Gå til innhold

Nå får du Garmin til Nokia 5800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke brukbart.

 

I følge garmins egne sider kommer kartet og programmet levert på et minnekort, og kan ikke flyttes over på et annet (les større) mminnekort. Størrelsen på dette minnekortet og eventuell ledig plass står det heller ingenting om på denne siden.

 

Dessuten. Hvorfor i all verden skulle man måtte vente på pakke i posten for programvare og data som glatt og enkelt kan overføres over internett?

 

Selvfølgelig er en mulighet for fysisk cd/minnekort selvfølgelig er kjekt for de som kun har internett på mobilen sin og et abonnement hvor de betaler skjorta. Men hvor mange av dem kjøper egentlig en telefon i den klassen som kan kjøre dette?

 

For å si det slik, hvis det skulle vise seg at kartene og navigasjonen er bedre enn nokia maps er eneste aktuelle alternativ for meg å kjøpe det for så å finne en cracked versjon jeg kan legge på det minnekortet jeg vil, nok en gang klarer amerikanerne å tilby ett dårligere produkt enn "piratene". Spørs vel uansett om ikke nokia og google maps dekker behovet mitt uansett.

Lenke til kommentar

Synes det var vanskelig å finne noe særlig info om dette på Garmins sider. Jeg klarte overhodet ikke navigere meg frem fra Garmin.com til siden det ble linket til i artikkelen.

 

Det sagt, er du sikker på at det er så vanskelig NPV? Jeg lastet ned denne innstallasjonsfilen, og antar at alt som skal til er å koble et minnekort til PCen?

 

Jeg har hverken minnekortleser eller S60-telefon ved meg nå, så får ikke testet lenger enn skritt 1.

Lenke til kommentar
Konge. Dette skal sjekkes ut :)

 

Da Garmin har vært tilgjengelig lenge for Symbian UIQ er det lenge siden jeg testet det ut. Mitt råd er; Styr unna! Møkkaprogram som er tregt å bruke og elendig UI. Skal du ha bilnavigasjon til din S60 telefon, går for TomTom, som fungerer helt genialt. Anbefalse!

Lenke til kommentar
Det sagt, er du sikker på at det er så vanskelig NPV?

 

Søkte og leste litt mer etter at jeg hadde skrevet den meldingen, fant en anmeldelse (husker ikke presis hvilken site) Konklusjon: Garmin ønsker at det skal være så vanskelig, men det er det egentlig ikke. Programmet ligger på minnekortet med en nøkkel som er knyttet til serienummeret på kortet (2GB), for å bruke det med ett annet kort må du ha en ny nøkkel, og du kan selv tenke deg til hvordan du får tak i det.

 

Merkelig uansett at de velger å knytte lisensen til minnekortet og ikke til mobiltelefonen.

 

Andre kilder nevner en versjon på dvd, som du kan bruke med hilket som helst minnekort, men jeg har ikke funnet noen informasjon om det på garmins sider.

Lenke til kommentar
Konge. Dette skal sjekkes ut :)

 

Da Garmin har vært tilgjengelig lenge for Symbian UIQ er det lenge siden jeg testet det ut. Mitt råd er; Styr unna! Møkkaprogram som er tregt å bruke og elendig UI. Skal du ha bilnavigasjon til din S60 telefon, går for TomTom, som fungerer helt genialt. Anbefalse!

Hmm, har så vidt kikket på TomTom tidligere. Funker det greit med TouchSceen greier da, og vil den ta hensyn til at jeg tilter telefonen 90gr?

Lenke til kommentar
Konge. Dette skal sjekkes ut :)

 

Da Garmin har vært tilgjengelig lenge for Symbian UIQ er det lenge siden jeg testet det ut. Mitt råd er; Styr unna! Møkkaprogram som er tregt å bruke og elendig UI. Skal du ha bilnavigasjon til din S60 telefon, går for TomTom, som fungerer helt genialt. Anbefalse!

Hmm, har så vidt kikket på TomTom tidligere. Funker det greit med TouchSceen greier da, og vil den ta hensyn til at jeg tilter telefonen 90gr?

 

Nå har jeg ikke siste versjon på TomTom, men vridning av bildet var på plass i forrige versjon. I den jeg har, er dette ikke med, men tipper den funksjonen er på plass i den siste versjonen. Touch greie fungerer glimrende. Nå skal det sies at min erfaring med Garmin var fra en av de første versjonene, men programmet var rett og slett elendig. Tenkte jeg skulle ta ibruk den topografiske delen av Garmin, men det var så tregt og tungvint at jeg ga opp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Konge. Dette skal sjekkes ut :)

 

Da Garmin har vært tilgjengelig lenge for Symbian UIQ er det lenge siden jeg testet det ut. Mitt råd er; Styr unna! Møkkaprogram som er tregt å bruke og elendig UI. Skal du ha bilnavigasjon til din S60 telefon, går for TomTom, som fungerer helt genialt. Anbefalse!

Hmm, har så vidt kikket på TomTom tidligere. Funker det greit med TouchSceen greier da, og vil den ta hensyn til at jeg tilter telefonen 90gr?

 

Nå har jeg ikke siste versjon på TomTom, men vridning av bildet var på plass i forrige versjon. I den jeg har, er dette ikke med, men tipper den funksjonen er på plass i den siste versjonen. Touch greie fungerer glimrende. Nå skal det sies at min erfaring med Garmin var fra en av de første versjonene, men programmet var rett og slett elendig. Tenkte jeg skulle ta ibruk den topografiske delen av Garmin, men det var så tregt og tungvint at jeg ga opp.

Så hvilken TomTom versjon funker på Nokia 5800?

Endret av ulven77
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...