Gå til innhold

Test ut Vista SP2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm... Skal man legge den inn da...

Frister litt...

Men for å komme vidre etter dette er vel format eineste utveg... og det må vel til snart uansett.

Kan vel ikkje installere den orntlige SP2 opppå denne igjen?

 

har hatt denne innstallert i over en mnd snart uten problemer. det skal gå ann å uninnstallere sp2 da windows lager restore point. men vet ikke hvor stabilt det er etter det. liker ikke system restore. men sp2 rc er som sagt stabil hos meg.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Dette frister for et par laptops som er merkverdig trege med Vista. Men iom. at det kjøres regnskap mm. så tør jeg ikke ta sjangsen på en RC, jeg venter ( selv med backup får man jobb om ting blir problematisk ).

 

Selv ferdig releaset SP1 ga merkverdige problemer på vanlige stasjonære og brukte opptil 8 timer på installasjon på en E6750 maskin. Mulig jeg prøver den på en Bussiness 64bit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Var da svært lang tid de brukte, 2 betaer og en RC. Blir nesten litt drøyt for en oppdatering bare.

 

I motsettning til Apple som lanserer en per år, pluss at de tar penger for den? :)

 

For å oppklare den misforståelsen, her er oppgraderingsfrekvensen for OS X:

OS X 10.0: Mars 2001

OS X 10.1: September 2001 - gratis oppgradering

OS X 10.2: August 2002 - 1 år og 5 måneder siden forrige versjon som kostet penger

OS X 10.3: Oktober 2003 - 1 år og 2 måneder

OS X 10.4: April 2005 - 1 år og 6 måneder

OS X 10.5: Oktober 2007 - 2 år og 6 måneder

(OS X 10.6: ? 2009 - minst 1 år og 6 måneder)

 

I snitt har det altså vært ca 20 måneder, eller litt under 2 år, mellom hver oppgradering av OS X som koster penger regnet fra OS X 10.0 t.o.m. 10.5

 

OS X leveres gratis med enhver Mac. Har man en Mac fra 2001 så har man _maksimalt_ måttet betale for 4 oppgraderinger, med en snittpris på ca 1.100 kroner, altså totalt ca 4.500 kroner i løpet av 8 år. Omtrent det samme som en fullversjon av Vista Ultimate koster, altså... ;)

Har man flere maskiner er OS X enda billigere: kr 1.600 for en 5-brukerlisens, eller i beste fall den latterlige lave sum av 320 kroner pr maskin.

 

Synes det er hyggelig med OS-oppgraderinger med et par års mellomrom, og at Apple i motsetning til "visse" andre ikke påfører kundene sine flere års forsinkelser og et sterkt redusert featuresett i forhold til hva som opprinnelig ble lovet... :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Var da svært lang tid de brukte, 2 betaer og en RC. Blir nesten litt drøyt for en oppdatering bare.

 

I motsettning til Apple som lanserer en per år, pluss at de tar penger for den? :)

Hva Apple velger å gjøre driter jeg helt egentlig i. Får hetta hver gang jeg prøver OSX, så la oss holde de og andre konkurrenter unna denne tråden, da det ikke er ett tema her.

 

Men nå er ikke det heller ikke slik at SP2 inneholder så fryktelig mye mer enn bug/sikkehetsfikser og andre former for optimaliseringer som skal gjøre at vista(og server 2008 som jeg kjører på min maskin) raskere, slik at jeg ser virkelig ikke behovet for så mye uttesting. Tross alt så har 95% av de filene blitt oppdatert tidligere gjennom windows update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...