Gå til innhold

Norton 360 versjon 3.0 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med Norton for tiden egentlig? Er det like rævva som før eller har det kommet seg? Jeg husker jeg brukte det en gang for mange år siden, men skifta etter en stund. Men har det blitt noe bedre? :hmm:

Norton er i mine øyne blitt et veldig godt og brukervennlig produkt til personer som ikke er så erfarne på IT-fronten (og passer sikkert ypperlig for mer erfarne personer også).

 

Har det installert på to maskiner i huset. Der er Norton installert og konfigurert og da hører jeg ikke noe mer til det før abonnementet skal fornyes ett år senere.

 

Selv bruker jeg Avira og er godt fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar

Har brukt 360 v2.0 en god stund, og er generelt godt fornøyd. Bruker lite systemresurser, og er enkelt i bruk. Nå har jeg nettopp oppgradert til v3.0, og jeg syntes selve oppsettet virker noe mer strømlinjet. Har brukt diverse Norton-produkter opp gjennom årene, og syntes de bare blir bedre og bedre. Husker tilbake til 2005 og 2006 da det var et slit å ha Norton-programvare på maskinen. De to siste årene syntes jeg de har laget riktig gode programmer.

 

Har forsøkt det som er av gratisprogramvare for nettsikkerhet, men det har alltid vært noen mangler. Enten har de vært forferdelig trege, brukt mye systemresurser eller så har de hatt et lite brukervennlig brukergrensesnitt. Personlig liker jeg å installere ett program som sørger for å ta seg av antivirus, brannmur og systemvedlikehold. Da er det slik jeg ser det ikke mange som stiller i samme klasse som Norton per i dag.

 

Skal sies at Norton 360 v3.0 som er i butikken nå følger det med en ekstra lisens. Man kan da altså innstallere på tre maskiner hjemme, og gi én bort til en venn.

Lenke til kommentar
Norton Safe Web

 

Norton Safe Web er en helt ny tjeneste i Norton 360 som skal beskytte surferen mot blant annet Drive-by Downloads, dvs installasjon av skadelig programvare i det skjulte. Norton Safe Web skal også gi økt sikkerhet ved netthandel

 

Vel og bra. Men var det UAC i Windows Vista som fikk Symantec på tanken? Har ikke fulgt med i Norton timene på en akk en stund. ;)

Lenke til kommentar
Jeg er godt fornøyd med Norton 360 v2 ihvertfall. Før ble jeg skikkelig pissed på norton, da det brukte et helvettes mye systemressurser og maste hele faens tida. Nå merker jeg den nesten ikke, og den gjør jobben sin. Slik skal det være!

Hva er minstekravene til maskinvare? Det er jo naturlig at folk sitter på kraftigere og kraftigere PC'er etterhvert. Selv sitter jeg på noen litt skrøpelige PC'er. Fordi jeg har lagt av meg det der med at jeg må ha det aller nyeste.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 360 v2.0 innstallert på maskinen, men etter å ha reinstallert Windows (bygget ny maskin) har jeg lagt inn 360 v3.0. Lastet ned demoversjonen fra symantec.com, og brukte nøkkelen som jeg hadde fra v2.0. Gikk som smurt. Har over 200 dager igjen av abonnementet.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...