Gå til innhold

Netcom har halvert surfeprisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt blandede følelser..

249 er jo genialt. Men så kommer de å ødlegger det hele med å sette en begrensning på 4 GB. Dette er veldig feil vei å gå. Samtidig som de setter ned begrensningen på Fritid som jeg har i dag fra 5 til 2? Dette liker jeg ikke :(

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
hastighetsbegrensning .. hvorfor?! :grumpy:

 

Sikkert for å begrense ekstrembruk, slik at de kan opprettholde kapasiteten i nette. Ikke vet jeg. Men uansett burde den være langt høyere en 5 GB.

 

Men det er bedre at de bruker hastighetsbegrensning enn at du må betale pr MB når du kommer over en gitt grense..

 

Men likte dette veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Teit gjort av Netcom for de som allerede bruker dem som leverandør. Har denne noe med Netcoms trådløse bredbånd å gjøre?

Hvorfor er det teit for de som alt er Netcom kunder, de kan vel benytte seg av tilbudet like mye som alle andre?

 

Og om det har noe og gjøre med Netcoms trådløse bredbånd å gjøre? Ja, det vil jeg si, da det er nettopp det artikkelen handler om, at det "største" bredbåndpakken har fått halvert måndes prisen :)

Lenke til kommentar
Teit gjort av Netcom for de som allerede bruker dem som leverandør. Har denne noe med Netcoms trådløse bredbånd å gjøre?

Hvorfor er det teit for de som alt er Netcom kunder, de kan vel benytte seg av tilbudet like mye som alle andre?

 

Og om det har noe og gjøre med Netcoms trådløse bredbånd å gjøre? Ja, det vil jeg si, da det er nettopp det artikkelen handler om, at det "største" bredbåndpakken har fått halvert måndes prisen :)

 

Nedlastningsbegrensingen?

Lenke til kommentar

Prisene er fine. Hastighetsbegrensningen etter en viss tid er helt ok. At de faktisk oppgir hvor mye man må laste ned og hva som skjer etter man når begrensningen er bra. Kapasiteten er begrenset, hva foretrekker dere? At alle skal få tregt nett fordi enkelte vil laste ned kjempemye hele tiden med full hastighet, at storbrukere "uforklarlig" får tregt nett, eller at man har klare regler på når det gjøres noe?

Lenke til kommentar
hastighetsbegrensning .. hvorfor?! :grumpy:

 

Sikkert for å begrense ekstrembruk, slik at de kan opprettholde kapasiteten i nette. Ikke vet jeg. Men uansett burde den være langt høyere en 5 GB.

 

Men det er bedre at de bruker hastighetsbegrensning enn at du må betale pr MB når du kommer over en gitt grense..

 

Men likte dette veldig dårlig.

 

Neinei, det er jo genialt. Det er foreløpig ikke meningen at mobilt bredbånd skal være fullgod erstatter for kablet bredbånd, og begrensningen på 4GB forhindrer effektivt at idioter bruker 3G-forbindelsen til torrentnedlasting og annen uhyrlig styggedom i relasjon til mobilt bredbånd. Ergo får alle andre som vil surfe, hente e-post og gjøre diverse andre ting på laptop og mobil full hastighet.

Lenke til kommentar

Så utruleg teit med den 2GB grensa. Før var jo meininga med Netcom connect fritid at det skulle vere eit godt alternativ til dyre ADSL linjer, noko som fungerte utruleg bra når det ikkje var noko maks grense for dataoverføring.

 

Med 2GB i månaden kan eg jo nesten ikkje bruke nettradio og kan ikkje ein gang laste ned eit program som tilsvarar ein DVD plate. Dette er utruleg skuffande av Netcom. Eg får for all del håpe at Onecall kan komme med betre tilbod slik at internettilgangen min blir redda.

Lenke til kommentar
Så utruleg teit med den 2GB grensa. Før var jo meininga med Netcom connect fritid at det skulle vere eit godt alternativ til dyre ADSL linjer, noko som fungerte utruleg bra når det ikkje var noko maks grense for dataoverføring.

*

Disse mobile bredbånds abonnementene har vel aldrig vært ment som noen erstatning for den vanlige ADSL linja man får i veggen, men et alternativ for de som trenger/liker og komme seg på nett uansett hvor man er. For de som liker og sitte og jobbe i en park, eller er mye ute og farter osv.. Og tviler på at OneCall kommer til og komme med noe abonnement som ikke har noen maksgrense da de ikke har eget nett, og sikkert ikke får lov til og la brukerne sine overbruke nettet.

Lenke til kommentar

Hmmm.

 

Er det bare meg som stusser litt over at uttrykket "Fri Bruk" blir brukt på dette abonnementet?

 

Dette synes jeg blir noe misvisende markedsføring fra netcom sin side. Fri bruk signaliserer at det ikke er noe tak på noe som helst, annet at man får den hastigheten det er mulig å oppnå. Når da dette med 4 GB kommer som et lite notis ved siden av, tror jeg mange fort kan føle seg litt manpulert.

 

Dette ligner egentlig veldig på en typisk sak som forbrukerådet kommer til å se litt på, og muligens uttale seg i media om kanskje allrede i neste uke. De har uttalt seg om misvisende reklame og markedsføring mange ganger før.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...