Gå til innhold

Conficker blir mer aggressiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde forøvrig vært en bedre artikkel om det ble nevnt om hvordan den kan fjernes om en er så uheldig og å ha blitt smittet.

 

Denne artikkelen sier jo ingenting om hva som skjer, annet enn at den deaktiverer antivirusen. OOOOoh, hørtes ikke skummelt ut.

Selv så har jeg ikke så god peiling på trojanere, virus osv osv, så om en skal være vrang så virka ikke dette akkurat skremmende ;) .

Lenke til kommentar
Hadde forøvrig vært en bedre artikkel om det ble nevnt om hvordan den kan fjernes om en er så uheldig og å ha blitt smittet.

 

Denne artikkelen sier jo ingenting om hva som skjer, annet enn at den deaktiverer antivirusen. OOOOoh, hørtes ikke skummelt ut.

Selv så har jeg ikke så god peiling på trojanere, virus osv osv, så om en skal være vrang så virka ikke dette akkurat skremmende ;) .

 

Kan love deg at dette er noe svineri som du IKKE vil ha inn på maskinen din. Og grunnen til at de ikke skriver hvordan du kan bli kvitt det er at det ikke er noen enkel måte å bli kvitt det på foreløpig.

Du mister tilgang på alle antivirusprogrammer, alle websider som har antivirus, alle Windows Updates og Microsoft sine sider.

 

Er du heldig får du fjernet det ved registryhack, er du ikke så heldig er det bare å sette igang med reinstalleing av Windows.

Lenke til kommentar
Kan love deg at dette er noe svineri som du IKKE vil ha inn på maskinen din. Og grunnen til at de ikke skriver hvordan du kan bli kvitt det er at det ikke er noen enkel måte å bli kvitt det på foreløpig.

Du mister tilgang på alle antivirusprogrammer, alle websider som har antivirus, alle Windows Updates og Microsoft sine sider.

 

Er du heldig får du fjernet det ved registryhack, er du ikke så heldig er det bare å sette igang med reinstalleing av Windows.

Det skjønner jeg da. Poenget var bare at artikkelen ikke ga så godt inntrykk for det.

"Nå er den enda verre, den slår nå av antivirusen din".

 

"Har du blitt infisert? Synd for deg."

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke om du er forsiktig om du er i et nettverk av andre som ikke er like forsiktig.

 

 

da tar du balltreet og viser "forsiktighet".

 

"det skjer ikke meg/mine venner sender ikke meg virus"-mentaliteten er noe av det som gjør at virus sprer seg enormt fort.

Hadde bare det vært en form for førerkort for datamaskiner, så hadde en stor del av slike problemer stoppet opp relativt fort..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Disse jævelvirusene kan man ikke beskytte seg mot heller..de infiserer alle slags nettsider, selv "legitime" og trygge steder og laster seg ned hos alle som kjører den lille kodesnutten man aldri ser. Faenskap. Man kan ikke ta den "pøh jeg gjør alt riktig på nett så jeg får aldri virus" holdningen heller siden de kan være hvor som helst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...