Gå til innhold

Nvidia retter Nehalem-motsøksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva handler egentlig striden om? Trodde det var avgjort for lengst at Nvidia ikke får lage chipset til Nehalem. Og når det nå er blitt åpnet for SLI på systemer med chipset fra Intel, så har vel ikke Nforce noe salgsargument lenger.

Jo, bare se på Ion-platformen til nVidia.

 

nVidia mener at de har rett til å utvikle chipset for Intel sin QPI-bus, mens Intel mener at nVidia kun har tilgang til DMI-bussen og den bussen som Core-prosessorene bruker.

 

nVidia og Intel har en kryss-lisens avtale (noe ala den AMD også har med Intel). nVidia mener nå at Intel bryter denne avtalen, og vil kanselere den. Intel bruker mye teknologi de har lisesert fra nVidia i integrerte grafikkløsninger (IGP)

 

Det ligger i kortene her at de kommer til å bli enige, men Intel ønsker å hindre nVidia så lenge de kan, slik at de kan ha monopol på chipset på QPI en så lenge.

Lenke til kommentar
Hva handler egentlig striden om? Trodde det var avgjort for lengst at Nvidia ikke får lage chipset til Nehalem. Og når det nå er blitt åpnet for SLI på systemer med chipset fra Intel, så har vel ikke Nforce noe salgsargument lenger.

 

Hva med de som ønsker AMD CPU, men SLI oppsett da? Det har jeg vurdert neste gang..

Lenke til kommentar
Hva handler egentlig striden om? Trodde det var avgjort for lengst at Nvidia ikke får lage chipset til Nehalem. Og når det nå er blitt åpnet for SLI på systemer med chipset fra Intel, så har vel ikke Nforce noe salgsargument lenger.

 

Hva med de som ønsker AMD CPU, men SLI oppsett da? Det har jeg vurdert neste gang..

 

Jeg mente at Nforce ikke har noe salgsargument for Intel-plattformen lenger. De siste generasjonene av Nforce-chipset for LGA775 har jo vært skrot. Men Nvidia fortsetter vel å lage chipset for AMD-systemer...eller? Er stor fare for at jeg er ute og padler bak feil mål her...

Lenke til kommentar
De siste generasjonene av Nforce-chipset for LGA775 har jo vært skrot.

Regner med at det er high-end og nForce 790 du refererer til...?

 

Siste generasjon av nForce for LGA775 er nemmelig nForce 730i (GeForce 9400), også kjent som MCP79 som blandt annet sitter i de fleste nye Apple produkter, og er i den nye Ion-platformen. Dette produktet er overholdet ikke skot, det er faktisk bedre enn hva Intel kan tilby...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...