Gå til innhold

Test: Asus M50Vn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Skjønner godt den får trekk for klistremerker jeg. Det er ikke alltid like greit å ta av disse uten at det blir merker på pc'en.

 

Syns designet heller mer mot stygt enn pent, men det er vel en smakssak. Pent design er for meg synonymt med f.eks. Zepto (som også har vunnet mange priser for nettopp design).

Lenke til kommentar
- Mye "bloatware"

Sikkert et dumt spørsmål men hvordan stiller produsenten seg til at man fjerner dette? Bevarer man garanti og reklamasjon? Hvem definerer hva som er bloatware og ikke? Noen vil sikkert se på hele Vista som bloatware, men det er vel produsenten uenig i? Hvor trekkes grensa mellom det Asus selv anser som bloatware og ikke i tilfelle en garantisak? I verste fall ser jeg for meg at man må ha ørten "toolbars" i nettleseren for å ikke miste garantien.

 

- Mange klistremerker

Man bør vel også vente til etter angrefristen med å fjerne de?

Lenke til kommentar

Testene på Hardware.no blir bare teitere og teitere. For mange klistremeker? Er det for et idiotisk punkt å legge til? Dessuten er det bare klistremeker og ingen av disse på fronten står det "Warrenty void if removed" på.

 

Og med tanke på "bloatware". Ja Asus kommer med mye av det, men det er heller ikke vanskelig fjerne dette om man vil.

 

Når det gjelder disse testene, mon tro om ikke hele testpanelet må komme seg avgårde på kurs om hvordan man skal forholde en test objektiv... Har du en personlig mening om saken, hold det LANGT unna testen. Om man absolutt skal ha det med la det stå som et sidenotis og ikke i konklusjonen...

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Det var da veldig så negative noen av oss var i dag...

 

Kritikk til kritikk av klistremerker: Det blir nevnt fordi samtlige som så PC-en påpekte at det ødela det stilrene designet. Det er mange som ikke fjerner klistremerkene som sitter på PC-ene deres, mange fordi de er redde for at det blir stygge merker.

 

Kritikk til kritikk for bloatware: Å dømme hva som er bloatware og hva som ikke er det, kan være vanskelig, ja. Programmer vi ser på som unyttige for de fleste, samt programmer som gjør akkurat det samme som innebygde funksjoner i operativsystemet er også bloatware. Synes på grunn av den relativt store ytelsesforskjellen med og uten det vi betrakter som bloatware, at det var verdt å nevne. Alle tester er kjørt på en "ren" Windows-installasjon.

 

Legg også merke til at vi anbefaler maskinen. Noe vi egentlig sjeldent gjør. Trekkene for klistremerker og bloatware veier ikke så tungt da det er lett å gjøre noe med. Det er ikke slik at alle + og alle - er like mye verdt...

Lenke til kommentar
Bare for å spørre.. går det lett å fjerne disse klistremerkene, eller blir det merker etter dem?

 

De fleste av klistremerkene lar seg fjerne, men det er gjerne mye jobb å fjerne restene av limet i etterkant. Hvorfor det i det hele tatt skal være klistremerker på vanlige salgsmaskiner er noe man egentlig kan spørre seg om, det er greit nok at det er på de maskinene som står i butikken for å vise seg frem, men det er da ingen som trenger dem til vanlig.

Lenke til kommentar

Du skulle bare visst Knut. Hva er vitsen med å kjøpe en dyr PC når du ikke kan briefe litt med å la andre se hva maskinen din har? Jeg elsker klistremerker på PC'en, det viser hvor mye kraft den har! Da kompisen min klarte å ripe opp sitt Core 2 Duo klistremerke, bar det rett til Ebay for å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg likte testen, jeg! Det med at klistremerker og bloateware er på minussiden synes jeg er veldig bra! Det er noe mange kommer til å irritere seg over, dessuten gir såpass små negative sider et positivt inntrykk. Dessuten ble PCen, som sagt, anbefalt, hvilket taler for seg selv. Faktisk så var hele testen positiv, og jeg får misstanke om at de som klager kun så på + / -, og ikke leste testen, da de henger seg opp i noe slikt.

Jeg synes PCen ser ut som et godt kjøp.

Hvordan fikk dere tak i PCen? Lån fra Asus? Eller eier har dere kjøpt/fått den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ser ut som det er "to leire" her.

De som synes klistremerker på laptops er "kult/tøft" (= 10 år), og de som ikke synes det.

Jeg synes klistremerker er noe herk, og jeg synes testen var bra skrevet.

:thumbup:

 

PS.

Men jeg har satt "badges" på ett par stasjonære ("Overclocked/Underventilated.".. og tilsvarende).

Så litt "fjortis" er jeg nok allikevel... :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvordan fikk dere tak i PCen? Lån fra Asus? Eller eier har dere kjøpt/fått den?

Det varierer litt. Vi tester aldri produkter vi eier selv, da det kan påvirke objektiviteten. Noen ganger blir vi tilsendt utstyr rett fra produsent, andre ganger fra leverandør, og vi har også avtaler med nettbutikker som er så hyggelige at de lar oss låne utstyr mot en liten hilsen i testen vår. Denne maskinen er lånt direkte fra Asus.

Endret av knut
Lenke til kommentar

At man må bruke sprit og en klut for å klargjøre PCen ser jeg på som en helt unødvendig ulempe for forbrukeren. De burde heller levert med klistremerker man kan klistre på selv om man ønsker. Gjerne noen store, dekorative for å kunne personalisere utsiden av PCen, og et lite med linjer for å skrive navn, telefonnummer, adresse i tilfelle PCen blir mistet og funnet av en ærlig person.

Lenke til kommentar

Ingen mulighet for SSD? :O

Det skuffer meg ganske kraftig at jeg ennå ikke har sett en produsent av bærbare som tilbyr BÅDE SSD og HDD, begge med valgfri størrelse, og valgfritt OS.

 

EDIT: Multicom hadde vist en der man teoretisk kan putte i både SSD og HDD, og man kan velge enten eller. Den har faktisk 3 2,5" brønner men ingen mulighet for å velge SSD & HDD kombo :(

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...