Gå til innhold

Forbedret autofokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen gjøres dette?
Jeg lurte på det samme. Så jeg tok meg en tur på oppdateringssidene til Olympus, men jeg ble ikke noe klokere. Ikke et ord faktisk, om hvordan det gjøres.

 

Men tipper at k-ryeng har rett. At kamera er involvert, som grensesnitt eller tilkobling, høres logisk ut.

 

Metz har forresten USB inngang (eller noe sånt) på sine nyeste blitser, nettopp med tanke på oppgraderinger.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Skulle ønske firmwaren var open source jeg. Så kunne jeg programmert inn det jeg syns hadde vært gøy å ha... :)

 

Uansett; Firmware oppdatering av utstyr utenom kamerahus er ganske så fornuftig. f.eks; En god del av objektivene til Olympus har fått firmware update som gjør at det fungerer bra med mFT også.

Helt supert.

Lenke til kommentar

Har ikke sett det som noen artikkel her enda, men Olympus har også sluppet ny firmware til E-3 (samt 14-54 II);

 

Muligheten til å endre AF målepunktene med piltastene (de samme funksjonalitetene som Olympus E-30 kameraet). Piltastefunksjonen kan nå justeres via “BUTTON/DIAL” valget i Custom Menu 1.

Bedre nøyaktighet med autofokus ved bruk av lyssterke og raske objektiver som Zuiko Digital ED 14-35mm 1:2.0 SWD.

Forbedret hastighet på sekvensfotografering I C-AF modus.

En ny batteri kontrollsekvens som forbedrer batterikapasitet ved bruk av HLD-4 batterigrep.

 

Zuiko Digital 14-54mm 1:2.8-3.5 II objektivet drar nytte av følgende forbedringer:

Korrigering av brennvidde på zoom-ringen og Exif data (unntatt WIDE/TELE-delen)

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig firmwaren i objektivet styrer? Hittil har jeg tenkt på kontaktene mellom objektiv og kamera som dumme kontakter som overfører strøm til de ulike motorene (AF-motoren og blendermotoren) og evt strøm til stabilisatormekanismen for de systemer som trenger det, men denne tanken må jeg vist revurdere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...