Gå til innhold

Problem med formatering frå ubuntu til xp (før vista)


Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt Vista på min Fujitsu-Siemens Amilo M1437 Series, men måtte bytte til Ubuntu. Maskina kom med Xp,men når eg no skal prøve å installere Xp kjem det opp

"Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskina.

 

Kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskina, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren"

 

Kva skal eg gjera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du recovery-cd når du prøver å legge inn Windows XP? Det kan virke som om XP mangler en driver for å finne harddisken. Har du en driver-CD som fulgte med maskinen når du kjøpte den? Det kan nok lønne seg å se litt på den, for å finne HD-drivere der. Disse kan du nok legge på en diskett/USB-drive/benytte CD'en. Deretter må du velge å legge inn ekstra drivere helt i begynnelsen av installasjonen av Windows.

Lenke til kommentar
Bruker du recovery-cd når du prøver å legge inn Windows XP? Det kan virke som om XP mangler en driver for å finne harddisken. Har du en driver-CD som fulgte med maskinen når du kjøpte den? Det kan nok lønne seg å se litt på den, for å finne HD-drivere der. Disse kan du nok legge på en diskett/USB-drive/benytte CD'en. Deretter må du velge å legge inn ekstra drivere helt i begynnelsen av installasjonen av Windows.

 

Det var ein cd som var med maskina. Har brukt cd'en til å installere xp på ein gammal win 2000 maskin, så då skal den vell fungere? Men skal se nærmare på cd'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...