Gå til innhold

Opera Mini blir stadig større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men nå får vi endelig både i pose og sekk: Opera Mobile 9.7: http://my.opera.com/operamobile/blog/2009/...-windows-mobile

 

Den får Opera Turbo, som ikke rendrer sidene ferdig, slik Opera Mini gjør, men den komprimerer innholdet og reduserer antall requests mot ulike servere (Opera henter først inn alt data, og deretter sendes alt på en gang til telefonen). Det skal kunne redusere databruken med opptil 80%, gleder meg virkelig.

 

Forresten et godt nyhetstips til Amobil. Beta-versjonen skal være klar til nedlasting senest i juni.

Lenke til kommentar
Men nå får vi endelig både i pose og sekk: Opera Mobile 9.7: http://my.opera.com/operamobile/blog/2009/...-windows-mobile

 

Den får Opera Turbo, som ikke rendrer sidene ferdig, slik Opera Mini gjør, men den komprimerer innholdet og reduserer antall requests mot ulike servere (Opera henter først inn alt data, og deretter sendes alt på en gang til telefonen). Det skal kunne redusere databruken med opptil 80%, gleder meg virkelig.

 

Forresten et godt nyhetstips til Amobil. Beta-versjonen skal være klar til nedlasting senest i juni.

 

80% i forrhold til hva? Fullsider?

 

80% i forrhold til nåværende komprimering har jeg vært glad.

Lenke til kommentar
Hvor mange som i realiteten bruker nettleseren er vanskelig å si

Det er ikke vanskelig å si, siden all trafikk går via Opera sine servere. Opera har nok garantert tall på hvor mange unike brukere det er per dag, uke og måned.

 

Lord Grÿllwotth: Det er nok 80% i forhold til fullsider slik de er komprimert på PC-nettlesere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fine selvmotsigelser hva gjelder antall brukere i forhold til antall nedlastninger.

 

Selv har jeg vel lastet ned Opera Mini en 10-15 ganger tilsammen skulle jeg tro, og har bidratt fint til tullpratet om "20 millioner brukere". Antar vi har en del andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Vel hvor amobil har fått tallet 20 millioner nedlastninger lurer jeg på, da det ikke står det i kilden de har opgitt. Det som står der er:

"Norwegian web browser developer, Opera says that its Mini mobile browser userbase has reached 20.5 million, representing 160% growth since February 2008."

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Fine selvmotsigelser hva gjelder antall brukere i forhold til antall nedlastninger.

 

Selv har jeg vel lastet ned Opera Mini en 10-15 ganger tilsammen skulle jeg tro, og har bidratt fint til tullpratet om "20 millioner brukere". Antar vi har en del andre i samme situasjon.

Hvor er selvmotsigelsen? Opera snakker om antall aktive brukere, altså folk som faktisk bruker den til å se på sider med, ikke nedlastinger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...