Gå til innhold

Klargjør ny nett-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, endelig et skritt i riktig retning for nett-pc'r..

Mangler bare å få inn et dvd drev og et skjermkort som takler full-HD filmer. Må også ha HDMI med lyd og bilde!

 

Trur jeg kommer til å kjøpe meg en litt mer "normal" bærbar da nett-pc'r ikke holder mine mål.

Lenke til kommentar

Nå har da Samsung sin 12,1" NC20 (som er NC10's litt større bror) som bruker en nyere Via CPU og faktisk ikke er så dum. Problemet (utover at den til sin fordel er større og nesten som en vanlig laptop) er at den større skjermen og den høyere oppløsningen drar litt mer strøm -og da får man litt mindre batteritid.

Lenke til kommentar
Forstår ikke dette maset om at nett-PCer må ha bedre specs. Kjøp vanlig bærbar hvis du har store krav til specs.

En Nett-PC skal kunne 2 ting: gå på nett og være sterk nok til web-applikasjoner. Hva fanken skal du meg GPU fra nVidia da?

 

Vil jo se en HD film på toget eller bussen da. Surfe er jaggu kjett i lengden!

 

Produsentene skal gjøre en ting: Lage det kunden vil ha!

Lenke til kommentar
Forstår ikke dette maset om at nett-PCer må ha bedre specs. Kjøp vanlig bærbar hvis du har store krav til specs.

En Nett-PC skal kunne 2 ting: gå på nett og være sterk nok til web-applikasjoner. Hva fanken skal du meg GPU fra nVidia da?

 

Vel, som andre også skriver her, så kunne jeg ønske meg en litt mindre PC enn en "vanlig" PC, men samtidig litt mer power enn dagens netbook'er. DERFOR et nVidia-skjermkort og litt bedre oppløsning. Dessuten er det mange websider der ute som blir for store til en 1024x600 oppløsning. Derfor var skjermen og oppløsningen på denne perfekt i mine øyne.

 

Hvorfor i fanken skal du bry deg med hva andre folk ønsker og ikke ønsker i en netbook?

Lenke til kommentar
Forstår ikke dette maset om at nett-PCer må ha bedre specs. Kjøp vanlig bærbar hvis du har store krav til specs.

En Nett-PC skal kunne 2 ting: gå på nett og være sterk nok til web-applikasjoner. Hva fanken skal du meg GPU fra nVidia da?

 

Vel, som andre også skriver her, så kunne jeg ønske meg en litt mindre PC enn en "vanlig" PC, men samtidig litt mer power enn dagens netbook'er. DERFOR et nVidia-skjermkort og litt bedre oppløsning. Dessuten er det mange websider der ute som blir for store til en 1024x600 oppløsning. Derfor var skjermen og oppløsningen på denne perfekt i mine øyne.

 

Hvorfor i fanken skal du bry deg med hva andre folk ønsker og ikke ønsker i en netbook?

Et av de største salgsargumentene for nettPC'er er jo prisen, om du vil ha bedre ytelse og liten PC, gå for en vanlig ultraportabel eller mini-bærebar. Vet ikke hvilken størrelse du maks kunne tenke det, men du kan jo se på denne 13.3" fra DELL: http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=bsd

 

Eller velg størrelse og pris her og se om du finner noe som passer deg:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&...fr=&filter=

 

Synes nettPC'er begynner å komme opp i nokså høye priser til å være et billig alternativ til vanlige bærbare (selv om de fortsatt er billige og små), synes hele konseptet forsvinner litt.

Lenke til kommentar

Ideel sett skulle jeg gjerne hatt en nettpc med 11-12" skjerm. Høy oppløsning, dvd drev, bra grafikkkort, hdmi, 3g, god batteritid osv. Alt dette til rundt 4-5000kr.

Men, er det ikke på tide å slutte å syte om dette og komme tilbake til realiteten?

 

Skal man få en slik pc, kan det ikke kalles et nettpc lengre, og den vil hvertfall ikke koste lite penger! Faktisk så kan en selvfølgelig få slike pc'er i dag, men de koster flesk.

Lenke til kommentar
Forstår ikke dette maset om at nett-PCer må ha bedre specs. Kjøp vanlig bærbar hvis du har store krav til specs.

En Nett-PC skal kunne 2 ting: gå på nett og være sterk nok til web-applikasjoner. Hva fanken skal du meg GPU fra nVidia da?

 

Vil jo se en HD film på toget eller bussen da. Surfe er jaggu kjett i lengden.

er ikke det ganske sløsete med cpu med tanke på skjermens fysiske størrelse?

 

med andre ord, hvor langt unna skjermen kan en fortsatt dra nytte av HD bår skjermen er 11" eller der omkring?

 

vi snakker om veldig små punkter her...

Lenke til kommentar
Forstår ikke dette maset om at nett-PCer må ha bedre specs. Kjøp vanlig bærbar hvis du har store krav til specs.

En Nett-PC skal kunne 2 ting: gå på nett og være sterk nok til web-applikasjoner. Hva fanken skal du meg GPU fra nVidia da?

 

Vil jo se en HD film på toget eller bussen da. Surfe er jaggu kjett i lengden.

er ikke det ganske sløsete med cpu med tanke på skjermens fysiske størrelse?

 

med andre ord, hvor langt unna skjermen kan en fortsatt dra nytte av HD bår skjermen er 11" eller der omkring?

 

vi snakker om veldig små punkter her...

 

Vært digg om man kunne hooke den opp til en fullHD TV. bærbar htpc, i like;)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, har man slike krav må man nok forvente helt andre priser. Og ellers så finnes det bærbare på markedet i dag som har slike muligheter. Som f.eks Asus N10J-HV009. Men da blir prisen ca 6 500 kr (har nVidia GF 9300M GS). Og man har fremdeles ikke surround lyd, eller mulighet til å spille av BlueRay plater.

 

Ellers må man nok regne med å legge minst en 8 - 10 000 kr på bordet om man har slike krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...