Gå til innhold

XP-støtte ikke lenger gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva menes med støtte? Brukerstøtte eller oppdateringer (eller begge deler)?

 

Brukerstøtte (epost og telefon). Merk at det kun er gratis i 90 dager fra første henvendelse (evt. fra første gang du aktiverer hvis du har Vista), deretter koster det 489 kr per henvendelse (3800 kr hvis det er en "avansert" henvendelse). :)

Lenke til kommentar

Kilden artikkelen refererer til sier også:

Windows XP SP3: Service pack due to be retired two years after SP4 (if there is one) releases or in April 2014, whichever comes first.Windows XP SP3: Service pack due to be retired two years after SP4 (if there is one) releases or in April 2014, whichever comes first.

 

Håper de slipper minst en Service Pack til. Det er alltid god hjelp i ett (så) sjelden Service Pack slipp.

Lenke til kommentar
Helt idiotisk, man har en orginal fullversjon til en liten formue og så risikerer man å ikke kunne bruke det fordi du må betale for å få inn aktiviseringskoden..

 

Typisk Griske Microsoft.. :thumbdown:

 

Linux, here we come..

Mulig du har rett. Men Microsoft vil ikke tjene på å ikke ta en reregistrering av din lisens. Uten å ha lest lisensavtalene for Windows XP familien, så vil jeg tro at om de skulle blokkere din bruk av XP på den måten du antyder, så bryter Microsoft selv lisensavtalen med deg på ulovlig grunnlag. Det vil si at du kanskje har en grei rettsak om saken foran deg i ett slikt tilfelle. Dette er selvfølgelig bare min synsing.

Lenke til kommentar

hei,

 

hver gang jeg har måtte reinnstallere Windows XP Professional

så har jeg selvgølgelig måtte ringe inn til microsoft for å få aktivisert

manuelt..

 

Bare det er en betydelig irritasjonsmoment..

Lurer på hva de gjør når de ikke gir den tjenesten lenger.. Vil de da gi oss en deaktiviseringskode slik at den kan brukes fritt?

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Deaktivere?

 

Jeg tror det gjelder alle henvendelser til kundesenteret via telefon, epost osv der mennesker må svare. Selvhjelp-funksjoner som nedlasting av servicepakker, enkeltoppdateringer og oppslag i KB-arkivet tror jeg vil være tilgjengelige kostnadsfritt i ennå noen år.

 

For de fleste private XP-brukere tror jeg ikke dette får noen praktisk betydning. (Kun det fåtallet som bruker kundeservice vil bli affisert)

Lenke til kommentar

Kundeservice vil jo være der. Men Microsoft kundeservice må bli det rette stedet å spørre. Dersom de ødelegger for deg slik at en ikke kan bruke Windows XP lenger, så må det vel ansees som lisensbrudd fra Microsoft. Med det mener jeg at du i eksempelet: "ikke får varen du har betalt for". Ergo, kan du nok da spørre om å få tilbakebetalt lisenspengene du en gang betalte. Ved avslag må en vel ha en god sak som en enkelt burde vinne i rettssystemet?

 

EDIT: med stor fare for at jeg gjentar meg selv! Du er advart.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...