Gå til innhold

Gratis verktøy for å deaktivere autokjør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan deaktivere autokjør uten å måtte bruke bloatware som i dette tilfellet. Windows har hatt søttet for det i fra 2000 og opp, uvist på me 98 etc har ikke testet selv der.
Ditt svar hadde vært litt mer informativt hvis Du i tillegg hadde gitt en forklaring på hvordan eg gjør dette via standard Windows installasjon, ev. henvist til en artikkel eller how-to.
Lenke til kommentar
Ditt svar hadde vært litt mer informativt hvis Du i tillegg hadde gitt en forklaring på hvordan eg gjør dette via standard Windows installasjon, ev. henvist til en artikkel eller how-to.

 

Om du går inn i explorer/utforsker, høyreklikker på cd/dvd-spiller og velger properties, får du opp noen faner hvorav en heter Autoplay. Der har du anledning til å gjøre noen innstillinger.

Lenke til kommentar

AutoPlay skanner drevet/usb-pennen. Denne funksjonen er lett å slå av.

 

AutoRun starter setup.exe, installerer drivere eller virus uten brukerens tillatelse. Denne går ikke an å slå av (er en feature)

 

På XP kan man muligens sperre for denne filen :

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]
@="@SYS:DoesNotExist"

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar
AutoPlay skanner drevet/usb-pennen. Denne funksjonen er lett å slå av.

 

AutoRun starter setup.exe, installerer drivere eller virus uten brukerens tillatelse. Denne går ikke an å slå av (er en feature)

 

På XP kan man muligens sperre for denne filen :

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]
@="@SYS:DoesNotExist"

Både "AutoRun" og "AutoPlay" kan helt fint deaktiveres uten å sperre for autorun via registerendringer, uten at jeg helt husker hvordan sånn i farten..

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
AutoPlay skanner drevet/usb-pennen. Denne funksjonen er lett å slå av.

 

AutoRun starter setup.exe, installerer drivere eller virus uten brukerens tillatelse. Denne går ikke an å slå av (er en feature)

 

På XP kan man muligens sperre for denne filen :

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf]
@="@SYS:DoesNotExist"

 

group policy er en bedre måte å løse autorun på enn å gå inn å knote i regedit, imho.

Lenke til kommentar

slik gjør du det i xp:

- gå til min datamaskin

- hold markøren over cd/dvd spilleren ( i listen )

- klikk med høyre tasten eller trykk på hurtigmeny-tasten på tastaturet

- nederst i denne menyen er det et valg som heter egenskaper .

det er det du skal valge

 

da kommer det opp ett vindu som er delt i flere foldere

den ene er merket autokjør.

der er det flere valg bl.a. å ikke gjøre noe eller bli spurt hver gang

Lenke til kommentar

Du kan gjerne prøve å deaktivere autoplay i gui, men med en gang noen åpner usb-sticken sin via mappeklikk i explorer vil autorun.inf kjøre.

 

Du kan også gjøre det via gpedit, men jeg tror det kun vil funke på den brukeren du er logget inn som, og det er noe knot å skifte tilbake når du vil at den nye mp3-spilleren til lillesøster skal gjenkjennes å innstaleres (om man ikke kan scripte gpedit-switcher, og det kan man kanskje..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...