Gå til innhold

Google med nytt OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer man til aa kunnne kjöre tradisjonelle Linux-programmer paa den, eller maa alt bli kodet spesielt for Android-plattformen?

Det er Linux-kjernen som ligger til grunn for Android, men det er vist noe kritikk angående bruk av biblioteker. Det vil si at det kan være vanskelig å få kjørt vanlige Linux-programmer på Android på grunn av fraværende, mangelfulle eller modifiserte biblioteker. Android bruker vist ikke de vanlige java-standardene heller så det kan by på ytterligere problemer. Vi får håpe dette bedrer seg med det nye Android-OSet som kommer mot slutten av året.

Lenke til kommentar

hmmm, enda en utfordrer til Microsoft.

Får bare håpe, for MS sin del, at de lærer snart at folk vil ha lette, små og raske operativsystemer, ikke gigantiske løsninger som krever en liten Nasa-server for å kjøre...

 

Holder fortsatt en liten knapp på Win7, men all konkurranse er god konkurranse.

Lenke til kommentar
Det er Linux-kjernen som ligger til grunn for Android, men det er vist noe kritikk angående bruk av biblioteker

Jeg er ikke noe ekspert på feltet, men jeg trodde hovedproblemet var at android ikke kjører xorg?

De fleste Linux-programmer krever naa ikke X.org da/lenger.
Lenke til kommentar

Jeg har testet ut android på telefonen min, og min største bekymring med tanke på det er at android ikke støtter multitasking. Det er jo katastrofe imo.

 

Browseren og brukergrensesnittet er helt fabelaktig dog, men jeg kan ikke leve med en telefon hvor jeg ikke kan bytte mellom GPSen og browseren min som jeg vil. Tenker det blir verre på en PC, om enn det er en liten en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...