Gå til innhold

Dell forventer flere jobbkutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EMEA = ?

 

Selv ville jeg anbefalt deres kundestøtte for en opprenskning. Spark alle "service og næring" ansatte som har en grad i å være plagsomme på telefonen men ikke kan en skit om data, og ansett en gjeng geeks og studenter innen IT i stedet. Det ville kunne kutte kundeservice staben til 1/3 og fortsatt øke effektiviteten, og kraftig øke service nivået. :p

Lenke til kommentar
Dell varsla jo oppsigelse allerede i juli ifjor..

Jeg var en av de mange som slutta selv da...

Rundt nyttår var 350 ansatte borte...

 

Så at de gjør dette igjen er rart....

 

Er i grunn ikke det.. 350 ansatte er jo ingenting når man ser på hele Dells head count. Samtidig har de ganske drøye mål om innsparinger, så dette måtte bare komme.

Lenke til kommentar

Dell, som de aller fleste øvrige leverandører, outsourcer sin support til 3.part-firmaer som later som om de er Dell når du snakker med dem, på grunn av kostnad selvsagt. Det er flere firmaer som deler på Dell-supporten og derfor kan man ha helt ulik oppfatning av Dell-support avhengig av hvilken type maskin man har.

 

I tillegg er Dell aktive på å reorganisere supporten slik at en bestemt plattform (f.eks Inspiron bærbare) ble supportert av et firma inntil for ca et år siden og siden et helt annet, og da får du enda en annen opplevelse av det hele. Legg på det at kundeservice ikke faktisk er teknisk support men en avdeling som håndterer alle ikke-tekniske spørsmål (f.eks forsendelse eller heving av kjøp etc) så er det ikke så merkelig om man blir noe forvirret når man forventer seg støtte fra firmaet.

 

Forøvrig skal det vel sies at som bruker og tidligere supporterer av Dell-maskiner så synes jeg Dell har noe av den bedre supporten på markedet, men hva innsparingene kommer til å føre til gjenstår vel å se. Helt greit at man har flyttet seg til mer lukrative jaktmarker siden den gang, med alle varslene.. man blir ikke rik heller av å drive support ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...