Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg "hatet" klikk, da forsvant podcasten de hadde før som faktisk var noe jeg hørte på. Mp3-podcasten var mye bedre for den kunne jeg høre på når jeg satt på ferga, på jobb eller på lengre reiser. Videopodcasten ble bare sett på datamaskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Han ene på Diggnation er han fra ene fra Project Lore, hvis du hadde sett han før, men ikke helt klarte å plassere personen. Alex Albrecht is teh name.

Lenke til kommentar

Synes absolutt ikke det er dumt å ha med konkurrerende tjenester. For at podkastseksjonen vår skal være komplett, må alt av konkurrenter være med i podkastlistene. Og vi har ingen problemer med å fremheve podkaster som vi tror leserne vil sette pris på - uavhengig av leverandør. Jeg tror ikke Tek-sitene leses fordi leserne er uvitne om at det finnes konkurrenter ;)

 

Tek-TV er et prosjekt som knapt er i begynnerfasen i dag, så vi skal ikke si at vi konkurrerer på videofronten så veldig sterkt - ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Bare for å korrigere litt på overskriften. Man motbeviser ganske raskt at man ikke er en "nerd" ved å simpelten skrive her i forumet, ettersom uttrykket nerd er synonymt med en person uten sosiale antenner, som gjerne flink/interessert i en ting. Uttrykket "geek" derimot er et slanguttrykk brukt om folk med en sterk interesse, gjerne innen elektronikk, uten at det sosiale er påvirkes.

 

Så klager for all del ikke på podcast-tilbudet, som har vist seg å være meget hjelpsomt for min dødtid på denne planeten, og røsket nytt liv i den gamle PSPen min, men ordet nerd er alt i alt et negativt ord.

- Takk :)

 

*Edit* Litt leifing sent på kvelden kan da vel tilgis ;)

Endret av Slettet-b5747
Lenke til kommentar
For hardcore Linux-fans anbefales også TLLTS. (http://tllts.org/) De har interjuer med mange av de ledende figurene i Linux-verden hver uke, samt mye uredigert prat.

Jeg har hørt på TLLTS en gang, og den episoden var muligens ikke representativ, men det er den dårligste podcasten jeg noen sinnne har hørt. Det var en gjeng med folk som pratet sammen, uten å ha noen agenda. Halvparten av tiden gikk bort på at ingen sa noe som helst. 1/3 av tiden forsvant i diverse ehm'ing og annen form for "fyllord" som helt klart tyder på at vedkommende som snakker ikke har noe fornuftig å tilføye. Det var en meningsløs podcast uten innhold, og hadde de redigert den hadde de klart å kutte episoden ned fra 1t50m til ca. 20 min. I tillegg virket det som om de ikke var så veldig teknisk dyktige, men det er muligens bare den enkelte podcasten som var problemet? De skryter på seg å være den lengst kjørende linux-podcast'en, og det virket for meg som om de helt hadde sluppet opp for ting å snakke om.

 

FLOSS weekly - sjekk det også.

Denne syns jeg er litt bedre, men det blir litt vel mye chit-chat mellom Randal Schwartz og Leo Laporte. Og mye prat om alle cruisene de drar på. Men om man hopper over intro og avslutning så er det en del interessante intervjuer der. Der bør man velge episodene med omhu og ikke lytte på alle kronologisk :) (Med mindre man syns alle intervjuene virker interessante da :) )

 

Jeg vil hoppe inn og anbefale et par interessante podcasts selv:

 

JavaPosse - http://javaposse.com/

De går igjennom mye av det som beveger seg i java-verdenen. Kjempenyttig for å holde seg semi-oppdatert på en interessant måte.

 

PC Gamer Podcast - http://www.pcgamerpodcast.com/

Underholdende podcast om hva som skjer i spillverdenen. Trenger jeg underholdning som jeg ikke ønsker skal være fagrelatert er det PCGP jeg setter på. :)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...