Gå til innhold

Snart klart for Gnome 2.26


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Raskere oppstart, lavere effektforbruk og mindre bruk av minne.
Hva er effektforbruket til Gnome?

 

Gnome er et populært skrivebordsmiljø for Unix-lignende operativsystem som GNU/Linux og GNU/BSD.

 

Eg må spørje: kva er GNU/BSD? Eit Google-søk ga ikkje eit konkret svar, heller ikkje Wikipedia-søk.

Et operativsystem med BSD-kernel og GNU-userland, vil jeg tro. Eneste distroene av noe slikt jeg har hørt om er Debian GNU/kFreeBSD og Gentoo/Alt. Endret av haalo
Lenke til kommentar

Bedre ytelse i Gnome kommer godt med, det er en stund siden det kom merkbare endringer der.

 

Forresten, hvor stor er ytelseforskjellen på Gnome og Xfce, sistnevnte har ikke jeg testet ut grundig.

 

Angående Brasero så har det blitt ganske brukbart etter hvert. Jeg føler ikke behov for å legge inn K3B i Ubuntu lenger.

Lenke til kommentar
Bedre ytelse i Gnome kommer godt med, det er en stund siden det kom merkbare endringer der.

 

Forresten, hvor stor er ytelseforskjellen på Gnome og Xfce, sistnevnte har ikke jeg testet ut grundig.

 

Angående Brasero så har det blitt ganske brukbart etter hvert. Jeg føler ikke behov for å legge inn K3B i Ubuntu lenger.

 

Ren install av Xubuntu ligger på 50-70 mb minnebruk etter oppstart, mens gnome ligger på 150-200 mb.

 

Brasero har forøvrig dekket mine brennende behov (hirrhirr) siden den ble standard i ubuntu, (7.04? 7.10?) som for det meste er musikk og isoer. :) Synes det ekstremt enkle grensesnittet er genialt, selv om k3b er langt mer avansert for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

Brasero er genialt fordi det er enkelt og oversiktlig, og kan gjøre det meste som vanlige folk har behov for.

Det har forøvrig vært store forandringer siden det for første gang dukket opp i Ubuntu.

 

Om Gnome får så gjennomførte verktøy til flere ting, f.eks. skjerm-innstillinger og sikkerhetskopiering osv. så tror jeg at GNU/Linux kan bli langt mer populært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...