Gå til innhold

Nettbutikker følger ikke loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CDON.com er absolutt en av de butikkene som trenger en liten ørefik.

 

Har hatt mye problemer med dem de 2 gangene jeg har handlet der.

 

1. De sender ikke med angrefristskjemasak. Noe som fører til at du faktisk har 3mnd angrefrist.

 

2. De har ingen kontaktinformasjon på siden sin, bortsett fra et spørreskjema. Umulig å få ringt dem.

 

Ellers så har de fraværende kundeservice og når du først får svar fra dem er det ofte løgn og frekke kommentarer tilbake.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvem som er blant verstingene her?

Og hvem som ligger i toppsjiktet på denne fronten?

 

Litt småskummel lesning:

"Konklusjonen er at rundt halvparten benytter mangelfulle og lovstridige salgsbetingelser overfor forbrukerne. " :ohmy:

 

Virker på meg som om de større butikkene ligger litt bedre an enn mange av de mindre, uten at jeg har noen begrunnelse for å mene det. På den andre siden er det desto mer alvorlig om en butikk som har mange kunder ikke oppfyller disse retningslinjene. :ermm:

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar
Jeg er mest misfornøyd med at nettbutikkene som regel nekter å levere varer som er bestilt til en bestemt pris dersom prisen endrer seg i ettertid eller de har priset feil.

 

Tipper det er denne som gjelder:

 

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i
tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den
annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Lenke til kommentar
Jeg er mest misfornøyd med at nettbutikkene som regel nekter å levere varer som er bestilt til en bestemt pris dersom prisen endrer seg i ettertid eller de har priset feil.

 

Tipper det er denne som gjelder:

 

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i
tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den
annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Oi, en av mine kamerater fikk likevel tilsendt en X360 Pro som var "tastefeilprisa" til 60% av riktig pris hos MPX! :tease:

 

Vi trodde dette var et "tømme lageret for gamle konsoller" eller liknende tilbud, men vi fikk høre i ettertid at underprisingen på nøyaktig 1000 kr skyldtes en tastefeil på sida... :roll:

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke i tilfeller slik som Netshop bl.a. praktiserer altså... Dvs. at du bestiller en vare til en gitt pris og den aktuelle leverandøren legger ut varen på nytt til en ny pris i mellomtiden, så blir du bedt om å bestille på nytt og de sletter ordren.

Lenke til kommentar
Jeg er mest misfornøyd med at nettbutikkene som regel nekter å levere varer som er bestilt til en bestemt pris dersom prisen endrer seg i ettertid eller de har priset feil.

 

Tipper det er denne som gjelder:

 

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i
tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den
annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Det som er avgjørende er om kjøper handlet i god tro. Hvis prisen er slik at det burde vært opplagt for kjøper at prisen var feil så er ikke avtalen bindende for selger.

 

Men er det slik at det er rimelig å anta at prisen stemmer med varen så er avtalen bindene for selger, og de må da selger varen til prisen de har reklamert med.

 

Generelt kan man si at om man handler i god tro, og kjøper en vare man trodde var på tilbud så skal man ha varen til den prisen. De fleste nettbutikker er ganske greie på det, og selger varen med tap for å unngå å miste kunder.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Ja heller der hvor de ikke betaler reklamsjonsutgifter fullt ut! :(

 

Fikk defekt strømforsyning fra Netshop og de dekket ikke kostnader ned til seg.

 

Mens andre jeg har handlet hos har sendt ett fraktbrev for retur.

:p

 

Forslag dropp sjokoladen og følg regelene for reklamsjon!

Lenke til kommentar

har handlet ett par ganger fra en nettbutikk som ikke har levert med skjemaet. da har jeg en kopi på pc'n min som jeg fyller ut og sender med returen..da henviser jeg til de gjeldende regler også angående angrefristskjemaet. null problem. pengene kommer på konto med en gang.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen er jo nærmest CopyPasta fra http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...510&subid=0

 

Denne artikkelen er et utdrag av forbrukerrådets pressemelding. Nederst i artikkelen står det:

"Les pressemeldingen på forbrukerombudet.no."

(med samme link som du refererer til).

 

Jeg mener at det er helt uproblematisk at man lager et utdrag på denne måten, siden man informerer om kilden i artikkelen. :)

Endret av jonskolmen
Lenke til kommentar
Ja heller der hvor de ikke betaler reklamsjonsutgifter fullt ut! :(

 

Fikk defekt strømforsyning fra Netshop og de dekket ikke kostnader ned til seg.

 

Mens andre jeg har handlet hos har sendt ett fraktbrev for retur.

:p

 

Forslag dropp sjokoladen og følg regelene for reklamsjon!

 

Jeg måtte purre opp Netshop mot økonomi/faktura avd. så fikk jeg refundert mine utlegg for frakt etter ca to ukers tid. Men syns det skulle vært litt mer automatikk i det, da man allerede legger inn kontonr etc. ved reklamasjon hos dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...