer.

post-19109-1238696996_thumb.jpg

Exif ligger i bildet.

Lenke til kommentar

Utsnittet og vinklingen er litt av intensjonen med å benytte vidvinkelen, ikke sikkert at alle bildene blir blinkskudd, men intensjonen er å få mer erfaring med vidvinkelen.

 

Ja det finne mange broer, vi har f.eks. både gangbroer og trikkebroer som krysser vei, snøbroer, gangbroer innendørs, landganger på båt som også kan sies å være bro etc. Så det kommer nok litt forskjellig etterhvert. Ikke sikkert alle er like fotogene, men utfordringen består i å klare å ta et bilde av en eller annen bro hver dag med vidvinkel.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Det ble et bilde i dag også, selv om været var grått og trist. Siden det også regnet så ble det ei bru i nabolaget som ble dagens motiv. Brua er ei gangbru over veien ved Kyvannet.

 

Siden været var så grått og trist som det var, så bestemte jeg meg for å være litt kunstnerisk i Gimp. Bildet er gjort om til svart/hvitt (i UFRAW) og noen kunstneriske filter er lagt på i tillegg.

post-19109-1238789118_thumb.jpg

Exif i bildet, som vanlig.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Har kanskje dratt på litt mye "saturation" i fargene?

Neida, såpass må det være.

 

Der fikk du en fin bro i dag også ja, dessverre fikk jeg ikke hele åpningen med jeg for jeg holdt meg prinsipp-fast til 60mm'n under April-festen :innocent:

RandiA

Du kunne jo brukt apostel-zoom ;)

Tom

Prøvde så godt jeg kunne Tom, men var litt fanget i området der. (Men fikk da likevel gått 16km i dag :yes: )

Randi

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...