Gå til innhold

Iphone begynner å bli voksen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"iphone begynner å bli voksen"

Det trengs en v 3.0 til for å få en slik uttalelse?

Burde vert på plass på v 2.0 spør du meg.

 

Åpne opp telefonen på en eventuell v 4.0

Da skal jeg kansje vurdere den som en telefon/micromachine.

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar

"Kalenderen til Iphone får nå Exchange-støtte, slik at det blir mulig å synkronisere denne."

 

Dette har den hatt siden v2.0. Det den får nå, er CalDAV (samkjøring med f.eks. Google Calender med flere) og muligheten til å abonnere på kalendere som andre produserer.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert av dette. Nå har jeg ventet snart 2 år på basisfunksjoner som klipp og lim, mms, og (spesielt) bedre sms-behandling. i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer. Og nå som de ser at konkurransen kommer, lanserer de det som burde vært en selvfølge for årevis siden som om det er en nyhet.

 

Too little too late, min iphone skal byttes ut. og så fantastisk lykkelige jeg kommer til å bli da :new_woot:

Lenke til kommentar

Fra VG-Nett

 

- Det nye iPhone OS 3.0 er en enorm operativoppgradering med fantastiske nye muligheter for både våre kunder og utviklere. Det vil sørge for at vi ligger flere år foran våre konkurrenter, sier Phillip Schiller i Apple.

 

Er det bare jeg som reagerer på at de legger til klipp/lim , MMS og en sær form for Apple styrt multitasking , å så klarer de si at de vil ligge flere år forran konkurentene?

Lenke til kommentar
"iphone begynner å bli voksen"

Det trengs en v 3.0 til for å få en slik uttalelse?

Burde vert på plass på v 2.0 spør du meg.

 

Åpne opp telefonen på en eventuell v 4.0

Da skal jeg kansje vurdere den som en telefon/micromachine.

 

Ut av ren nysgjerrighet. Hvilken telefon er det du har?

Lenke til kommentar
...i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer.

Det har de gjort med andre produkter i årevis, og jeg har slitt med å skjønne hvordan de klarer å gjøre brukerene så blåøyde bare med godt design ...

 

Forøvrig synes jeg det er feil å si at det ikke har ekistert fullgode altrernativer til iPhone. At det ikke har ekistert like opphypede og fancy alternativer — helt klart.

Lenke til kommentar
- Det nye iPhone OS 3.0 er en enorm operativoppgradering med fantastiske nye muligheter for både våre kunder og utviklere. Det vil sørge for at vi ligger flere år foran våre konkurrenter, sier Phillip Schiller i Apple.
Klippe og lime tekst: Jeg har kun brukt smarttelefoner de siste fem årene, men det har i hvert fall vært standard i S60 hele den tiden. Selv SEs A200-system (K800i og utover) har dette på plass.

MMS: iPhone 3.0 blir tilgjenglig ganske nøyaktig sju år etter at Sony Ericsson T68i kom på markedet.

A2DP: Jeg er usikker på hvilken telefon som fikk dette først, men det er i hvert fall på de fleste av SEs A800-telefoner. De ble vel en del av S60 fra 3.1 om jeg husker rett.

Modem via BT: Dette har vel vært standard i omtrent fire år?

Videresending og sletting av én SMS: Sletting har vært på plass like lenge som SMS-støtte, videresending er jeg usikker på.

Telefonsøk: Tror S60 har hatt det i tre-fire år?

Passord-wand: Jeg vet med sikkerhet at Opera Mobile 8.x hadde dette, men tror faktisk det kom tidligere.

Samtalelogg med samtaletider på hver enkel samtale: Dette har vel S60 hatt i fem år nå?

Stemmeopptak: Har virkelig ikke iPhone det? Jeg husker en av mine første mobiltelefoner, Nokia 8310 :love: , hadde dette.

'Push Notification': Fortsatt ikke støtte for 3-parts programmer i bakgrunnen, altså.

'shake-to-shuffle': SE lanserte vel dette i fjor eller året før.

 

Slik RDF får Apple til å virke mer og mer som en kult.

Lenke til kommentar
Det er bare fanbois som klarer å bli imponert av "nyheten" MMS :dribble:

Fanbois gir bæng i mms. Det gjør forsåvidt jeg også. Har aldri sendt mer enn 5 stk årlig.

 

Dette er skritt i riktig retning for iPhone, men skrittene har jammen latt vente på seg.

 

iPhone har blitt uaktuelt for meg, rett og slett på bakgrunn av hvordan hele Apple-konsernet velger å markedsføre produktene sine, ignorere kundene sine og pålegge restriksjoner som i mine øyne virker langt mer skjerpede enn f.eks. Microsoft sine.

 

Apple er en genial pengemaskin, men nettopp fordi det er så kommerst og gjennomført uspiselig vil jeg aldri støtte dem med egne midler.

Lenke til kommentar

det jeg finner mest underfundig med nyheten er:

 

1. ingen mms på 1G iphone.

har selv brukt funksjonen siden før edge fantes på andre telefoner.

 

2. at apple skal ha betalt for å skru på bluetooth i 2G ipod touch...

med andre ord har enheten hatt makinvaren der, og nå skal dem ha betalt for å legge inn en driver?!

minner med om IBM og oppgraderinger av stormaskiner, hvor det bare var å flytte en jumper...

Lenke til kommentar
Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert av dette. Nå har jeg ventet snart 2 år på basisfunksjoner som klipp og lim, mms, og (spesielt) bedre sms-behandling. i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer. Og nå som de ser at konkurransen kommer, lanserer de det som burde vært en selvfølge for årevis siden som om det er en nyhet.

 

Too little too late, min iphone skal byttes ut. og så fantastisk lykkelige jeg kommer til å bli da :new_woot:

For min del klarer jeg ikke å bli provosert over at telefonen mangler noe som Apple aldri har lovet skulle være der fra begynnelsen av, siden jeg kjøpte iPhone vel vitende om at hva den kunne og ikke kunne.

 

Ville egentlig bare påpeke at det å utvikle en helt ny mobilplattform fra grunnen av ikke er noe som er gjort over natten. Du bør ta en realitetssjekk, og se hvor mange år Symbian og Windows Mobile har brukt på å komme dit de er, og hvor mange groteske mangler de har hatt opp gjennom årene. Eller se på Android, som heller ikke er "komplett" på alle features.

 

Ting tar tid. Dersom man virkelig tenker på sluttbrukere og utviklere så gjør man heller ting skikkelig fra grunnen av, og tenker stabilitet, fleksibilitet og sikkerhet i OSet, og bygger inn gjennomarbeidede APIer etterhvert fremfor å dynge på med alle mulige funksjoner og mulige feilkilder fra dag én. Derfor har iPhone hele tiden gjort det den gjør svært bra, selv om den ikke gjør "alt". Derfor er iPhone kongen av brukervennlighet, fordi ting som regel er så utrolig gjennomtenkte til minste detalj, når de først slipper gjennom nåløyet og inn i produktene til Apple. Derfor er iPhone OS, fornuftig nok, en "flertrinns-rakett", der de mest grunnleggende funksjonene kom i v.1, alment tilgjengelige utviklerverktøy og publiserte APIer kom i v.2, og der vi nå ser kraftig utvidede APIer og enda flere muligheter i v.3.0.

Fordi Apple har tenkt kvalitet i det de gjør fremfor å implementere ting sånn halvveis i hui og hast, så ser vi nå at funksjoner som klipp/kopier/lim når det nå endelig kommer er en langt bedre og mer gjennomtenkt implementering av disse funksjonene enn noe jeg har sett på noen mobiltelefon før. Det er rett og slett en jævlig smart løsning, med kontekstavhengig funksjonalitet, støtte for ulike datatyper - og som ikke bare gir alle utviklere mulighet for å implementere standardfunksjonene, men det er også APIer designet slik at utviklere kan legge inn støtte for sine egne datatyper i clipboardet.

 

Kunne forresten ikke brydd meg mindre om MMS, og den "nye" funksjonen ble da også nevnt bare som en ny funksjon under Messaging.app under presentasjonen i går, og ikke gjort noe stort nummer av.

 

Hvem andre tilbyr forresten gratis OS- og softwareoppgraderinger til 2 år gamle telefoner (snakker ikke om bugfixer her), i stedet for å forsøke å pushe på deg en "ny" telefon (dvs. mer eller mindre samme telefonen innpakket i annen plastikk) hvis du vil ha det nyeste OS-et?

Lenke til kommentar
...i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer.

Det har de gjort med andre produkter i årevis, og jeg har slitt med å skjønne hvordan de klarer å gjøre brukerene så blåøyde bare med godt design ...

 

Forøvrig synes jeg det er feil å si at det ikke har ekistert fullgode altrernativer til iPhone. At det ikke har ekistert like opphypede og fancy alternativer — helt klart.

Jeg tror du sliter mest med å skjønne produktene til Apple (ikke prøvd noen av dem mer enn 5 minutt heller, kanskje?), og hva god design egentlig er - det handler i bunn og grunn ikke om utseendet, skjønner du...

Lenke til kommentar
det jeg finner mest underfundig med nyheten er:

 

1. ingen mms på 1G iphone.

har selv brukt funksjonen siden før edge fantes på andre telefoner.

 

2. at apple skal ha betalt for å skru på bluetooth i 2G ipod touch...

med andre ord har enheten hatt makinvaren der, og nå skal dem ha betalt for å legge inn en driver?!

minner med om IBM og oppgraderinger av stormaskiner, hvor det bare var å flytte en jumper...

1. Svært underlig, og muligens feilinformasjon. Swirly MMS fungerer jo ypperlig på jailbreaket 1.gen iPhone...

 

2. For det første, Apple har aldri lovet noen noen som helst form for Blåtann-støtte i iPod touch.

For det andre: det er jo en full OS- og softwareoppgradering, med mye annen ny funksjonalitet da, så å betale 70 kroner for såpass mange forbedringer er ikke akkurat uhørt. Dessuten så er det vel en helt frivillig sak, og man kan fortsette å bruke sin iPod touch nøyaktig som før om man vil...

Årsaken til at de tar seg betalt er bl.a regnskapstekniske forhold pga et merkelig amerikansk regelverk, så vidt jeg vet:

http://www.engadget.com/2008/01/21/the-20-...reasons-or-not/

Lenke til kommentar
...i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer.

Det har de gjort med andre produkter i årevis, og jeg har slitt med å skjønne hvordan de klarer å gjøre brukerene så blåøyde bare med godt design ...

 

Forøvrig synes jeg det er feil å si at det ikke har ekistert fullgode altrernativer til iPhone. At det ikke har ekistert like opphypede og fancy alternativer — helt klart.

Jeg tror du sliter mest med å skjønne produktene til Apple (ikke prøvd noen av dem mer enn 5 minutt heller, kanskje?), og hva god design egentlig er - det handler i bunn og grunn ikke om utseendet, skjønner du...

 

Det er han som HAR skjønt Apple produktene, noe de fleste ikke har.. Greit nok, man kan argumentere for at de ser pene ut, men så stopper alt opp der også.

 

Apple er dårlige produkter med begrensninger begrensninger begrensninger begrensninger og ingenting anna..

Lenke til kommentar
Det er han som HAR skjønt Apple produktene, noe de fleste ikke har.. Greit nok, man kan argumentere for at de ser pene ut, men så stopper alt opp der også.

 

Apple er dårlige produkter med begrensninger begrensninger begrensninger begrensninger og ingenting anna..

Ser at mange klager over apple-fanboys, men jeg må si at på forumet her er fanatiske apple-hatere et mye større uromoment ...

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

:shrug:

 

Det jeg synes er hysterisk morsomt er at alle som liker iPhone faktisk presterer å forsvare Apple`s inkompetanse til å produsere en mobiltelefon.

 

Går det virkelig an å være så blåøyde... ?

 

Hva med å bare forlange å få noe som fungerer istedetfor å ta til takke med den møkka man får servert.. ?

Eller forlanger kanskje ikke iPhone brukere mer enn de små smulene de får servert... ?

 

Det kan da ikke være en eneste annen mobil i verden som har mer oppmerksomhet enn den usansynlig svære plastklumpen der.... ?

 

:shrug:

 

Det eneste apple har klart å få til er et par gode Mp3-spillere, med unntak fra enkelte syndromer som ikke skulle vært lov å selge og sine proprietære kontakter.

 

update: obs, ble et komma for mye gitt, kan jo ikke finne på å gi ros for en proprietær kontakt.

 

:roll:

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...