Gå til innhold

Redesign av Geforce GTX 295?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia kan vel ikke teknisk komme ned på prisen til RV770? Siden kjernen til ATI er såpass mye billigere å produsere. Men det er jo helt klart at prisene må ned, 4000-5000 for et skjermkort er litt mye (nå skal sant sies at jeg kjøpte mitt HD4870x2 for 4000 også :!:)

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke 4000-5000,- er så fryktelig mye for et toppkort. MEN, ytelsen på dette kortet er jo ikke så ekstremt mye bedre enn en del andre kort, og det er der den største feilen ligger (synes jeg).

 

Når man får andre kort som yter likt til en mye billigere penge, så blir det feil. Hadde dette kortet vært soleklart toppkort og vært ytelsesvinner, så er det jo "greit" at det også er priset deretter.

 

Bottom line, jeg synes ikke GTX 295 er toppkort nok til å kunne ha toppkort-pris. Skikkelig entusiaster betaler nok gjerne mye mer enn 3900,- for å ha det beste av det beste. Men da må det beste faktisk være best også :)

 

 

 

PS: Kortet koster allerede i dag ikke mer enn 3900,- og dette er da en helt grei pris i grunn, selv om det selvfølgelig er bedre jo billigere dem klarer å selge det. For oss forbrukere i alle fall.

 

PS2: 4870X2 2GB koster ikke mer enn 3500,-

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke 4000-5000,- er så fryktelig mye for et toppkort. MEN, ytelsen på dette kortet er jo ikke så ekstremt mye bedre enn en del andre kort, og det er der den største feilen ligger (synes jeg).

 

Når man får andre kort som yter likt til en mye billigere penge, så blir det feil. Hadde dette kortet vært soleklart toppkort og vært ytelsesvinner, så er det jo "greit" at det også er priset deretter.

Det et da kun 4870x2 som av og til er på samme nivå i enkelte tester, ellers har ikke gtx 295 noen konkurrenter fra seg selv eller Ati med bedre eller lik ytelse til mindre penger som du sier.

 

Men hvordan blir ytelsen i forhold til den første utgaven?

Bittelitt bedre. Hovedsaklig grunent bedre kjøleløsning, som gir mulighet for økte frekvenser.

Hvor har du dette fra, artikkelen sier jo helt klart: "To GPU-er.

448-bits minnebusser.

Samme klokkefrekvens som før."

Lenke til kommentar
Referansedesignet blir ved samme frekvenser, ja. Hva produsentene velger å tilføre av hastighet er noe helt annet.

Nå var nå spm. om dette kortet var raskere. Da tar man jo utgangspunktet i vanillautgaven, dvs. referansen. Den blir ifølge artikkelen ikke raskere. Det har alltid, og vil alltid komme fabrikkoverklokkede utgaver, men det regner jeg ikke med da hver enkelt produsent bestemmer dette, og prisen økes tilsvarende.

Lenke til kommentar

Singel PCB er fremtiden for dual GPU.

Dette har ATi vist gang på gang og Nvidia kortene har alltid vært noen varme smørbrød.

Med en lignende løsning som ATi så skal de nok klare å få ned prisen samtidig som kjølingen blir bedre.

Altså går det ann å velge ett Nvidia dual slot kort uten å være bekymret for om kassa di har nok vifter for å hjelpe kortet til å få nok luft inn.

Lenke til kommentar

SinglePCB betyr altså at kortet blir lengre, og gir bedre kjøling. Ellers var det vel ingen forandringer annet enn litt høyere frekvens grunnet mulighet for bedre kjøling.

 

Vi har nå alltid sagt at singlePCB og hva AMD gjør her er best kjølemessig, på tide at Nvidia fulgte etter.

 

Det som blir spennende å se er om prisen i virkelighet blir lavere. Samt ikke minst hva slags kjøleløsninger de velger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg syns ikke 4000-5000,- er så fryktelig mye for et toppkort. MEN, ytelsen på dette kortet er jo ikke så ekstremt mye bedre enn en del andre kort, og det er der den største feilen ligger (synes jeg).

 

Når man får andre kort som yter likt til en mye billigere penge, så blir det feil. Hadde dette kortet vært soleklart toppkort og vært ytelsesvinner, så er det jo "greit" at det også er priset deretter.

Det et da kun 4870x2 som av og til er på samme nivå i enkelte tester, ellers har ikke gtx 295 noen konkurrenter fra seg selv eller Ati med bedre eller lik ytelse til mindre penger som du sier.

 

Hvis du ser på dagens test på HW.no så beskriver den hva jeg mener ganske godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...